Tak samo jest loteria zostawić nową pompę wody czy wymienić na nową ale oczywiście większość Januszy wymienia za każdym razem, ja w poprzednim silniku 1.9tdi nie wymieniłem w ogóle pompy wody tylko same paski rolki, zalecana wymiana jedno piszą 60tys drudzy 90tys, i znowu nie patrzyłem na zalecenia bo 90tys zrobiłem w 2 lata i pasek był jak nowy i wymieniłem po ok 110tys km gdzie i tak nadal wyglądał dobrze teraz kupiłem Sharan i wymieniam od razu bo raz ze nie wiem kiedy rozrząd był robiony a dwa ze kiepsko wygląda
Poczatkowe mialy hydronapinacz i producent jeszcze nie znal wytrzymalosci wiec bylo co 90 tys km. Pozniej zwiekszono co 120 tys km. Paski w tdi pd sa dosc mocne bo szerokie prawie na 3 cm. Bardzo malo sie slyszy by taki pasek w tdi strzelil. Moj kuzyn przelatal na pasku 200 tys km. Pasek wcale nie wygladal zle ale go wymienilismy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Wesol początkowo to i 60tys podawali a później 90tys ale to tylko ich wymysły żeby tak często zmieniać bo przecież części muszą sprzedać, wiesz może jaką mają wytrzymałość te napinacze hydrauliczne i co grozi jak się zepsuje ?
Powiem tak. Nie zaglebialem sie nigdy w ten napinacz zbytnio. Daje sie wcisnac i cos tam odbija to go zostawialem. Generlanie nie ma takiej opcji by z jego powodu pasek sie zluzowal tak ze by wisial jak gumka od majtek i zeby przez to rozrzad ulegl awarii poprzez przeskok paska.
ilosc kilometrow to w zasadzie metody obserwacyjne. Nie da sie tak testowac nowe silniki by przed ich wprowadzeniem juz ustalic ile ma wytrzymac. To cos rodzaj wyliczenia z norm tak jak np nie trzeba robic prob wytrzymalosciowych dajmy na to na srubach roznej sednicy i z roznych stali by okreslic ich wytrzymalosc. Poprostu sa normy ustalone juz kiedys tam wczesniej i na tym sie bazuje. Tu szerokosc i grubosc paska minus to co napedza czyli opory oraz ilosc wyginan (czasem w jedna i w druga srone) zalezne od ulozenia rolek i paska. Z racji iz pewnie po paru latach doswiadczen i obserwacji tych silnikow wydluzali te interwaly wymiany. To nie jakis fenoman gdyz to samo mamy np w oplu czy chewroletach bo tez byly tam silniki 2.0 cdti i tam poczatkowo bylo 90 tys potem 120 i koncowo 150 tys gdzie sie nic nie zmienialo w samym osprzecie. Poprostu im auto nowsze tym w ksiazce serwisowej widnialy inne wartosci.
Kiedys po godzinach jak pracowalem w fordzie zesmy ja jeden mechs robili galaxa. to auto to bylo naszego dyrektora Michala Kociuby ktory tez razem z nami grzebal w aucie. Robiona byla klima - spawanie rurki ale tez zesmy wymieniali rozrzad w nim i tez byl hydronapinacz. Sam Michał mowil ze mysli ze ni ebedziemy go wymieniac a jedynie pasek i rolki. Ale czy pompe wymienialismy to juz nie pamietam bo to bylo w 2011 roku.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Jaki byś nie kupił to te 90000 ci wytrzyma jak pilnujesz tego. Generalnie to to bym się skupił na dobrym napinaczy i rolce prowadzącej bo to już zaczyna huczeć po 40-50 tys km.Pasek pompa dają radę.
Witam wszystkich.
Kupiłem wczoraj Sharana 1.9 AUY, i w książce nie ma śladu po wymianie paska rozrządu, oczywiście mam w planie go wymienić. Postanowiłem więc określić stan paska wzrokowo. Ma jeszcze napisy i nie ma pęknięć. Moje pytanie jest czy ktoś potrafi mniej więcej określić ile ten pasek ma tysi najechane, oczywiście mniej więcej 10000, 50000 czy 100000?
25-04-2018, 20:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2018, 20:20 przez tolus24.)
Witam.
Nie da się określić przebiegu rozrządu, chyba że dzień po jego wymianie , było już nie raz o tym, jeśli nie masz pewności kiedy i przy jakim przebiegu był wymieniany, to go zmieniasz albo jeździsz na własne ryzyko dalej.