Liczba postów: 18
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Może się komuś przyda. Wczoraj SAM wymieniłem przegub zewnętrzny. Jeśli by się ktoś zastanawiał to podam kolejność czynności jakie wykonałem:
1. Poluzowanie śrub koła
2. Poluzowanie śruby piasty
3. Podniesienie samochodu
4. Demontaż koła
5. Odkręcenie sworznia wahacza (potrzebny dobry klucz imbus 8)
6. Odkręcenie śruby piasty (co kilka obrotów pobijałem ją młotkiem żeby wylazł wieloklin)
7. Popuszczenie opaski osłony gumowej przegubu wewnętrznego
8. Jak wyjdzie z piasty wieloklin przegubu wewnętrznego to wyciągamy CAŁĄ PÓŁOŚ.
9. Zabezpieczenie krzyżaka przegubu wew. przed brudem (owinąłem go folią)
10. Demontaż przegubu zewnętrznego (nie pierdoliłem się i pociąłem go kątówką co zajęło mi 15 minut.)
11. Czyszczenie i oględziny wieloklinu półosi.
12. Montaż nowego w odwrotnej kolejności.
P.S. Chociaż większość kolegów zmiesza mnie z błotem to polecam przeguby zewnętrzne firmy MaxGear. Jest to chińczyk ale solidny. Nie ma reklamacji na te przeguby.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
A co chodzi o ciecie katowka to wystarczy 4 centymetry preta gladkiego (oczywiscie czystego) o srednicy zblizonej do sruby piasty. Wsadzamy go delikatnie w otwor po srubie i nastepnie wkrecamy srube z powrotem i wychodzi caly przegob.
To tak dla potomnych bo w czasie to okolo 2 minuty a nie 15 ciecia.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Sciagniecie przegubu zewnetrznego z osi ( tego preta co łączy oba przeguby) to wystarczy tylko ta srube co nam dociaga przegub zewn do piasty kola wkrecic na maxa i pieknie nam wypycha ta sruba oske. Nic nie trzeba ciać i sie szarpac. Chyba wszystkie vagi tak maja a pryznajmniej tak robilem np w pasku.
O maxgear tez slyszalem rozne opinie i raczej nie jest o super towar. O tyle ile zewnetrzne sa wytryzmale w naszych autach tak wewentrzne siadaja szybko. Zewnetrzne kulowe to sam sobie regeneruje wiec nie stanowi to dla mnie problemu o tyle wewnetrzne juzniestety nie da rady.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak wiem ale wiem tez ze nie trzeba niczym przedluzac chyba ze cos kombinowane było.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Oryginal fabryczny. Przy zmianie oslon przegubu sruba nie wiem jak u Ciebie ale moja chyba cos okolo 5-6 cm miala a po wkreceniu nie dosiegla zeby to zabezpiecznie (drucik-seger) puscilo.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
U mnie nie chciał puścić pierścień. Musiałem ciąć. Oprócz przegubów nic z MaxGear nie polecam.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie ma szans by nie puscilo zabezpieczenie- to wynika z budowy a poza tym to ja tą srube pneumatem dokrecam.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
to az dziwne ze tam smaru nie było. Oslona przeguby musial byc walnieta przez dlugi czas. Ja jakis czas temu dolozylem smaru w te przeguby zewnetrzne wlasnie otworem po srubie centralnej. Fajna sprawa z tym bo szybko i bezbolesnie mozna taką operacje wykonac. Kiedys pamietam taki przypadek ze klient przyjechal do serwisu i mial taki kaprys by mu dolozyc smaru w przeguby. Niby prosta operacja ale ile trzeba si eumordowac zeby tego dokonać.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.