Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
07-12-2012, 10:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2012, 10:54 przez Rakus.)
Witajcie Dziś - 12C.
Po odwiezieniu dziecka do przedszkola, sprawdziłem węże ok 10 min spokojnej jazdy. Górny ciepły, dolny zimny. Więc termostat trzyma. Po przyjechaniu, na skali było 1/4, i jak zwiększałem obroty to zauważyłem że od 3000 1/s zaczyna lecieć wyraźnie cieplejsze powietrze a od 4000 1/s to już cieplutko.
Dodam jeszcze że jak włączyłem na tylną nagrzewnicę ogrzewanie to z tyłu leciało wyraźnie cieplejsze powietrze niż z przodu.
Zapomniałem jeszcze sprawdzić przewody nagrzewnicy czy są jadnakowo ciepłe.
Samochód przyjechał 3 lata temu do PL. Jak wymieniałem termostat to płyn był chyba jeszcze oryginalny i trzymał ok -37C. Ale przez 17 latek mogło się tam trochę wszystkiego nazbierać.
Przychodzi mi do głowy dwie usterki:
1) pompa wody mało wydajna
2) zakamieniona (zamulona) nagrzewnica
Zastanawiam się nad zamianą przewodów w nagrzewnicy, ale boje się że ten cały syf pójdzie w obieg.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
07-12-2012, 12:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2012, 12:59 przez ENDRJU222.)
na moje oko to może być wszystko! jak masz niedogrzany silnik na 1/4 skali to tym samym płyn chłodniczy - jak depniesz, to silnik nabiera temperatury, cieplejszy się robi płyn, pompa wody też dostaje obrotów, woda szybciej krąży w obiegu, płynie przez nagrzewnice i daje cieplejsze powietrze. tak jak wspominałem we wcześniejszym poście - miałem dokładnie to samo w swojej mazdzie 626. tak teraz pomyślałem, że oprócz zasyfionego układu i nagrzewnicy, możesz mieć też problem z łopaktami głównej pompy wody ( chyba, że wymieniałeś ostatnio z paskiem) przez to wszystko się wolniej/ mniej wydajnie kręci po obiegu. tak teraz kojarzę, ze u mnie poprawa była faktycznie jak zmieniłem i pompę wody główną i wypłukałem układ.
piszesz że płyn chyba od nowości - ja bym na twoim miejscu to już dawno zmienił!
osobiście w moim galaxie obecnym dodatkowo zakładam otulinę na rurki pod spodem, nawet jutro, jak to zrobię to wrzucę fotki.
uważam że to dobry pomysł na trzymanie ciepła w przewodach.
pozdra
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
ENDRJU222 rurki mam ocieplone od zeszłej zimy, swoja droga te aluminium to niezły wymiennik ciepła.
Z tego co widzę poprzedni właściciel wymieniał rozrząd, ale nigdzie nie widzę info o wymianie pompy wody
Także zacznę chyba od czyszczenia nagrzewnicy.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
07-12-2012, 14:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2012, 14:53 przez ENDRJU222.)
tak też proponuję zrobić, zacząć od mniej kosztownych zabiegów, aczkolwiek wiesz... wypłuczesz, zmienisz płyn, a jak się okaże że pompa to już tego płynu nie wlejesz i nowa kasa (oczywiście kciuki trzymam za to, że to tylko syf w układzie). z tego co kojarzę, to w starej pompie miałem strasznie wyżarte łopatki i już też nie kręciła się tak ładnie jak nowa. ale oczywiście sam zdecydujesz, bo to jednak kosztuje wszystko. dobrze by tez było, jak już o nagrzewnicę chodzi, żeby zalać ją też samą czymś oczyszczającym. na forum mazdy kiedyś wyczytałem, że trzebaby odpiąć oba przewody od nagrzewnicy, zrobić sobie z osobnego kawałka przewodu długie kawałki ( do jednego lejek, oba do góry) podpiąć pod nagrzewnicę i wpuścić tam na trochę gorącą wodę z octem do pełna, trochę to odkamienia, jak w czajniku. syfu trochę wypłukało i to nie uszkodzi nagrzewnicy( bo agenci nawet domestos wlewali, ja nie ryzykowałem ) ja tak robiłem 3 razy z tym octem zanim podpiąłem spowrotem i jeszcze dodatkowo wypłukałem tym K2 całość. efekty były widoczne (za kazdym razem rudy płyn). trzymam kciuki, daj znać co wyjdzie
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Własnie mam zamiar zrobić to tak jak opisałeś z tym że zamiast octu, użyję właśnie tego preparatu. Będę go używał tylko do nagrzewnicy. Octu nie będę stosował, bo podobno wchodzi w reakcję z aluminium. Muszę tylko zdobyć dostęp do bieżącej wody, by ją płukać na zmianę z wejścia i wyjścia. Tylko przez te mrozy to będzie problem.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
07-12-2012, 15:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2012, 15:26 przez ENDRJU222.)
w reakcje ocet to by wszedł jakby tam kilka dni miał być. takie szybkie płukanie raczej szkody nie robi większej. najlepszy jest garaż... ale sam takowego nie posiadam ale układ wypłucz cały tym K2, bo jak tylko samą nagrzewnicę to potem syf z chłodnicy i rur i tak tam trafi i szkoda twojego zachodu. powodzenia
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
dzisiaj mój mąż sprawdził i powymieniał wszystkie bezpieczniki,dalej nawiewu na szybę nie było,wiec rozkręcił schowek w konsoli i tam dobrał się do kabelków od wiatraczka,posprawdzał i niby nie było dojścia prądu,podejrzewaliśmy ze spalony silniczek,wykręcił wiatraczek i okazało się,ze to szczotki zjechane,poleciał,dokupił trochę oszlifował,bo były za szerokie,wszystko zmontował,wkręcił i działa!!! Cieszę się jak dziecko,bo proszę mi wierzyć,ze przy -10, jak szyba zaparuje to zaraz zamarza i sami wiecie co dalej-- stłuczka,albo wysiadka i dalsza trasa piechotką,a teraz jak w domku cieplutko i bez szronu.
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
07-12-2012, 20:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2012, 20:40 przez Rakus.)
Słuchajcie, już sam nie wiem co myśleć. Dziś jazda po mieście ok 30 min po mieście i 15 min na postoju. W czasie jazdy obroty max 2000 1/s. Wskazówka na pierwszej kresce. Na koniec jazdy sprawdzam węże górny ciepły dolny zimny. Wnioskuję że termostat jest dobry (w tamtym roku wymieniany). Jak obroty wyższe to cieplejsze powietrze leci.
Obie nagrzewnice oczywiście włączone. Zauważyłem że jakby wąż nagrzewnicy z lewej był bardziej ciepły niż z prawej.
Macie jakieś pomysły co jest grane? Czy to jest wina mojej anemiczej jazdy.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
po 30 minutach po mieście u mnie jest już 90st i dodam że dogrzewacz mam niesprawny i diesla a nie benzynę... ewidentnie masz zaburzony przepływ wody, czyli to nie tylko kwestia nagrzewnicy jak mniemam, pewnie i ta pompa wody już nie daje rady... ( uwierz mi że w swojej ex mazdzie wymieniłem pompe i był luzik) ewidentnie musisz się brać za naprawę na wiosnę, jeśli nie masz gdzie teraz tego zrobić. ciepła życzymy
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Wiesz Stasio59 już się zastanawiałem nas zmianą pompy, w sumie koszt nieduży, a jak już będę spuszczać płyn to i wystarczy odkręcić 4 śruby i pompa na wierzchu. Już teraz sam nie wiem co robić.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
|