Liczba postów: 37
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
28-03-2013, 17:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2013, 17:41 przez vesperos.)
Sharan z założoną w tamtym tygodniu instalacją Lovato. Przejechałem około 300 km, zostawiłem w garażu, rano odpalam a tam check. Po podpięciu wywaliło takie coś:
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16785 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin niedostateczny przepływ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Pomożecie?
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
28-03-2013, 22:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2013, 22:42 przez wojci.)
Polecam najpierw wykasować błędy.
Problem masz z cewką na 4 cylindrze ew świecą ale raczej cewką.
16688 - brak zapłonów na 4 cylindrze
16684 - informuje ogólnie o wypadaniu zapłonu
16518 i 16785 mogą wynikać z wypadania zapłonów.
Miałem ostatnio to samo i była wymiana cewki.
A jak odpalisz to jest ok? bo nie piszesz.
Jeżeli przerywa i trzęsie silnikiem, to cewka na bank do wymiany.
Jeśli chodzi normalnie to pewnie błąd wystąpił sporadycznie ale lepiej mieć już na uwadze ceweczkę na zapas.
Ja po znajomości kupiłem ostatnio SWAG'a za 105zł
Nie łącz tego z instalacją lpg, w tym silniku niestety co jakiś czas potrafią padać cewki
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
Jak odpalam to jest w porządku, nic nie przerywa, raczej nie trzęsie silnikiem.
Skasowałem te błędy, na drugi dzień znów check się pojawił ale tym razem tylko 16518 (Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem). Ten błąd pojawiał mi się już przed założeniem gazu. Zaglądałem od spodu w połączenie sondy (nie wyciągałem wtyczki) ale nie widać też uszkodzeń kabla itp.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
A może sama sonda do wymiany?
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
procedura mowi tak: Sprawdzic przejscie kablowe miedzy ECM a wtyczka sondy lambda od strony przwodów. Sprawdzic sonde lambda i jej wskazania. Jesli kabolteka okej to w pierwszej kolejnosci wymienic lambde jesli nadal lipa to wymienic ECM.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
zawor DV. Bylo otym na frum wystarczy poszukac. Problem stary jakswiat. Bedziesz tak jezdizl to turbo tez rychło odleci.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.