Miszka73
Użytkownik niezarejestrowany...
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Sharanów. Ja posiadam Sharana 2001 r TDI AUY 115 Jak widac za oknami mamy piekną zimę tej wiosny
a zimą w samochodzie musi byc ciepło. Mój problem polega na zanikaniu (zaczyna leciec zimne powietrze z nadmuchów) ogrzewania. Jak jadę spokojnie do 70-80 km/h wszystko jest ok. temp. cieczy 90 st. z kratek leci ciepełko ale do momentu kiedy gwałtownie zredukuje na nizszy bieg, dodam gwałtownie gazu to po chwili z kratek zaczyna leciec zimne powietrze, na climatroniku mam ustawione 24 st. Temperatura cieczy nie spada cały czas jest 90 st. Zauważyłem dziś w trakcie jazdy coś takiego. Na climatroniku ustawiłem sobie na HI jechałem wolno (bo było slisko) do 50 km/h obroty silnika od 2,500 do 3.000 w autku ciepełko , wręcz gorąco ale kiedy obroty zaczęły spadać w przedziale 1.500-1.000 to zauważyłem , że z kratek znowu zaczyna lecieć zimno wiec dodałem gazu i po chwili znowu ciepełko w samochodzie. I co to może być? Dodam ,ze 4 lata temu robiona była uszczelka pod głowicą i od tamtego czasu zrobiłem 70 tyś km. Auto jest świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody oraz wymieniony termostat
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
31-03-2013, 20:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2013, 20:49 przez rafalk74.)
A pompa wody? I chyba niedomog dogrzewacza.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Miszka73
Użytkownik niezarejestrowany...
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie. Dodatkową elektryczną pompę wody wymieniłem jakiś czas temu, działa i buczy tak jak powinna. Dogrzewacz tez śmiga. A jak odpowietrzyc układ chłodzenia ?
Liczba postów: 65
Liczba wątków: 4
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
a czy dogrzewacz pracuje non stop do okolo 80 stopni czy przestaje i zaczyna dzieje sie to jak ta pompka nie chodzi ale wyrzuci blad przegrzania pieca odpowietrzenie samo sie zrobi sprobuj z otwartym korkiem gdzies wyczytalem ze korek tez moze byc a druga nagrzewnica daje cieplo czy tez nie bardzo
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
pytanie tylko gdzie to 80 stopni ma byc.Jesli na szafie to odrazu mowie ze umnie spokojnie dziala jeszcze dlugo, dlugo jak osiagnął na szafie 90 stopni. Ogolnie to w tych aktualnych temperaturach otoczenia to w zasadzie nie przestaje dzialac. Piec zmniejsza swoja moc grzewcza owszem ale zeby sie wylaczyl to jakos nie kojarzę nawet jak robie przejazdzke po 40-50 km. Poza tym odnotowujac blad przegrzania to po 5 takich przegrzaniach piec sie blokuje i juz nie odpali póki nie podepniesz interfejs i nie skasujesz bledów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 65
Liczba wątków: 4
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
u mnie piec grzeje do ok 79 -82 stopnie i pracuje na wolnych jak sie to mowi czuwa a te 80 stopni na wyjsciu z pieca ja jest to zwalnia.Ale skoro u kolegi dziala pomka tez uklad odpowietrzony jeszcze proba bez korka od zbiorniczka to cos grubszego chyba bedzie
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
takie troche objawy jakby wlansie padnietej UPG a przynajmniej jej poczatki padniecia. Niby wymianieal UPG ale to nie jest gwarancja ze juz musi byc spokój w tym temacie na 10 lat czy 200 tys km.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
prawdopodobnie UPG lub niedociągnięta głowica - ewentualnie pęknięcia w głowicy, które powodują przedostanie się "kompresji" do kanałów chłodzenia i utrudnianie obiegu cieczy.
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Rozgrzej silnik, odkrec korek i zaglaj do zbiorniczka a w tym czasie niech ktos wprowadzi auto na wysokie obroty. Jesli na niskich obrotach leci letnie to pompka obiegowa jesli na wysokich to niestety uklad sie zapowietrza. Skad sie tam bierze powietrze to juz koledzy napisali. Teraz idzie lato a jesli to uszczelka to da o sobie znac niebawem.