Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
witam wszystkich wczoraj przestała mi działać klima Alhambra 2004, ASZ
-brak błędów sprawdziłem vagiem
-wentylator też się nie włącza
-następnie sprawdziłem elektryczne sprzęgło napięcie nie dochodzi przy ustawieniu w auto na panelu ,przejście na cewce jest podłączyłem pod zielony przewód +12,brązowy minus klika super na uruchomionym silniku obraca sprężarką ale dźwięk uruchomienia nie jest charakterystyczny po prostu obraca sprężarkom bez wysiłku.
-bezpieczniki wszystkie ok
-zawór ciśnienia ten w nadkolu prawym 3-y pinowy czarny +12,brązowy-12,a żółto czerwony nie mam pojęcia co robi może steruje cewką sprzęgła.sam zawór ma wszystkie piny otwarte może on jest uszkodzony ale jak go ominąć i czy nie powinien wyrzucić błędu.
-ciśnienie podjadę do kumpla sprawdzić tak w imię zasad chociaż gaz wydaje się jakby był
prosiłbym o pomoc co jeszcze sprawdzić
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
to zawór ciśnienia w układzie
możesz wypiąć wtyczkę i przewodem zewrzeć styki i wtedy na krótko uruchomisz układ, jeśli zacznie działać to znaczy, że masz uszkodzony ten zawór, tak było np u mnie
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
wiem że to zawór ciśnienia ale to jest wtyk 3-y pinowy który mam zewrzeć jak pisałem czarny +12, masa brązowy i zostaje żółty czerwony na niego mam coś podać tylko co minus czy plus czy działa całkiem inaczej nie chciałbym czegoś upalić
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
jak wyciagniesz kratke tu gdzie halogeny sa to powinienes zobaczyc taki czujnik z wtyczka z 4 kabelkami. Presostat to jest. Jesli odpowiednio zewrzesz kabelki jak dobrze pamietam na krzyż to powinien zaskoczyc kompresor i zaczac chlodzic. Z tym ze jak podajesz ze jak zapodasz napiecie na sprzeglo w kompresorze i zacznie kompresor chodzic i nie ma tego oporu i nie leci chlodne powietrze w kaninie to znakiem tego ze nie ma czynnika w ukladzie. mozna podpaic vaga i sprawdzic parametry na klimie lub podjechac do jakiegos fachmana od klim. Za diagnostyke nie biara zbytnio kasy wiec nie widze problemu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
9
W silnikach ASZ czujnik wysokiego ciśnienia -G65- jest zamontowany zamiast przełącznika ciśnieniowego układu klimatyzacji -F129-.
Czujnik wysokiego ciśnienia, przy przyłożeniu napięcia, wytwarza sygnał prostokątny lub pakiet danych. Sygnał ten zmienia się wraz z ciśnieniem w urządzeniu.
Dzięki temu sygnałowi zamontowane dalej sterowniki wentylatora chłodnicy, sterownik silnika, jednostka obsługi i wskazań układu Climatronic -E87- lub sterownik układu Climatronic -J255- itd. obliczają ciśnienie w układzie środka chłodniczego i sterują odpowiednio wentylator chłodnicy, silnik oraz sprzęgło elektromagnetyczne układu klimatyzacji -N25- lub zmieniają sterowanie zaworu regulacji sprężarki układu klimatyzacji -N280-.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
dzięki serdeczne za wyczerpującą wypowiedź jutro kumpel ma mi sprawdzić ciśnienia w układzie.Mam nadzieje że może za mało czynnika .
jutra napiszę co i jak
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie wywali bledu bo przeciez to nie blad bo czujniki dzialaja.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
panowie klima zrobiona poszedł wąż niskiego ciśnienia idzie od sprężarki do góry po lewej stronie chłodnicy stojąc przodem do auta następnie wraca na dół i w profilu pod filtrem powietrza gdzie jest skuty na dwie części jeżeli go nie rozkujemy to jest niemożliwe żeby go wyjąć a jak mamy klucz do rozkuwania to i tak może być zapieczone ja nie miałem klucza ale wyczytałem że można plastikową rurkę przeciąć i popchnąć sprężynkę na tym zatrzasku i wyjdzie no i na szczęście wyszło chociaż coś by pasowało wziąć na nerwy np. piwo .Wąż dałem do zrobienia koszt 110 zł za skucie fragmentu gumy i zespawanie kolana nowy kosztuje 250 zł ślusarz 500 zł używki oryginał nabicie i zlokalizowanie wcześniej węża 200 zł u kumpla koszt awarii 310 zł robota we własnym zakresie