Ocena wątku:
  • 31 głosów - średnia: 2.26
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana amortyzatorów i sprężyn
#11
(30-01-2011, 12:18)Zwierzu napisał(a): Nie łatwiej kupić dobry odrdzewiacz 30zł parę minut poczekać i kluczem pnełmatycznym odkręcić? Przynajmniej amorka nie popsujesz.

a kolego dojdziesz tam pneumatem??
Odpowiedz




#12
Thumbs Up 
No i poszło!
spręzyna używka - 60 PLN
(młodszy) brat - bezcenne!
1. Górna nakrętka: najpierw "Penetrus", potem Co[reklama]la (2 dni), mocny klucz oczkowy wygięty "21", mocny imbus "7-10" (do tego nasadowa "10" która zię ładnie zablokuje przy odkęcaniu) i puściło (i jeszcze trzeba było kilka razy psiknąć "Penetrusem")
2. Łącznik drążka: nakrętka "19" - oczywiście zaczęła się kręcić - ale jest możliwość "złapania" płaską "17-nastką"
3. Śruba w uchwycie amortyzatora: śruba na klucz "18" - (bez palnika nie dało rady) dopiero po rozgrzaniu do czerwoności usłyszeliśmy oczekiwany zgrzyt (po odkręceniu szybko schłodzić bo wszystko dokoła jest gorące)
Cała kolumna wyszła bez większych problemów
4. Nakrętka którą dokręcone jest łożysko na amortyzatorze. W naszym przypadku nie było już sprężyny (resztki pękniętej wycięte "kątówką") - tłok amortyzatora "na chama" przykręcony do imadła - w końcu puściła (a na tłoku ani ryski - twardy drań). Trzeba uważać na łożysko, bo kulki wylatają.
No i właściwie tutaj skończyły się kłopoty - reszta w odwrotnej kolejności i tony smaru Wink
"I to by było na tyle" jak to powiedział Piotr Fronczewski w kreskówce "Oto Szadoki" Smile
Odpowiedz
#13
(30-01-2011, 23:29)Hamamatsu napisał(a):
(30-01-2011, 12:18)Zwierzu napisał(a): Nie łatwiej kupić dobry odrdzewiacz 30zł parę minut poczekać i kluczem pnełmatycznym odkręcić? Przynajmniej amorka nie popsujesz.

a kolego dojdziesz tam pneumatem??
Gdybym tego nie robił to bym nie polecałBig Grin
Najważniejsze że się koledze udałoBig Grin
....mgła po rowach konie dusi....
Odpowiedz
#14
Uważam że nie opłaca się używanej kupować nowa KYB kosztuje jak się dobrze poszuka 120 zł. na używce niewiadomo ile się pośmiga i jeszcze trzeba sprawdzić kod kolor na sprężynie bo możesz mieć od benzyny a nie od Diesel lub od innego zawieszenia.
Oczywiście jak sprężyny nowe czy amortyzatory wymieniamy parami bo wymiana jednej sztuki to taka rzeźba w g...
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#15
Jestem w trakcie wymiany amortyzatorów na bilstein b4, poprzednio siedziały delphi i wytrzymały max 2,5 roku.
Moje pytanie dotyczy plastikowej osłony która była na delphi. nie wiem czy to było na wyposażeniu amortyzatora, czy to jest w mcpersonie? W bilsteinie jest tylko plastikowy kapselek i ta osłona jakby nie jest od tego (jakoś mi nie pasuje). Złożyłem bez tej osłony, ale czy słusznie?
       
Proszę o pomoc
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Odpowiedz
#16
Właśnie się za to zabrałem. No i pierwszy problem z odkręceniem górnej śruby amortyzatora (cała od rdzy, a wejście na gwiazdkę ma okruszone ścianki). Odkręciłem za pomocą hydraulicznego ścisku, którym trzymałem za tłok amortyzatora. Kolejny problem z odkręceniem śruby w zwrotnicy, która trzyma amortyzator z dołu - urwał się łeb. Próbowałem z przyspawaniem do końcówki śruby nakrętki - nie pomogło. Dopiero przewiercenie i ponowne nagwintowanie. Z drugiej strony były identyczne problemy. Całość wymiany kosztowała mnie sporo nerwów i czasu (około 8 godzin). Dobrze, że jeszcze miałem dostęp do nieprzewidzianych narzędzi. A tak nawiasem mówiąc, chyba bym się drugi raz tego nie podjął, mimo iż wymiana zakończyła się sukcesem.
Odpowiedz




#17
A tak na przyszłość - czyżby nikt z Was nie wiedział, że najlepszym odrdzewiaczem jest oryginalna coca-cola ? Big Grin
Odpowiedz
#18
Rakus jak się jeździ na B4. pewnie twardziej niż na poprzednikach.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#19
Witam.
Mam gwint i bede zmienial na seryjne sprezyny i amorki(przod)
Jak sie zabrac do tego,jakie niespodzianki mnie czekaja.
Pozdrawiam
Tam gdzie kończy się ekonomia zaczyna się pasjaBig Grin
Odpowiedz
#20
Podstawowy problem dotyczy odkręcenia nakrętek amorów w górnym mocowaniu. Rdza to efekt dobrego dostępu wody. Za to dostęp pneumatem jest mocno ograniczony, o ile nie niemożliwy.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dobór sprężyn przedniego zawieszenia-pilne. Andre24L 0 137 25-03-2024, 16:58
Ostatni post: Andre24L
  Wymiana łożyska/poduszki na kolumnie McPersona kajdan 3 245 08-02-2024, 23:41
Ostatni post: kajdan
  Wymiana tarcz hamulcowych tyl piotrb79 0 243 19-08-2023, 22:21
Ostatni post: piotrb79
  Wymiana przedniego błotnika juniormater 1 438 23-03-2023, 10:02
Ostatni post: Niemago
  Wymiana dwumasy sharan 4motion Bogos 49 13,047 12-03-2023, 00:18
Ostatni post: PabloLG
  Wymiana blendy juniormater 3 561 06-03-2023, 22:07
Ostatni post: Bogos
  kolory nadwozia, ile jest odcieni czarnych ? Wymiana drzwi w kolorze. m-blue 4 1,316 19-11-2021, 18:54
Ostatni post: wesol
  ['03] Kierownica zwykła wymiana leo 3 1,049 19-10-2021, 07:06
Ostatni post: leo
  Wymiana skrzyni automat 1.9tdi jaka skrzynia ??? Kony 11 3,315 16-06-2021, 21:44
Ostatni post: Kony
  Poduszka,airbag fotela. Wymiana yark 0 1,262 24-04-2021, 21:53
Ostatni post: yark

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości