03-01-2019, 23:14
Więc tak sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i wszystkie są dobre ale żeby nie było że nie dopatrzyłem jutro sprawdzę ponownie nr28,33.Sprawdzę również przekaźniki 100 i jeśli będzie to 53 też (tu przyda mi się podpowiedź jak sprawdzić ich prawidłowe działanie?dysponuję miernikiem).
Więc pozostaje sprawdzić ten przekaźnik i przewody,jeśli tam nie będzie problemu to chyba zostaje ten kondensator na płytce sterującej a wtedy zostaje chyba wymiana prawda? Ale też zastanawia mnie czy tego też nie można wyeliminować bo podając napięcie z akumulatora na piny 1(+) i 5(-)(ewentualnie bieguny odwrotnie bo nie pamiętam jak to podłączyłem) silnik działał i obracał całym mechanizmem.
(03-01-2019, 22:14)tolus24 napisał(a): Co do objawów to albo nastąpiło mechaniczne naprężenie/skrzywienie mechanizmu, bez niego podobno się kręci, z którym silnik sobie nie potrafi poradzić ale to mało prawdopodobne, albo co bardziej prawdopodobne silnik ma niestabilne/słabe zasilanie bo np. ten drugi bezpiecznik jest spalony czy nadpalony/uszkodzony przekaźnik bądź na skutek przeciążenia (skoro spaliło bezpiecznik) w silniku uszkodziło się uzwojenie bądź kondensator smd na płytce sterującej silnika i brak jest odpowiedniej mocy do poruszenia mechanizmem, sporo takich przypadków przerobiłem, że silnik bez obciążenia chodził, a z już nie chciał, no i oczywiście pozostaje też kwestia czy któryś przewód gdzieś się nie upalił trochę.naprężenie/skrzywienie mechanizmu możemy wykluczyć bo tak jak mówię gdy wszystko jest zamontowane to podaję napięcie bezpośrednio na wtyczkę dwu pinową i cały mechanizm pracuje tak jak powinien więc tą możliwość możemy od razu wyeliminować.Jednocześnie można rówież wyeliminować uszkodzenie uzwojenia silniczka bo wtedy po podaniu bezpośredniego napięcia też by nie ruszył (chyba że się mylę).
Więc pozostaje sprawdzić ten przekaźnik i przewody,jeśli tam nie będzie problemu to chyba zostaje ten kondensator na płytce sterującej a wtedy zostaje chyba wymiana prawda? Ale też zastanawia mnie czy tego też nie można wyeliminować bo podając napięcie z akumulatora na piny 1(+) i 5(-)(ewentualnie bieguny odwrotnie bo nie pamiętam jak to podłączyłem) silnik działał i obracał całym mechanizmem.