@wesol - tak gniazdo 13pin umożliwia podczas jazdy zasilanie dla przyczepy i ładowanie aku pokładowego, prawda jest taka że głównie chodzi o lodówkę. Umożliwia także kompowi auta kontrolę podpięcia przyczepy i parę innych - jak interesuje kogoś mogę wrzucić szczegóły -
schemat i rozpiska tutaj
@wesol - samochody kempingowe (kampery) zwykle maja a aku separowane - 1-rozruchowy, 2-gi pokładowy - ładowanie jednym altkiem wspólne z separacją.
Jeśli chodzi o rozwiązanie kol. dmusek - to pierwsze znam i i stosowałem z powodzeniem dla aku "pokładowego" przyczepy kempingowej.
Tu jest tylko 1-na zasada żeby to miało sens to altek musi być na tyle wydajny żeby był w stanie ładować oba aku
Pierwszy układ chyba ma ogranicznik pradu a drugi nie stąd chyba różnica ceny (o ile pamiętam bo nie analizowałem schematu), w rozwiązaniach bez układu regul. pradu aku powinny być tej samej pojemności i o zbliżonym stopniu zużycia
Nie umiem Ci odpowiedzieć czy warto - ja w kempingowym zastosowaniu raczej będę przechodził na solar ale to inne zastosowanie niż planujesz
Jeśli chodzi o rozwiązanie z przekaźnikiem po stacyjce - uważam w takim układzie za wykluczone, odpalając auto przy słabym aku rozruchowym - poleci duży prąd z drugiego cienkimi kablami i je spali - separacja jest konieczna
Akumulatory - owszem łączy się - klasycznym przykładem są baterie aku w zasilaniach awaryjnych np. szpitali, baterie aku w elektrowniach wiatrowych - powód jest prosty tak wielkiego aku jak potrzeba aby zmagazynować energię niema więc trzeba łączyć. Oczywiście w rozbudowanych i odpowiedzialnych systemach stosuje się układy kontrolujące napięcie i prąd.
Zasada jest oczywiście taka że powinny być to jednakowe aku o jednakowym stopniu zużycia.