Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Gwożdziem do trumny tej blokady jest konieczność wykonania w podstawie lewarka otworu fi16,konieczność ponieważ potrzebna jest możliwość regulacji (przesuwania do przodu i do tyłu blokady-bolca celem właściwego ustawienia 0.5mm luzu).Niestety pod wpływem znacznej siły ciągnącej dzwignię zmiany biegów cała blokada sprężynuje,bolec odgina się o około 2mm w miejscu styku z lewarkiem co wystarcza żeby go wypiąć. Rozwiązaniem tego problemu jest uzupełnienie ubytku regulacyjnego w bloku podstawy lewarka (owo fi16 gdzie bolec ma fi13) ,bolec zyskuje wówczas punkt podparcia (blok podstawy lewarka) -ja zastosowałem tuleję mimośrodową.
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Wiem że do mkII oferowane są: blokada bezbolcowa po stronie pasażera (to ta opisywana) ,bolcowa po stronie pasażera - nie miałem z nią doczynienia ale z racji budowy podstawy dzwigni zmiany biegów bolec wchodzący od strony pasażera nie może przejść przez drugą ściankę podstawy gdyż jest tam mechanizm drugiej linki i dlatego bolce w tych blokadach będą się poddawały.Jest też jedna blokada po stronie kierowcy (nie pamiętam czy bolcowa czy bez),ale tą niewygodnie się obsługuje .Jak skonstruowana jest ta ostatnie nie wiem ale skoro wchodzi od kierowcy to napewno mogła by wyjść drugą ścianką,bo miejsce tam jest.
W jednym z aut służbowych mamy blokadę bera z bolcem wyjmowanym,zajrzałem pod osłonę mieszka i bolec w niej przechodzi przez obie ścianki podstawy,dzwignia zmiany biegów po włożeniu bolca stoi tam jak wmurowana!!
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
U mnie też jakoś funkcjonuje i nie ma opcji, żeby coś wrzucić poza tym wstecznym...
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Rozmawiałem z gościem który montuje blokady,opowiedziałem o swojej i powiedział że nie do końca należy stosować się do instrukcji. Otwór w obudowie powinien być taki jak średnica bolca lub odrobinę większy,nie jak w instrukcji 3mm większy. Tak więc doświadczenie,którego ja nie miałem.