Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Witam.Mam klimę z nawiewem na tył w podsufitce,temperaturę ustawiam na 22*c .Jak były upały po 35*c to prędkość wentylatorów (przód,tył) cały czas była na max. i nie mogłem powiedzieć że wewnątrz był komforcik.
Klima działa poprawnie,nigdy nie dawała znaków że coś jest nie tak.
Jak to u Was wygląda,bo nie jestem pewien czy powinienem jechać na przegląd i ewentualne dopełnienie czynnika?
Zaznaczam że przy 30*c nie mam zastrzeżeń do wydajności klimy,w środku przyjemnie i wiatraki schodzą z prędkości.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
a ustaw na LO i wtedy sprawdz jakim powietrzem dmucha. Termometr przykladzasz do nawiewów i czekasz tak z 5 minut na pracujacym silniku i zamknietych drzwiach i oknach. Predkosc wentylatorow regulujesz sam na ustawieniu LO bo jak ustawisz sobie 21 stopni czy tam AUTO to juz klimatronik sam decyduje jaka predkosc i jak miesza powietrze cieple z zimnym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
U mnie przy Hiszpanskich upalach po ok. 5 minutach jazdy zchodzi z obrotow. Ustawione mam przod 23 tyl 24 i auto.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
10-07-2013, 22:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2013, 16:22 przez tacini.)
Wiem że można reguować,ale na auto i 22 dmucha na maxa a i tak nie wyrabia.
Mam termometr z sondą na kabelku to sprawdzę przy najbliższej okazji.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
na auto 22 to nie bedzie dmuchac lodowatym powietrzem wiec jesli chcesz szybko schlodzic w kabinie to masz ustawic na LO i nawet wiatraka tez niekoniecznie na maxa tylko tak prawie na maxa. chyba ze obieg zamkniety to na maxa i dobrze jest tez jechac w miare szybko a nie na postoju bo wtedy p[ed powietrza studzi lepiej skraplacz. Poza tym mam nadzieje ze masz tam drozny przeplyw powietrza na skraplaczu i na chlodnicach wodnych bo to ma duzy wplyw na wydajnosc klimy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
11-07-2013, 08:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2013, 08:50 przez daneczek76.)
Sorki ale z tym LO to przesada i nie ma to znaczenia bo zimne powietrze czy dasz na lo czy na 22 w lecie jest tak samo zimne co najwyżej ilość wyrzucanego powietrza z wentylacji się zwiększa lub zmniejsza w trybie AUTO. do osiągnięcia zadanej temperatury w tym przypadku 22.
Będzie dmuchać zimnym na 22 tym bardziej jak dasz jeszcze nawiew na maxa oczywiście wtedy tryb AUTO się wyłaczy i temperatura na wyświetlaczu nie ma znaczenia no chyba że dasz +30
. to wtedy dmuchnie ci z nagrzewnicy ciepełkiem.
Na Auto też będzie już dobrze dmuchać oczywiście wtedy dmuchanie zależy od temperatury wewnątrz jeśli jest ukrop w aucie dmucha praktycznie na maxa i z czasem Automatycznie nawiew zmniejsza intensywność wiania bo w aucie robi się chłodniej.
Jeszcze jedna rada najlepiej jak wchodzisz do nagrzanego samochodu najlepiej szyby w dół przejechać ze 200 metrów przewietrzyć samochód , zamknąć szyby i wtedy klima.
Jeśli uważasz że za słabo wieje zimny proponuje sprawdzić ilość czynnika w układzie w ciągu roku może go ubyć nawet 15%.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
I tu z Daneczkiem sie zgadzam. Tak jak pisalem u mnie nawet przy ustawce na 23 wieje tak samo zimnym jak przy 22 czy lo, a przy lo jak wiatrak chodzi na maxa to mysle ze uklad i tak nie nadazy schlodzic tak wielkiej masy powietrza jak przy np. 80% dmuchawy.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
11-07-2013, 12:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2013, 12:09 przez daneczek76.)
sharan2004 ale klimatronik też działa jak manual nie ma problemu tu akurat problem leży raczej w słabym ciśnieniu w układzie trzeba by sprawdzić ilość czynnika.
Druga sprawa Manualna nie ma dwuch stref miałem okazje jechać jako pasażer w Sharanie w upale w Czarnogórze, dla mnie jedna strefa nie wydala bo przód musi dmuchać naprawdę mocno żeby tył miał chłodek , a znów z przodu jest już za zimno.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
cisnienie jest takie samo czy masz 700 g czy 500g. Tak jak w sztaplarce czy jest butla pelna cze zostalo 2 kg to cisnienie w butli jest takie samo. Fakt dwie strefy to nie jedna.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
sory chodzi że za mała ilość czynnika dlatego może mieć wydajność słabą.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.