Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podpora półosi i przegub wewnętrzny
Kolego @warga23 stara półoś jest oryginalna i ma na sobie odbój a nowa to zamiennik średniej półki więc nie dziw się że tego elementu brak. Jeśli cała reszta pasuje to nie masz co się przejmować. Montaż i w drogę.Smile
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz




Ta guma jest zbędna. Nic nie daje. Na SKF się już zawiodłem. tu na forum jedną osoba też. Nie idzie zbić przegubu zewnętrznego bo skopali sprawę z pierścieniem zabezpieczającym. Sam przegub zewnętrzny wytrzymał też niewiele u kolegi co robiłem bo nawet nie rok gdzie on ma lekką nogę bo to taksiarz. Wewnętrzny jeszcze szybciej zmienialiśmy bo telepal. Wklejalem zdjęcia z sekcji tego przegubu zewnętrznego. Wystarczy poszukać.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
Cytat z wątku "legendarne przeguby"
(16-01-2016, 09:36)wesol napisał(a): to co potrzebujesz to 7M0498103A ale to juz z teog co wiem nie bylo za szczesliwe i stosowane w ANU i ATM. Wycofali sie z tego i co gorsza probujac znaleźć cos czy w ori czy zamieniku chyba juz nie wystepuje w sprzedaży. Nie wiem czy nie bedziesz musial przejsc na te koszykowe tripod i tyle. Z tym ze wtedy bedziesz musial wymienic praktycznie cala polos z danej strony od skrzyni do kola.
Prosił bym kolegę Wesol (z racji doświadczenia) o opisanie dla potomnych, wyjaśnienie i rozwianie wątpliwości co trzeba wymienić, jakie części potrzebne będą (z jakiego silnika), czy jest to wykonalne - aby przejść z przegubów wewnętrznych "kulowych" stosowanych w sharanach mk1 np: w afn na tripod i założenie takiego przegubu od audi co jest opisywane na forum i mieć spokój.

Jak wszyscy wiemy do stosowanych wcześniej przegubów wewnętrznych ciężko jest znaleźć godny zamiennik, zostają regenerowane, w sharanie po lifcie są stosowane przeguby które pasują od audi i tutaj jakieś wyjście jest.
Odpowiedz
W przedliftach nigdy się nie interesowałem czy można tam coś zapodac innego. Ale przegub kulowy generalnie jest trwalszy jak tripod.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
Więc u mnie już się rozjaśnilo...

Po wymianie oski lewej(,pasażer)było tylko gorzej.
Auto dostawali wibracji,coś tluklo się i od czasu do czasu strzelalo tak jakby od naprężeń.
Dziś pełen ambicji z 2 oskami złożonymi na przeg wew z audi wchodzę pod auto i ta sama sytuacja co ostatnio.
Oska kierowcy wykazuje duży luz mimo tego że gdzieś ok 15 tys temu tam zmieniłem przegub.
Wyciągam oske,próbuje wybić flansze i nie mogę...
Jeden z talerzy zablokował się tak jakby po skosie i tylko młotek pomógł.
Przegub sie posypał.
Id razu zmiana oski i przejażdżka
Wsio jest ok
Koła zmienię na letnie to będę patrzal dalej bo zostaje dalej efekt zjechanego łożyska koła.ale podobnie dają opony słabej jakości
Co do tego co pisał wesoło że przegubu nie idzie sprawdzić na aucie to ma rację ale też nie do końca..
Why??
Bo raz występował nadmierny luz a raz nie.
Jeżeli czujecie że oska ewidentnie lata jak żyd po pustym sklepie to warto się temu przyjrzeć i zbadać na stole .
Całość kosztowała mnie 57zl bo tyle dałem za oski z a6c6.
Pytanko dla znawców..
Wam też przegub stawiał opór przy montażu i bez klucza i młotka nie dało rady bo osadzic???
Czemu padł ten przegub po tak krótkim czasie?
Pewnie zły montaż,skoro inny przegub nie chciał wejść we flansze to pewnie pomogłem sobie młotkiem co jest nie właściwe.
Pzdr
Odpowiedz
U mnie też to ciężko wchodziłoSmile wesoł coś pisał że trzeba coś tam delikatnie liznąć szlifierka. Ale ja u siebie też młotkiem to ściągałem i nabijalem.
Odpowiedz




Tak pisał,ale jemu chodziło o to by zjechać zabezpieczenia na flanszy z przegubów w audi.
Odpowiedz
Szkoda kaleczyć talerzyki a nawet nie wiem czy od tego też nie uszkodzi się przegub. To dość precyzyjny element.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
Oki.
A co się stanie gdy podczas demontażu lub montażu wyleci nam jedno z 3 ramion??
W środku są igielki,czy mogę z powrotem je nabic delikatnie??
Odpowiedz
Jeśli wyskoczy talerzyk to go tylko zakładamy i po temacie. Przeguby od audi mają oryginalnie takie zaklepane i myślę że nawalania młotem to nic dobrego. Normalnie rozszlifowac te ranty zaklepane i wyciągamy krzyżak.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przegub i prosba o pomoc greg1978 2 162 24-03-2024, 14:56
Ostatni post: wesol
  Łożysko podpory półosi Niemago 1 279 04-08-2023, 16:31
Ostatni post: wesol
  Wymiana czy regeneracja półosi Chmielu 0 724 17-05-2020, 07:54
Ostatni post: Chmielu
  Przegub wewnetrzny/półoś 2.8 4motion Goffyy 15 3,560 26-08-2019, 20:33
Ostatni post: wesol
  Przegub wału 4motion bloch 0 636 31-03-2018, 16:43
Ostatni post: bloch
  MkI Obieg wewnętrzny-problem/sterowanie/syczenie aras26a 25 18,886 27-12-2017, 13:33
Ostatni post: Toll69
Information Przegub wewnętrzny - sprawdzenie, demontaż djrafix 31 30,685 14-05-2017, 19:39
Ostatni post: andrew7800
  Stuki przy skręcie i hamowaniu silnikiem - przegub mareceq 3 3,808 02-05-2017, 07:51
Ostatni post: PAMONIUSZ
  Jakiej firmy przegub wewnetrzny do MK II bercik350 34 22,649 19-01-2017, 15:04
Ostatni post: wesol
  podpora i wałek poprawiane radzio- 65 34,545 16-08-2016, 20:44
Ostatni post: tolus24

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości