Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"pływający" tył samochodu
#1
witajcie. mam pytanie, co się może dziać, zapewne z zawieszeniem. robię delikatne ruchy kierownicą, a tył samochodu dosłownie pływa. wrazenie jak by miał tył wyprzedzić przód samochodu... jakieś pomysły co to moze być? luzów na łożyskach nie ma. vw sharan 1.9 tdi 110km 1999r.
Odpowiedz




#2
Tak jak mówi stasio amorki na 1 plan, potem mocowanie drążka stabilizatora, 4 gumy, oraz mocowanie poduszek ramy pomocniczej , a na koniec tuleje wahaczy.
Odpowiedz
#3
Amortyzatory, a najlepiej sprawdzić całe tylne zawieszenie co i jak.
Oczywiście sprawdził bym też opony czy masz odpowiednio na pompowane bo za mała ilość powietrza też daje taki efekt.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#4
amorki podejrzewam że sprawne, bo byłem w styczniu na przeglądzie i sprawność była 95 % amorków. opony od dziś w porządku, bo dziś zmieniałem. ale długi czas jeździłem na ostro wybulonej tylnej oponie ( z powodu braku funduszy na nową) więc mogło coś wytłuc. czyli co, jednym słowem podjechać do diagnosty i niech zobaczy co się dzieje z tym tyłem?
Odpowiedz
#5
Znajomemu w focusie tak pływał tył na letnich oponach (dostał za free używki), zrobił całe zawieszenie i nie pomogło. Pomogła zmiana na nowe zimówki więc ewidentna wina opon. Podmień z innego i się przejedź Wink
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz
#6
95% sprawności amorków???? To musiało być bardzo zimno, w kilku autach wymieniałem nowe amorki i ich sprawności ledwo przekraczała 75%, taki off topic.Pozdrawiam.
Odpowiedz




#7
MelGrzybson to że na teście wypluwa ileś tam procent sprawności to nie znaczy wcale że amortyzator jest sprawny. Najlepiej jak by mięć test amortyzatora z wykresem z kompa wtedy widzisz na jakich drganiach jak się zachowuje auto.
Ja miałem coś koło 78% i diagnosta twierdził że są Super , udowodniłem że tak nie jest, ponieważ w teście z wykresem na pusto(to znaczy auto bez pasażerów tylko sam kierowca) było widać że przy najmniejszych drganiach jesteśmy w wielkiej dupie brak tłumienia i opona lekko będzie ząbkować z czasem i tak też się stało, a przy obciążeniu auta czyli załadunek w bagażniku, amortyzator miał super charakterystykę. Taka sytuacja często ma miejsce w autach typu Sharan czy Turan, przy jakimś już przebiegu około 180 tyś możesz mieć taki problem, ja znalazłem już takie 3 przypadki.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#8
kolego MelGrzybson ja teraz maielm identyczny problem jak ty i po wymianie gum na stabilizatorze wszystko jest ok juz nic nie stuuka i nie ma efekty plywania ktory wystepowal najczesciej po jezdzie po rodzie a na tych gumach to luz mialem dosc spory
Odpowiedz
#9
Nie wiem czy rozwiązaleś już problem ale mialem identyczne obiawy otóż przed zimą zakupiłem komplet opon zimowych i po wyjechaniu z warsztatu odrazu zauważyłem że coś jest nie tak, myślałem że może któreś z kół jest nie do kręcone.
Po powrocie do domu sprawdziłem i wszystko było ok.
Nie będę ukrywał że zakupione owe opony były tanie made in China.
Po zimie wrucilem do swoich stałych opon letnich i problem pływającego tylu zniknął.
Odpowiedz
#10
witajcie ,mój problem powstał po wymianie kół na zimowe ;,wyważone; napompowane, a po założeniu do auta , wozi, ucieka.luzu na zawieszeniu niema amortyzatory dobre .przekładam koła na różne sposoby i poprawy nie ma na zimówkach .przekładam na letnie i wszystko jest ok.prowadzi się wspaniale. opony zimowe mam na stalowych felgach .letnie na alu. zbieżność sprawdzona.opony205/55/16,przelatane trzy zimy.co o tym myślicie ,czyszby jedyny ratunek w kupnie nowego kompletu?
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości