31-07-2013, 14:21
Witam
Wywala co jakieś 200 - 400km błąd niskiej sprawności katalizatora.
Założona instalacja LPG, strojenie map nie wiele zmieniło w tym temacie. Podejżewam więc, że katalizator zapchany.
Czy jest jakaś możliwość ostatecznego sprawdzenia kata? Sondy lambda działają - zarówno ta przed jak i ta za katalizatorem generują sinusoidalne zmiany napięcia (pytanie tylko czy poprawne). Sonda za katalizatorem jest sporo "wolniejsza" - nie wiem czy tak ma być.
Jeśli to wina katalizatora to jaką opcję wybrać? Szukać używki w cholera wie jakim stanie? Wymienić na strumienicę?
W przypadku strumienicy błąd drugiej sondy będzie gwarantowany - pytanie tylko czy wskazania tej sondy mają jakikolwiek wpływ na parametry pracy silnika czy jest to tylko taki wskaźnik "eko".
Jeśli bym szukał katalizatora to co tam podejdzie? W jakich samochodach był montowany identyczny jak w VR-ce z 4motion (tutaj jest jakoś wydech w bok przesunięty aby się jeszcze wał upchnął).
Wywala co jakieś 200 - 400km błąd niskiej sprawności katalizatora.
Założona instalacja LPG, strojenie map nie wiele zmieniło w tym temacie. Podejżewam więc, że katalizator zapchany.
Czy jest jakaś możliwość ostatecznego sprawdzenia kata? Sondy lambda działają - zarówno ta przed jak i ta za katalizatorem generują sinusoidalne zmiany napięcia (pytanie tylko czy poprawne). Sonda za katalizatorem jest sporo "wolniejsza" - nie wiem czy tak ma być.
Jeśli to wina katalizatora to jaką opcję wybrać? Szukać używki w cholera wie jakim stanie? Wymienić na strumienicę?
W przypadku strumienicy błąd drugiej sondy będzie gwarantowany - pytanie tylko czy wskazania tej sondy mają jakikolwiek wpływ na parametry pracy silnika czy jest to tylko taki wskaźnik "eko".
Jeśli bym szukał katalizatora to co tam podejdzie? W jakich samochodach był montowany identyczny jak w VR-ce z 4motion (tutaj jest jakoś wydech w bok przesunięty aby się jeszcze wał upchnął).
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.