ja zdjąłem w ubiegłym tygodniu miskę skrzyni biegów po około 12 tys km. - poprzednia wymiana statycznie.
Po 12 tys. szlam juz pojawił sie na dnie - co prawda mógł zostać po części wypłukany z konwertera itp.. teraz ponownie wymieniłem ponad 4 litry ściekło - też statycznie.
Tak więc z tymi 60 tys,. to przesada. Chyba, że jeździsz zawsze gęsiego, nigdy nie przyśpieszasz ostro czy z pedałem w podłogę to i oleju nie usmażysz i można te 60 tys km. zaryzykować, choć wg. mnie nie warto. To tak jakby olej w silniku zmieniać co 30 tys km, gdy producent podaje co 15 kkm. Silnik będzie pracował, ale odbije się to na jego resursie technicznym.
Generalnie wskazane jest zamontowanie dodatkowej chłodnicy oleju, wtedy można cisnac i zmieniać olej powiedzmy co 30-40 tys.
Ja leje liqui moly 1200.
Jaki by nie był przebieg skrzyni, bez wymian oleju, ja uważam, że należy go wymienić, bo na szlamie i spalonym oleju długo konwerter i hydraulika sterownika nie pojeździ. Jeśli w misce był dużó szlamu olejowego, to koniecznie po kilkuset km zmienić olej ponownie, oczywiście wraz z filtrem.
Uszczelki zawsze nowe, składane na bardzo dokładnie odtłuszczone przylegające powierzchnie (benzyna ekstrakcyjna).
Poziom oleju sprawdza się przy ok. 40 stopniach (najprościej badanie VAGiem) metodą przelewową, motor pracuje skrzynia w pozycji P. Przed pierwszą kontrolą dać olejowi dotrzeć we wszystkie zawory skrzyni przełączając wybierak biegu.
40 stopni -chodzi o temp. oleju skrzyni a nie płynu chłodzącego.
Po 12 tys. szlam juz pojawił sie na dnie - co prawda mógł zostać po części wypłukany z konwertera itp.. teraz ponownie wymieniłem ponad 4 litry ściekło - też statycznie.
Tak więc z tymi 60 tys,. to przesada. Chyba, że jeździsz zawsze gęsiego, nigdy nie przyśpieszasz ostro czy z pedałem w podłogę to i oleju nie usmażysz i można te 60 tys km. zaryzykować, choć wg. mnie nie warto. To tak jakby olej w silniku zmieniać co 30 tys km, gdy producent podaje co 15 kkm. Silnik będzie pracował, ale odbije się to na jego resursie technicznym.
Generalnie wskazane jest zamontowanie dodatkowej chłodnicy oleju, wtedy można cisnac i zmieniać olej powiedzmy co 30-40 tys.
Ja leje liqui moly 1200.
Jaki by nie był przebieg skrzyni, bez wymian oleju, ja uważam, że należy go wymienić, bo na szlamie i spalonym oleju długo konwerter i hydraulika sterownika nie pojeździ. Jeśli w misce był dużó szlamu olejowego, to koniecznie po kilkuset km zmienić olej ponownie, oczywiście wraz z filtrem.
Uszczelki zawsze nowe, składane na bardzo dokładnie odtłuszczone przylegające powierzchnie (benzyna ekstrakcyjna).
Poziom oleju sprawdza się przy ok. 40 stopniach (najprościej badanie VAGiem) metodą przelewową, motor pracuje skrzynia w pozycji P. Przed pierwszą kontrolą dać olejowi dotrzeć we wszystkie zawory skrzyni przełączając wybierak biegu.
40 stopni -chodzi o temp. oleju skrzyni a nie płynu chłodzącego.