26-12-2012, 14:10
120 Nm plus potem 90 stopni. Ja bym to jednak nawet nieco mocniej dokrecil tak na wszelki wypadek. Mymy gwint prawy na tej srubie czyli zgodnie z ruchem walu. jako ciekawostke podam ze w oplu 1.9 cdti tez jest prawy i tam moment dokrecania wynosi 340 Nm i na tym koniec ale np w silnikach 1.7 cdti ( isuzu) mamay gwint lewy czyli przeciwny do ruchu walu czyli teoretycznie sam sruba sie dokreca i tam moment wynosi okolo 200 Nm. Oczewiscie liczy sie tez wielkosc sruby, gwintu itd.
W tdiku to polecam poprostu sprawdzic czy sruba jest mocno dokrecona i nie ma potrzeby jej ruszac chyba ze wymieniamy uszczelniacz walu to wtedy musimy ja odkrecic. Podejrzewam ze wiekszosc problemow z tym kolem to własnie po wymianie tego uszczleniacza- niedbalosc mechanika przy montażu.
W tdiku to polecam poprostu sprawdzic czy sruba jest mocno dokrecona i nie ma potrzeby jej ruszac chyba ze wymieniamy uszczelniacz walu to wtedy musimy ja odkrecic. Podejrzewam ze wiekszosc problemow z tym kolem to własnie po wymianie tego uszczleniacza- niedbalosc mechanika przy montażu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.