Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ucieczka płynu
#1
Witam.Jestem nowy na forum, przeglądam je i nie mogę znaleźć nic na temat mojej awarii. Mianowicie ucieka mi płyn chłodniczy-około0,5litra na 100 km ale nie widać nigdzie wycieków pod samochodem-mam garaż. Sprawdziłem tylną nagrzewnice odcinając dopływ płynu do niej i dalej jest to samo. Przy nalaniu do max płynu w zbiorniczku i nagrzaniu auta a następnym jego zgaszeniu jest mało płynu w zbiorniczku a wąż od chłodnicy jest twardy i gorący.Po odkręceniu korka wąż staje się miękki a płyn się rozszerza i idzie ponad max.Pompka na podszybiu nie miesza samego płynu tylko łapie powietrze.Co to może być.Auto Seat Alhambra 2002r.1.9tdi 116km
Odpowiedz




#2
sprawdz dywaniki czy to aby nie nagrzewniczka pod konsola i czy nie czuc na nagrzanym silniku specyficznego zapachu płynu z chłodnicy w kratkach nawiewu
Odpowiedz
#3
A płyn wraca do zbiorniczka wyrównawczego? Nie jest brudny?
był Golf II 1.8 RP, oryginalny, czarny special GT
Odpowiedz
#4
typowy objaw uzczelki pod glowica. to klasyka w tdi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Poszla uszczelka i plyn idzie do komory spalania i sie spala
Odpowiedz
#6
raczje jak depnie troszk epo garach to pompuje spaliny w uklad wodny. Dlatego tez weze puchna poziom plynu sie podnosi i obniza po odkreceniu korka zbiorniczka plynu chlodzacego. W SGA duzo czesciej siadaja uszczelki pod glowica jak w tdikach winnej budzie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Kolega chyba już tu nie zagląda, ale dla innych - miałem tak i okazało się, że był przytkany zawór zwrotny w wężyku powrotnym do zbiorniczka. Stąd było moje pytanie, czy wraca płyn i układ jest drożny..
był Golf II 1.8 RP, oryginalny, czarny special GT
Odpowiedz
#8
ważne jest żeby sobie sprawdził czy termostat jest ok, bo czasami jak jest zacięty będzie miał podobne objawy
Odpowiedz
#9
zaglądam zaglądam tylko nie miałem czasu na odp.płynu nie ma pod dywanikami ani nie czuć tego z nawiewu...nie jest też brudny.auto czasami się przegrzewa i zapalała się kontrolka od wody...termostatu nie sprawdzałem...nie ma białych spalin a olej też się nie podnosi i nie widać by był wodnisty...póki co nalałem uszczelniacza do chłodnic i będę patrzał
Odpowiedz
#10
Kurde najgorsze co mogłeś zrobić... musisz pamiętać że w sharanie są dwie nagrzewnice i takie specyfiki lubią je zatykać. Jak w zimę okaże się że nie chce grzać to odpowiedź będziesz miał gotową.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Grzeje tylko na Hi, temp 90st. łapie po ok 8km, kontrolka płynu.. m-blue 6 970 19-12-2022, 00:38
Ostatni post: Stefano
  Wyciek płynu chłodzącego go2-jacek 0 742 13-04-2020, 03:34
Ostatni post: go2-jacek
  Brak dogrzewacza/wymonotowanie, zawór obiegu płynu/zmiana obiegu jolantcha61 62 35,026 28-11-2018, 21:53
Ostatni post: wesz82
  Szalejący wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. ULTRA 20 9,822 13-01-2016, 23:40
Ostatni post: marcino868
  Wyciek płynu chłodniczego prz tylnej nagrzewnicy. Duke258 6 4,634 07-07-2015, 08:24
Ostatni post: Duke258
  Króciec płynu chłodniczego - cieknie po szpilce dkarold 9 8,911 25-04-2013, 20:00
Ostatni post: dkarold

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości