Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z ręcznym
#11
Zaciski tylne mamy takie same jak w golfach lV, Passatach itd. Chodzi o to, że u nas są strzemiona wykonane ze stopu ciężkiego, a w np. golfach z lekkiego "amelinium". Zacisk z golfa z cylinderkiem pasuje nawet na śruby.Wewnątrz po wyciągnięciu tloczka mamy slimaczek ze sprezyną, który kończy się osią do hamulca ręcznego. Często ta oś właśnie koroduje co powoduje zacinanie się ręcznego a w następstwie wżery i wycieki płynu.
Wczoraj przerabialem to w golfie sąsiada, więc żałuję ze nie zrobiłem fotoporady.
Odpowiedz




#12
Czyli tłoczek won i wtedy będzie widoczna omawiana spręzyna? Czy ten ślimaczek ze spręzyną to wymienna część? Jeśli tak to poproszę namiary na nowe części do zacisku lewego.
Odpowiedz
#13
Niestety tu jest problem. Jeszcze nigdzie nie spotkałem tego jako oddzielnej części. Ponadto jeżeli masz starszy typ zaciskow to po wyciągnięciu tloczka musisz wyciągnąć pierścień simering. Do tego są potrzebne długie szczypce. I wtedy jeśli masz starszy typ to można dostać, z powodu sprężyny która jest w środku, po zebach. Lub też w nowszym typie będzie to połączone w całość. Wyciagasz, sprawdzasz stan trzpiena od ręcznego. Przeczyszczasz, smarujesz smarem do hamulców, nie ŁT bo ci gumy pozzera. I składasz. Jak wrócę z roboty to może fotki porobię. Bo mam chyba jakiś zacięło w garażu i bedzie wszystko jasne.

A co do sprężyny chodziło chyba o tę co jest na zewnątrz zacisku na ramieniu dźwigni ręcznego.

Odpowiedz
#14
Zaczynam się w tym gubić ( nie jestem mechanikiem ) więc będzie najprościej jak podjade do zaufanego fachamana i powiem niech zrobi ręczny i tyle Smile
Odpowiedz
#15
Części składowe zacisku:

   

I sposób regeneracji:

http://forum.vw-passat.pl/threads/99336-...ost1246248

to jest prostsze niż się wydaje. Ale jest troszkę więcej części do wymiany i obejrzenia przy poprawnej regeneracji.

A ręczny najczęściej blokuje się przez to miejsce (na czerwono)
   

Wielkie podziękowania forum VW.
Odpowiedz
#16
sharan2004 jakoś nie uśmiecha mi się kupować rzeczy w Danii - mieszkam w PL Smile Czy mógłbyś na podstawie e-katalogu Intercars podać zestaw naprawczy jaki pasuje do omawianego zacisku?

dmusek czy ta część zaznaczona na czerwono znajduje się też w zestawie naprawczym zacisku?
Odpowiedz




#17
Zestaw naprawczy to zestaw gumek, albo zestaw gumek+tłoczek. Nic więcej tam nie ma. Najszybszym rozwiązaniem będzie chyba kupno używki zacisku i wyciągnięcie potrzebnej części/założenie używki. Ew. możesz kupić regenerowany. Ja już do swojego kupiłem jeden zacisk nówkę w ASO i niestety portfel był uszczuplony trochę... Sad
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz
#18
Na kasie niestety nie śpie a pewnie nowiutki zaciski to nie mniej jak z 5 stówek kosztuje Sad
Odpowiedz
#19
Niestety trzeba szukać na necie ale nie ograniczać się tylko do SGA, ale szukać też w skodach, audi, vw i seatach. W innych modelach też były te zaciski. Jeśli jeszcze zaciski nie ciekną, nie przepuszczają płynu to podejrzewam, ze nie jest tak tragicznie. Zwykły zestaw naprawczy powinien wystarczyć (nawet ten bez cylinderka - cylinderki w tym typie hamulca naprawdę rzadko trafia szlag).

Na początek wejdź pod samochód i spróbuj ruszyć dźwignią-ramieniem hamulca przy zacisku. Jeśli chodzi swobodnie i hamuje podlewarowane koło to musisz szukać przyczyny wcześniej (linki, naciąg). Jeśli chodzi bardzo tęgo rozbieramy zacisk i sprawdzamy stan trzpienia od ręcznego
(Jak to zrobić? Masz wcześniej świetną instrukcję). Jeśli są duże wżery to regeneracja, lub flaszka znajomemu, dobremu tokarzowi, albo też szukasz tanich zacisków z golfa, passata, audi czy czegoś co ma takie zaciski i wymieniasz to czego potrzebujesz + oczywiści nowe "gumki". Jeśli tylko przybrudzenia to papierek ścierny, własnoręczny szlif, zestaw "trutki na bociany", czyli "gumek" za 25zł i masz hamulce jak nowe.

Nie straszcie nowymi zaciskami, bo to już naprawdę ostateczność.
Odpowiedz
#20
Cały bajer polega na tym, że właśnie ta dźwignia się blokuje = czasami nie oddaje i gdyby nie zapalająca się kontrolka od hamulców dałbym sobie z tym spokój bo ręczny działa i sądząc po spalaniu nie blokuje.

Zauważyłem jeszcze 1 prawidłowość. Mianowicie jak tył samochodu ( bagażnik ) jest obciążony to wtedy szansa na zapalenie się kontrolki jest dużo mniejsza niż wtedy gdy bagażnik jest pusty. Jeszcze jedna informacja. Z racji tego że zepsułem windę jeżdże bez niej a koło woże między przednimi a środkowymi fotelami ( i praktycznie od tamtej pory jak to się stało mam te problemy ). Czy to może mieć jakiś związek? Ale z 2 strony - co ma piernik do wiatraka?
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z otworzeniem drzwi robsson 13 1,391 14-06-2023, 21:14
Ostatni post: robsson
  Haldex problem/porady siambi 54 13,374 01-05-2023, 16:56
Ostatni post: PabloLG
  Problem ze skrzynią biegów/luz wałka yogi32 65 20,379 17-09-2020, 20:16
Ostatni post: Niemago
  Problem z postojowkami i kierunkowskazami Posiadacz 9 2,364 30-05-2020, 10:14
Ostatni post: Posiadacz
  prawdopodobnie problem z wałem 4 motion kisielek 3 1,336 28-05-2019, 13:40
Ostatni post: kisielek
  Problem z wrzucaniem 1 biegu zdroyek 1 855 24-05-2019, 21:23
Ostatni post: Romek76
  Problem z temperaturą artur 8 5,538 08-04-2019, 21:48
Ostatni post: wesol
  Problem z Parktronikiem bazam 8 3,794 20-01-2019, 22:36
Ostatni post: certa
  Nawiew przód - problem/problemy bobbudow 88 58,886 07-01-2019, 10:34
Ostatni post: kalamb
  Problem z ogrzewaniem marhof1985 5 2,077 08-07-2017, 00:49
Ostatni post: Stefano

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości