Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
kolego nie pisz mi prosze takich bzdur bo widze z enie wiesz jak jest zbudowany altek. Naprawde musisz sie podszkolic bo widze z enie wiesz jak to dziala. Altek to ma dwa uzwojenia -stojan oraz wirnik ma tez uzwojenie. Wiesz po co to?? OD stopnia wypelnienia wirnika zalezy jakie napieci ei prad moze ten altek generaowac+ to jakie mamy obroty na wirniku. Regulator steruje wlasnie tym wypelnieniem by przez to prąd indukowany naq nieruchomym stojanie byl produkowany. DO tego wszystkieog nie wiem czy wiesz ale na stojanie masz po trzy uzwojenia czyli niejako jest to wytwornica pradu przech osobnych faz. Dlatego tez mamy az szesc diód prostowniczych i dzieki temu prad z tych trzech uzwojeń jest bardziej wypelniony w calym zakresie.
Jesli cos pogrzebiesz sobie przy regulatorze czy wymienisz na jakis inny to zamiast napiecia prawidlowego jakim jest w aucie powiedzmy około 13,8 do 14,4 volta bedzie produkowane napiecie powiedzmy 14.6 do 15V co zaskutkuje wiecznym ladowaniem aku i w konsekfencji jego gotowaniu i zasiarczeniu. Po to sie nazywa ten element w altku "regulatorem" ze ma cos regulować czyli utrzymywac na zadanym poziomie. JEsli dany altek sie nie wyrabia bo ma za mala moc to jest kilka sposobow na rozwiazanie tego problemu. mozna oczeiwscie zmienic altek na taki o wiekszej mocy ale mozna tez ewentualnie zmniejszyc kolo pasowe na altku badz zamontowac nieco wieksze na wale by zwiekszyc przelozenie i altek bedzie sie krecic duzo szybciej. I tak jak kazdy inteligentny czlowiek sie dobrze przyjrzy to zauwazy wnet ze kolo altka do kola pasowego awlu jest dwa razy mniejsze. Czemu? A wlasnie temu by na jalowych obr silnika czyli w okolicy 900 obr na alternatorze bylo okolo 1800-2000 obr bo samowzbudzenie altka nastepuje wlasnie przy okolo 1700-1800 obr.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 216
Liczba wątków: 22
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
0
Dokładnie jak Wesol napisał, Ja w służbowych autach miałem dołozony drugi aku na osprzęt (radiostacja,bulaje i inne) i jedyną rzeczą jaka była zmieniona to altek na mocniejszy np z 100A na 140A a ty pierdy piszesz o regulatorze napięci który ma zupełnie inne zadanie. Przy wzmakach jak napisałem stosuje się kondensatory żeby nie było chwilowego braku prądu do altka.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
co do glosnikow to nie wypowem sie bo ich osobiscie akurat nie sprawdzalem. Sama marka jest okej i godna polecenia. Sam pomysl zrobienia tak ze w tylnych drzwiach jakies niby bassy maja same isc a w przednich same srednie to porazka i zero profesjonalizmu. Zrob tak jak wszyscy wszedzie polecają czyli w przednie drzwi pozadne glosniki srednio-niskotonowe plus gwizdki na slupkach albo w gornych miejscach( chyba ze chcesz zostawic te seryjne). W tylne sie zbytnio nie inwestuje w budrzetach sredniozaawansowanych. Pozadna jednostka sterujaca, wzmak, przednie glosniki i sub zalatwia sprawa i audio masz na naprawde pozadnym poziomie. Nikt ci nie kaze kupowac glosnikow Morela czy innych markowych i drogich.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Raczej BOSCH. Toprana akurat montowalem w T4 i sprawowal sie bardzo dobrze. Mimo to plecam boscha bo akurat te ich sa tak dobre ze wielokrotnie szczotki sie koncza w nich a sam regulator jest nadal dobry. \\\o tych zamiennikach roznej marki tego powiedziec czasami nie mozna i bywalo ze sie psuly.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 148
Liczba wątków: 11
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
1
ja mam u siebie 3 wzmacniacze, alternator 120A, 3 letni aku 72 aH, pełną elektrykę, CB i kilka innych prądożernych gadżetów - akumulator jest pełny a prądu mam do oporu.