Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klima nie działa brak błędów
#1
witam wszystkich wczoraj przestała mi działać klima Alhambra 2004, ASZ
-brak błędów sprawdziłem vagiem
-wentylator też się nie włącza
-następnie sprawdziłem elektryczne sprzęgło napięcie nie dochodzi przy ustawieniu w auto na panelu ,przejście na cewce jest podłączyłem pod zielony przewód +12,brązowy minus klika super na uruchomionym silniku obraca sprężarką ale dźwięk uruchomienia nie jest charakterystyczny po prostu obraca sprężarkom bez wysiłku.
-bezpieczniki wszystkie ok
-zawór ciśnienia ten w nadkolu prawym 3-y pinowy czarny +12,brązowy-12,a żółto czerwony nie mam pojęcia co robi może steruje cewką sprzęgła.sam zawór ma wszystkie piny otwarte może on jest uszkodzony ale jak go ominąć i czy nie powinien wyrzucić błędu.
-ciśnienie podjadę do kumpla sprawdzić tak w imię zasad chociaż gaz wydaje się jakby był
prosiłbym o pomoc co jeszcze sprawdzić
Odpowiedz




#2
to zawór ciśnienia w układzie
możesz wypiąć wtyczkę i przewodem zewrzeć styki i wtedy na krótko uruchomisz układ, jeśli zacznie działać to znaczy, że masz uszkodzony ten zawór, tak było np u mnie
Apetyt żarłoka [Obrazek: icon3.png]
[Obrazek: 5uo8iu.gif]
Odpowiedz
#3
wiem że to zawór ciśnienia ale to jest wtyk 3-y pinowy który mam zewrzeć jak pisałem czarny +12, masa brązowy i zostaje żółty czerwony na niego mam coś podać tylko co minus czy plus czy działa całkiem inaczej nie chciałbym czegoś upalić
Odpowiedz
#4
jak wyciagniesz kratke tu gdzie halogeny sa to powinienes zobaczyc taki czujnik z wtyczka z 4 kabelkami. Presostat to jest. Jesli odpowiednio zewrzesz kabelki jak dobrze pamietam na krzyż to powinien zaskoczyc kompresor i zaczac chlodzic. Z tym ze jak podajesz ze jak zapodasz napiecie na sprzeglo w kompresorze i zacznie kompresor chodzic i nie ma tego oporu i nie leci chlodne powietrze w kaninie to znakiem tego ze nie ma czynnika w ukladzie. mozna podpaic vaga i sprawdzic parametry na klimie lub podjechac do jakiegos fachmana od klim. Za diagnostyke nie biara zbytnio kasy wiec nie widze problemu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
wszystko okej ale mój czujnik wygląda tak jak na zdjęciu i ma trzy piny a nie cztery jest umieszczony na cienkiej rurce fi 10mm .w prawej części pod autem albo za sygnałami dźwiękowymi po zdjęciu kratki
link do galerii

http://postimg.org/gallery/6u04a804/


Załączone pliki Miniatury
               
Odpowiedz
#6
W silnikach ASZ czujnik wysokiego ciśnienia -G65- jest zamontowany zamiast przełącznika ciśnieniowego układu klimatyzacji -F129-.
Czujnik wysokiego ciśnienia, przy przyłożeniu napięcia, wytwarza sygnał prostokątny lub pakiet danych. Sygnał ten zmienia się wraz z ciśnieniem w urządzeniu.
Dzięki temu sygnałowi zamontowane dalej sterowniki wentylatora chłodnicy, sterownik silnika, jednostka obsługi i wskazań układu Climatronic -E87- lub sterownik układu Climatronic -J255- itd. obliczają ciśnienie w układzie środka chłodniczego i sterują odpowiednio wentylator chłodnicy, silnik oraz sprzęgło elektromagnetyczne układu klimatyzacji -N25- lub zmieniają sterowanie zaworu regulacji sprężarki układu klimatyzacji -N280-.
[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
Odpowiedz




#7
dzięki serdeczne za wyczerpującą wypowiedź jutro kumpel ma mi sprawdzić ciśnienia w układzie.Mam nadzieje że może za mało czynnika .
jutra napiszę co i jak
Odpowiedz
#8
właśnie wróciłem ze sprawdzenia szczelności no i dziura w układzie w poniedziałek będziemy lokalizować.
zastanawia mnie tylko czemu na vag u nie wywalił błędu to bym od razu miał jasność a nie zawracał [automat-usunięto wulgaryzm]. opiszę co i jak, jak będzie szczelna.
Odpowiedz
#9
nie wywali bledu bo przeciez to nie blad bo czujniki dzialaja.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#10
panowie klima zrobiona poszedł wąż niskiego ciśnienia idzie od sprężarki do góry po lewej stronie chłodnicy stojąc przodem do auta następnie wraca na dół i w profilu pod filtrem powietrza gdzie jest skuty na dwie części jeżeli go nie rozkujemy to jest niemożliwe żeby go wyjąć a jak mamy klucz do rozkuwania to i tak może być zapieczone ja nie miałem klucza ale wyczytałem że można plastikową rurkę przeciąć i popchnąć sprężynkę na tym zatrzasku i wyjdzie no i na szczęście wyszło chociaż coś by pasowało wziąć na nerwy np. piwo .Wąż dałem do zrobienia koszt 110 zł za skucie fragmentu gumy i zespawanie kolana nowy kosztuje 250 zł ślusarz 500 zł używki oryginał nabicie i zlokalizowanie wcześniej węża 200 zł u kumpla koszt awarii 310 zł robota we własnym zakresie
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  brak bledow a dmucha cieplym powietrzem tomekjozek 8 795 21-06-2023, 14:36
Ostatni post: wesol
Lightbulb Brak klimy rich133 1 474 21-06-2022, 14:36
Ostatni post: Stefano
  Klimatyzacja nie chłodzi ,nabita,brak błędów jednostrefowy climatronic Tomek Westfalia 6 2,398 21-05-2021, 12:41
Ostatni post: Tomek Westfalia
  vcds 08 klima ? dement 1 702 04-05-2021, 14:47
Ostatni post: dement
Sad Nie działa wentylator nagrzewnicy. szwarc 45 13,414 01-01-2021, 16:20
Ostatni post: adamsaba1
  Sharan Klima zamarza lolobb 8 1,832 05-03-2020, 08:07
Ostatni post: wesol
  Klimatyzacja nie działa - skany z VAG robertkol 3 2,455 04-08-2019, 23:56
Ostatni post: Stefano
  Brak napięcia na sprężarce klimy vito33 4 3,048 09-07-2018, 18:39
Ostatni post: ertman176
  Klimatyzacja działa ale tylko z Przodu adamzg 6 2,061 23-05-2018, 14:37
Ostatni post: wossi_2008
  Sprawna klima nie chłodzi Patrol 23 4,640 22-05-2017, 15:17
Ostatni post: kapec

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości