Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 2001 rok - 1.9TDi - gotuję się
#11
Kolego, jest powrót? Sprawdź wężyk powrotny do zbiorniczka, ma zawór zwrotny małej średnicy, łatwo się przytyka. Ktoś o tym kiedyś pisał, tak zdiagnozowałem swój problem, który miał podobne objawy..
był Golf II 1.8 RP, oryginalny, czarny special GT
Odpowiedz




#12
na poczatek bym sprawdzil termostat bo bywa ze nowe sa wadliwe. Uklad jeszcze raz zalal. Pompka elektryczna nie ma tu nic do gadania.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#13
ogrzewanie naprawione, po prostu szczotki sie skonczyly w elektrycznej pompce na podszybiu, termostat dalej swiruje ,raz chlodnica ciepla raz zimna,ogolnie 90 stopni nie przekracza,a nawet nie dogrzewa,co do odpowietrzenia mam mniej niz min.jak chce dolac ,po odkreceniu dupp (jakby frugo otwierac) potem psyyyyk, i ponad max. wiec nie wiem czy to nie UPG??
Po sprawdzeniu stopnia sprezania na 1,2 i 4 po 28,5 bara, a na 3 cyl. 25,5 wiec moze tam gdzies uszczelka walnieta do kanalu wodnego,z wydechu nic nie leci bialego,zadnej pary,jak troche przeleje to mi wypycha,slychac tez bulgotanie po zgaszeniu silnika dopuki pompa elekt.dziala najbardziej w okolicy nagrzewnicy w srodku, wiec nie wiem co o tym myslec??
zawor zwrotny w wezu z zegarem przepuszcza wiec nie do konca jestem pewien ale robilem kazdy cylinder po 2 razy i tak wyszlo te sprezanie
Odpowiedz
#14
Kolego naucz sie pewnych definicji bo nie rozumiesz sam co piszesz. Stopine sprezania jest nie zmienny w danycm silniku. Ma stałą wartość. Zmierzyc mogles jak juz cisnienei sprezania. Tak czy siak po tym i taknie wywnioskujesz czy walnieta jest uszczelka pdo glowica. To tym psyknieciu i podnoszeniu sie poziomu plynu w zbiorniczku odrazu ci mowie ze masz na stówę walnieta to uszczleke pod glowicą. Chesz to sie łudz i rob soebie testy i inne znachorskie sztuczki ale ja juz wiem jak sie to skonczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#15
zadne znachorskie sztuczki ! po prostu chcialem zbadac kondycje silnika .uszczelke podejrzewałem a te cisnienie sprezania to napąknołem przy okazji ,potwierdzajac upg
Odpowiedz
#16
Mierząc ciśnienie nie wykryjesz upg. A także kondycji silnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#17
ale to dobry poczatek i jeden z czynnikow
Odpowiedz
#18
To tak nawiązując do anomalii w układzie chłodzenia/ogrzewania. Od kupna auta zanikało ogrzewanie w trasie, czasem podnosiła się temp pod czerwone pole i wywalało płyn ze zbiorniczka (na początku niewiele później juz widocznie więcej). Po odkręceniu korka na wolnych obrotach lekko widoczne były pęcherze gazu. Wymiana UPG plus minimalne plantowanie głowicy ( bo zrobił się wżer w miejscu nieszczelności na jednym cyl.) przy okazji rozrząd i sytuacja wruciła do normy. Przy ściąganiu głowicy warto sprawdzić stan panewek i śrub trzymających mostki bo lubią się p wyciągać przy przebiegach >200KKm i powodować wytarcia panewek. Tak więc nie warto po kawałeczku szukać tylko podejść do sprawy całościowo tym bardziej, że roboczo i materiałowo niewiele więcej przy jednorazowym podejściu się wyda niż robiąc na raty i przede wszystkim marnując masę czasu na warsztacie.
PzdrBig Grin
Odpowiedz
#19
Po wymianie UPG ,pełnej regeneracji glowicy,wymiana wszystkich uszczelek,wymienione turbo od arl 150KM,sprzeglo z 150 KM, auto jedzie jak muł.
Pali na dotyk chodzi super na wolnych obrotach ,ale po ruszeniu bardzo ospale silnik wchodzi na obroty ,w ogóle nie ma odejscia praktycznie w calym zakresie obrotow, po diagnostyce nie ma żadnych bledow ,na postoju po przegazowaniu silnik wchodzi na obroty jakby normalnie.
Próbowałem logi zrobic ale ma starego laptopa i mi bateria siada szybko z tego co zauwazylem turbo pompuje prawie do 2500 bara ,wiec nie wiem co tu sprawdzic skoro bledow nie ma ??
Odpowiedz
#20
mialo byc 2,5 bara , prostuje bo zaraz dostane opr. ;-)
Statyczne logi
http://vaglog.rtnet.pl/log_183369.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_183370.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_183371.html
Dynamiczne logi
http://vaglog.rtnet.pl/log_183372.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_183373.html
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Akumulator do 1.9tdi darkow 1 746 29-03-2022, 17:50
Ostatni post: wesol
Video 1.9tdi AUY problem z mocą na niskich obrotach Kubawyrwal 5 1,770 17-10-2021, 10:01
Ostatni post: kalamb
  1.9TDI 110KM Sharan 99 KLEKOCZE Tragedia ninja-saj 108 23,961 23-02-2021, 14:47
Ostatni post: kalamb
  1.9tdi VAG - Wartosc Podcisnienia vacum misiozol 2 1,733 20-11-2020, 20:22
Ostatni post: misiozol
  Licznik Alhambra 99 1,9TDI Leinad777 0 707 16-06-2020, 21:39
Ostatni post: Leinad777
  Wymiana turbiny 1.9tdi ANU Raptus1984 4 1,687 09-11-2019, 21:36
Ostatni post: Raptus1984
  Sharan 1,9TDI Problem z chłodzeniem. długi 17 11,240 04-12-2018, 20:11
Ostatni post: kalamb
  1.9TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana m-blue 21 9,645 05-08-2018, 07:32
Ostatni post: wesol
  Ciężko odpala/kopci 1.9TDI 110KM - zimny i nie tylko MelGrzybson 30 11,833 10-02-2018, 19:43
Ostatni post: tolus24
  Demontaż Turbiny Sharan 1.9TDI, turbina Collega 32 41,698 07-02-2018, 20:26
Ostatni post: grażyny

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości