Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Faktycznie słabo to wygląda szczególnie te "pęknięcia" jak by "sparciała guma" czy coś...
Nie mówie oczywiście że wszystkie są "super" tzn "wybrakowania" się zdarzają - jedynie polecam Conti bo sam miałem wcześniej na aucie, i na oponach jak już kiedyś pisałem druty wyszły po bokach a guma trzymała itd i nic takiego nie było. W między czasie kilku znajomych jeździ na Conti i zawsze rewelacja ( a tryb jazdy bardziej "agresywny ). No i sam jeździłem na Conti na starym Sharanie jeszcze i potem na tym - w sumie 3 sezony ~ a kupiłem dwie używane już ( 7mm bieżnika ). I sprzedałem je jakieś 4 mc temu z 4,7mm bieżnika ... a "dot" miały 2006 rok chyba. ( Trochę stały w garażu ) i wyglądały jak sprzedawałem tak:
O fuldach się rozczarowałem przyczepnością bo jak przez pierwszy rok kleiły się bardzo dobre ( miękkie były itd ) to po sezonie nagle "stwardniały" i na mokrym było słabo ... a do tego poniżej tych 5mm na rantach takie jaja się zaczynały dziać. Myślałem że to ja tylko trafiłem na taki model - ale jak widziałem na allegro na dwóch różnych aukcjach fuldy które miały mniej jak 5mm bieżnika i tak samo zaczynały ranty wyglądać to myślę że coś jest nie tak ...
Myślę że nie ma reguły jednym odpowiada to innym co innego - ja jedynie mogę się dzielić moim zdaniem. ( Swoją drogą też oponki u mnie nie mają lekkiego życia na zakrętach ... )
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
jako byly gumiarz powiem wam jedno. Wymienialcie co 3-4 lata wentle a przy zakladaniu nowych opon sciaajcie te takie male nakleki na rantach opony. Po zalozeniu kolo do kadzi bo spotkalem sie z tym ze byly nieszczelnosci. Oczewiscie czyszczenie rantow felgi przed zalozeniem to obowiazek.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Dokładnie jak wesol mówi.
Wentyle trzeba wymieniać co jakiś czas - zresztą jak wpadają nowe / inne opony to przeważnie ogarnięty gumiarz sam wywala wentyl. ( Chyba że jak u mnie mam skręcane w jednych alumach to ich nie ruszam bo mają już z 7 lat i trzymają idealnie ).
Z naklejkami itd to logiczne jak dla mnie że trzeba ściągać to ... Tak samo jak czyszczenie rantów felgi, właśnie ostatnio to robiłem w alumach gdzie zimówki zakładałem bo były dosyć brudne z gumy.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
Ja mam Conti na zimę i na lato (2 komplety na felgach)
Jak dla mnie są super i kolejne też będą Conti.
Ale każdy ma własne zdanie na ten temat
SHARAN 1.9 TDI 115KM 2001r
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Dunlop'y porównywalne w ocenach do Goodyear'ek - delikatnie gorzej na mokrym podobno.
Jednak ja gdybym miał do wyboru to brał bym Goodyear.
Co do Toyo - to nie mam zdania / nie jeździłem, nie mam znajomych za bardzo co śmigali na tym i mają jakieś opinie.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie znam gumarza ktory by powiedzial ze dunlop jest kiepski. To jedna z lepszych opon. Nawet uzywki sa dosc drogie jesli z tej marki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 22
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
3
Polecam i Dunlopy i Goodyeary.Na dunlopach zrobiłem 35000i nie powiem złego słowa jedyny minus to szybko się zużywają ale we Włoszech żadna opona nie wytrzymuje więcej niż 40000km.Na Goodyerach śmiga żona i też są super na suchym rewelacja na mokrym też i są bardzo ciche
[url=http://vag-[...]]