03-02-2018, 06:03
Witam szanownych kolegów!
Mam problem z moim Szarikiem, wymieniłem ostatnio olej poprzez pewien serwis z nadzieją że zacznie pracować normalnie. Do tej pory szarpała i tak jakby nie wrzucała któregoś biegu, przyhamowując okrutnie przy zmianie 2->3 w tip tronic
Wymiana oleju dała znikomy efekt, dosłownie po 100km jazdy
Do tego rozciekła się chłodniczka oleju skrzynki... niby tylko uszczelka ale ile oleju się wylało przez te 100km to nie moge określić.
Problem leżał gdzieś indziej, szukałem na początku przyczyny w cewce elektrozaworu N93 (wg wskazania kompa). Gdy otworzyłem śrubkę z tą rurką przelewową, podziewałem się, że wykapie parę kropel. Wykapało ok 2,5 litra "kropel".
Postanowiłem odkręcić miske, ściągnąć i zobaczyc co w nim siedzi. Siedział olej, dość sporo. na tyle, że zakręciłem miske spowrotem.
Czy serwis lał olej na oko i przeoczył wartość maxymalną dla skrzyni biegów?!
Czy można sprawdzic bez wyciągania skrzyni biegów, czy ta rurka przelewowa tam jest? Gdzie można taką rurke przelewową kupić?
No i najważniejsze chyba pytanie, gdzie znajdująsię te elektrozawory? Pod miską olejową czy z boku? Od strony koła kierowcy?
Mam problem z moim Szarikiem, wymieniłem ostatnio olej poprzez pewien serwis z nadzieją że zacznie pracować normalnie. Do tej pory szarpała i tak jakby nie wrzucała któregoś biegu, przyhamowując okrutnie przy zmianie 2->3 w tip tronic
Wymiana oleju dała znikomy efekt, dosłownie po 100km jazdy
Do tego rozciekła się chłodniczka oleju skrzynki... niby tylko uszczelka ale ile oleju się wylało przez te 100km to nie moge określić.
Problem leżał gdzieś indziej, szukałem na początku przyczyny w cewce elektrozaworu N93 (wg wskazania kompa). Gdy otworzyłem śrubkę z tą rurką przelewową, podziewałem się, że wykapie parę kropel. Wykapało ok 2,5 litra "kropel".
Postanowiłem odkręcić miske, ściągnąć i zobaczyc co w nim siedzi. Siedział olej, dość sporo. na tyle, że zakręciłem miske spowrotem.
Czy serwis lał olej na oko i przeoczył wartość maxymalną dla skrzyni biegów?!
Czy można sprawdzic bez wyciągania skrzyni biegów, czy ta rurka przelewowa tam jest? Gdzie można taką rurke przelewową kupić?
No i najważniejsze chyba pytanie, gdzie znajdująsię te elektrozawory? Pod miską olejową czy z boku? Od strony koła kierowcy?