Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Pisałem że pasują w poliftowych ze wszystkich silnikowa czy diesel czy benzyna to nie ma znaczenia tylko ważne czy manual czy automat. I półoś o którą pytasz czyli patyk z dwoma przegubami oraz polos podpory.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
04-03-2020, 06:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2020, 06:23 przez wesz82.)
Więc dostałem oske.
Chciałem od 2.0 tdi a kupiłem od 1.9 tylko z połowa przebiegu tej 2.0...
Na flanszy przeg wew jest taka guma (nie mylić z osłoną)
Pytam Pana ocb a on mowi mi ze to jest do wywazenia oski a dokladnie przegubu.
Nic zobaczymy.
Jeszcze odnośnie podpory wału.
Bo Pan powiedział mi a żeby pozbyć się problemów z drzeniem itp muszę wymienić podpora wału na tą wersję z alu koszem(obecnie mam mozna powiedzieć tą skromniejsza podpore)
Co jeżeli chciałbym zmienić taka podpore muszę prócz tego kompletnego kosza zmienić???
Czy wystarczy sam kosz z oska przekręcić do silnika lub skrzyni(Nie wiem dokładnie w co to wchodzi)
Czy każdy SGA jest dostosowany do obu wersji podpory i czu przede wszystkim jest to potwierdzone że alu podpora jest lepsza??
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Oskar czyli patyk z dwoma przegubami ma taki gumowo metalowy element założony na przegub. To jest niby jakiś tłumik drgań ale to jest zbędny element. Nic to nie daje. Jak masz wszystko sprawne to ta guma jest zbędna. Robiłem takie testy z tymi bez tego i moim zdaniem im mniejsza masa wirująca tym lepiej. Testowałem bez tej gumy i przy prędkościach po 230 km/h. Zresztą kupisz półosie z zamiennika jakiegoś nawet tego GSP i tego tam nie ma.
Co do podpory to fakt ta alu jest niby lepsza. Mówią tak nawet ci co regenerują to połączenie frezowe. Poprostu pewniejsze mocowanie bo trzyma się i do silnika i do skrzyni i jest to w osi. Ta wersja metalowa ma tylko mocowanie do bloku silnika i zawsze przy montażu można to przykręcić do góry czy w dół te kilka mm. Wersja polosi podpory do kosza alu jest nieco inna jak ta w wersji stalowej. do wersji alu można wstawić zwykle łożysko (gdzieś podawałem wymiary i oznaczenie. Wtedy jest to bardzo ładnie sztywne, w osi i bez luzów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Czyli wymienić łożysko i śmigać???
Pytanko czy do zmiany wersji podpory że stalowej tej skromniejsza na alu to masywniejsza wystarczy sama podpora wraz z oska??
Ten wielofrez w skrzyni zostaje taki sam,I czy każdy SGA ma możliwość zamiany podpory???
Thx
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jest możliwość założenia tej alu. Kwesta jest taka że ta alu przykrecasz do skrzyni czyli potrzebne są śruby. Poza tym są dwie śruby do przykręcenia tu przy łożysku podporowym. Teraz te śruby przykrecasz do takiego żelaznego profilu który jest przykręcony do bloku silnika. Czyli mocowanie wersji stalowej nie jest takie samo jak alu. Co do wuelofrezu tu w skrzyni to generalnie jest to całość razem z półosią podporową więc jakby całość to ten kawałek w skrzyni, kosz alu, ośka stalowa z łożyskiem wprasowanym w kosz alu i to mocowanie żeliwne przykręcane do bloku silnika.
Łożysko w koszu alu to taki pierścień zewnetrzny,trochę gumy i łożysko małe. Można to zastąpić poprostu łożyskiem większym bez tej gumy. tego nie zrobisz w wersji stalowej. Ta guma może wyglądać dość często że jest okej ale zazwyczaj po paru latach jest spękana drga to i masz wibracje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Ok.
Popatrzalem trochę w sieci i potrzebuje kompletną podpore tj z oska i dodatkowym wzmocnieniem koło łożyska.
Do tego śruby co nie będzie problemem.
Teraz pytanie czy ten wieloklin który jest przykrecany do skrzyni będzie pasował z wersji metalowej???
Zauważyłem także że guma o której pisałem występuje właśnie z wersją podpory aluminiowej.
Grzechem byłoby zostawić stare łożysko.
Jutro może wymienię polos i jak wibracje będą dalej występowały to zmienię tą podpore bo kasa nie jest duża.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Wibracje są albo od przegubu albo od zerwanej gumy na łożysku. sama półoś podpory nie ma nic do wibracji.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Zobaczymy co będzie jak zmienię oski.
Szkoda że nie wiedziałem o tej podporze przed tym jak padło nam łączenie na wieloklinie od razu bym zmienił.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Pisałem o tym wiele lat temu już
Podpora alu jak już chyba wiesz była tylko w początkowych poliftach. Później przeszli na stalową. Mniej jest alu. Jak regenerują to stalowych mieli zawsze w bród a alu to było że na wymianę że trzeba wysłać wpierw. Pewnie się teraz trochę poprawiło bo tych sga już dużo jest i naprawiać się nie opłaca tylko rozbierają. Wersja alu tylko lepsza jest z tym osiowanuem ale to ma tylko znaczenie do wyrabiania się frezy a nie do drgań, bicia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.