Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana rozrządu w 2.8 - technika
#21
oj bedzie ciezko. cOnajmniej dwie osoby i to nie wiem czy nie bedzie za mało.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#22
Dwie osoby to podstawa.
Podwieszę skrzynię na pasie do sufitu to będzie łatwiej. W sumie już silnikiem prawie wyjechałem, tyle co nie chciałem odkręcać portek wydechowych bo dojscie fatalne.

Cały czas mnie zastanawia ten rozrząd i wałki...

Jaką grubość ma nowa tarcza sprzęgłowa? Mi zostało 7mm nie wiem czy wymieniać, bo bez potrzeby nie chcę pchać się w koszty.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#23
8 mm nowa. Troche juz malo. Daj do Radzikowskiego to bedzie jak nowa za 90 zl
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#24
Dzięki.
Wczoraj męczyłem się z instrukcją po angielsku.

Z tego wynika, że nie da się złożyć inaczej rozrządu... Chyba zatem musiało mi się wydawać, że były obrócone te wałki o 180st.

Przy okazji zrobiłem przegląd pompy oleju. Wszystko czyste, zero nagaru, zawór przelewowy pracuje bez zacięć, luzu na zębatkach nie ma.

Teraz to wszystko poskładać do kupy :-)
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#25
Masz więcej takich instrukcji? Może całą serwisówkę?
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#26
Wszystko co masz do sharana :-)
Lubię mieć pod ręką dokumentację...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




#27
No i klapa.
Złożyłem wszystko, no może bez niektórych części. Chciałem zrobić próbę czy zapali - NIESTETY :-)

Mam wrażenie, że podaje paliwo ale nie ma zapłonu (śmierdzi z wydechu). Gdzie szukać przyczyny?
Podpiąłem raczej wszystko tak jak było.

OK, twmat ogarnięty,
Spalony bezpiecznik nr 29. Ciekawe czemu?

--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#28
Koniec pracy :-)

Może dla pozostałych chętnych do wymiany rozrządu w sharanie 2.8 4motion podsumuję na co mogą się nadziać :-)

1. Wyciągnięcie skrzyni biegów bez odkręcenia silnika ze wszystkich poduszek jest NIEMOŻLIWE. Trzeba z silnikiem wyjechać trochę do przodu a i tak jest wielka rzeźba z wymanewrowaniem skrzynią.
Najlepiej by było wyjąć silnik całkiem ale tutaj pojawia się problem odkręcenia portek wydechowych. Fatalny dostęp do zapieczonych śrub - bez demontażu belki zawieszenia się nie obejdzie.
Tylko, jak zdemontujemy belkę to może wtedy skrzynię da się w dół wyciągnąć (jakby ktoś tą drogą próbował to niech opisze metodę).

2. Dobrze jest od razu wyjąć całą lewą półoś bo przeszkadza przy wyjmowaniu skrzyni moją metodą.

3. Kolektor ssący trzyma się dodatkowo na jednej śrubie z tyłu - fatalny dostęp (coś trzyma, nie wiadomo co).

4. Jak ktoś nie ma całej walizki kluczy to musi wiedzieć, że będą potrzebne dodatkowo:
- Torxy,
- Spliny,
- klucze 15, 16, 18, 27 (w małych zestawach nie występują),
- do blokady wałków rozrządu wystarczy kawałek płaskownika.
- klucz dynamometryczny.

5. Sam demontaż osłon jest najprzyjemniejszą robotą w całym zamieszaniu. Łańcuch się wymienia bardzo przyjemnie. Trzeba dokładnie ustawić według instrukcji rozrząd - uwaga na regulatory faz rozrządu - ustalenie wałków za pomocą przyrządu nie gwarantuje poprawnego ustawienia regulatorów. (instrukcja w wątku zamieszczona przez sharan2004).
Do składania trzeba mieć dobrą masę uszczelniającą - nie silikon i odpowiednio przygotować powierzchnie. Nie ma uszczelek.

6. Uszczelniacz wału, który warto wymienić to 85/105/11. Moim zdaniem można zastosować 12 ale lepiej kupić taki jak był, czyli bez sprężynki. Znalazłem CORTECO - 70zł.

7. Pamiętać o kleju do gwintów - koło zamachowe, docisk.

8. Warto wymienić oringi - trzeba dobrać.

9. Czynnik chłodzący odciągnąć lub wypuścić do atmosfery :-)

10. Przygotować się na wymianę sprzęgła a może nawet dwumasy. U mnie przed demontażem wszystko było OK. Po rozebraniu okazało się, że sprzęgło już trochę wytarte, docisk i dwumasa przypalone i zrobiony stożek. Ponieważ nie bardzo miałem kasę na dokładanie w nieskończoność (zestaw to ponad 2000zł) zdecydowałem się na regenerację - wymiana okładzin tarczy sprzęgłowej, szlifowanie docisku i dwumasy (koszt 280zł). Po wymianie okładzin trzeba koniecznie przesunąć tarczę samoregulacji docisku bo zablokujemy sobie sprzęgło.


Ogólnie robota fatalnie upierdliwa. Beznadziejny dostęp do niektórych śrub. Wydawało mi się, że sprawę załatwię za dwa popołudnia i weekend a zszedł ponad tydzień z dwoma weekendami :-(.
Przy okazji z własnej winy uszkodziłem chłodnicę co przeciągnęło naprawę o kolejne trzy dni.

No ale silnik odżył. Łańcucha nie słychać, nie przymula - ogólnie uśmiech z gęby nie schodzi :-) Satysfakcja bezcenna...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#29
po co szlfowac te powierzchnie to nie wiem bo jak sa az bruzdy to i tak nie da to nic. Zabielic niby mozna ale ja bym tego nie robil. a z tym samoregulatorem to nie wiem czy vag to stosowal w tamtych latach. Tdiki tego nie maja.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana termostatu - Benzyna macius4343 38 24,113 31-12-2019, 20:00
Ostatni post: rodzynek
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,399 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Wymiana świec dragon 7 8,002 14-07-2019, 14:18
Ostatni post: Endriu Fakowski
  wymiana świec w ATM ciastek34 5 7,380 13-07-2019, 10:25
Ostatni post: Endriu Fakowski
  Wymiana skrzyni 5 na 6. sebamixx 32 18,562 12-06-2019, 10:37
Ostatni post: tolus24
  Wymiana koła dwumasowego na sztywne 2.8 ayl/ 4-motion wojti_gu 23 9,061 19-05-2019, 14:17
Ostatni post: mariusmd
  wymiana rozrzadu 1.8t magrad 10 17,490 28-03-2019, 11:34
Ostatni post: rodzynek
  SGA 1.8T AWC wymiana silnika/głowicy, od czego pasuje jarek_mizerski 31 17,052 25-02-2019, 09:43
Ostatni post: adrek88
  wymiana cewki alhambra 2.8 adrians8 16 11,633 15-02-2019, 09:32
Ostatni post: dyzioNR1
  VR6 - wymiana świec mark21 10 7,210 07-01-2019, 22:54
Ostatni post: dyzioNR1

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości