Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
umnie nie ingeruje w trybie econ w moje ustawienia. Dzis sprawdzalem. Dziwna sprawa z tym u was. Napewno podstawowa roznica to to ze przy econ nie dziala klima a w auto moze dzialac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
jakoś nie mogę pojąć dlaczego ludzie tego nie kumają.
Jak się świeci ECON to znaczy, że klimatyzacja jest wyłączona
Jak się nie świeci ECON to znaczy, że klimatyzacja jest włączona
Jest jeszcze przypadek gdy temp. zewn. jest poniżej ok 10st. to mimo iż nie świeci się ECON to klimatyzacja się nie załącza, gdyż jest za zimno
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Ludzie nie kumają bo jest jeszcze tryb, że ani AUTO ani ECON nie świeci. Wtedy co?
Swoją drogą trochę irytuje mnie ten climatronic. Szczególnie gdy chcę użyć zakresu temperatury HI lub LO - nie wiem czemu zawsze włączają się wentylatory na maksimum. Kolejna głupota to wyłączanie trybu ECON gdy robię nawiew na szybę.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(29-09-2013, 21:13)skimir napisał(a): Kolejna głupota to wyłączanie trybu ECON gdy robię nawiew na szybę.
Wtedy włącza klimę która to wysusza powodując szybsze odparowanie szyby. Nie wiem co prawda jak to działa w porównaniu z tym niewłączaniem klimy poniżej jakiejś temperatury, ale kiedyś się dowiem
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Może w VW uznali, że powietrze poniżej jakiejśtam temperatury (chyba 10stC) jest już na tyle suche, że nie trzeba dosuszać przez obniżenie jego temperatury.
Swoją drogą, mam standardową usterkę polegającą na uszkodzeniu silniczka klapy recyrkulacji. Szyby w samochodzie dosyć mocno parowały. Zrobiłem jak wesol opisywał - podparłem stosownym ustrojstwem klapkę recyrkulacji w pozycji "obieg zewnętrzny", wymieniłem filtr kabinowy i parowanie zniknęło.
A jak kiedyś mnie najdzie wena na demontaż kokpitu to to naprawię.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
to nie chodzi o to a o prawa fizyki
klimatyzacja to nie zamrażarka, jak jest np +5 stopni to nie będzie działać, tak samo jest z lodówką.
Musi występować odpowiednia różnica temperatur pomiędzy temperaturą otoczenia a temperaturą powietrza schładzanego
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wczoraj jeszcze sprawdzalem w golfie i tam tez na klimatroniku jak ustawie sobie recznie to nic mi sie nie zmienia samoczynnie. Jak mam ustawione tak to zostaje.
Co do wlaczenia klimy to zdja sie ze ponizej 5 stopni w vagach juz nie zaskakuje kompresor. W oplach ponizej 3 stopni bylo- tak podawala instrukcja i wielokrotnie to zaobserwowalem pracujac w aso opla.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Przy +3 stopniach kompresor sie wlacza. Dzisiaj sprawdzilem. Nie ma takiego obciazenia jak w lecie ale slychac zmiane obrotow przy przelaczaniu ECON-AUTO. Ze zmiana sily nawiewu to jest troche inaczej. Ustaw podczas jazdy na 23st i pierwszy st nadmuchu. Zostaw auto do wychlodzenia i znowu uruchom. Zacznie od pierwszego stopnia ale pojdzie do np 4-go.