Liczba postów: 474
Liczba wątków: 34
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
4
bezpieczniki sprawdziłeś?
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
bezpieczniki dobre, nie dochodzi napiecie na tyl.czy nikt nie wie gdzie jest przekaznik??
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
zajefajne forum.ma tu ktos sharana????
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
1
Podobno ty masz sharana. Tylko skoro go masz to po co zadajesz pytania?
Staram się pisać poprawnie po polsku.
Liczba postów: 399
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
1
Panowie i Panie jeśli wycieraczka nie chodzi to sprawa klapy ale jeśli nie ma spryskiwacza na szybę to raczej wina elektryczna lub kontakt w kolumnie kierownicy ... łącząc te dwie rzeczy to raczej na pewno elektryka zobacz czy masz "+" na włączniku wycieraczek....
może kostka nie łączy ....
Ps. a z przodem wszystko jest ok.... ?.
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
9
Spokojnie panowie!
Po pierwsze uzupełnij profil lub podaj rocznik i model.
Pompka pracuje bez przekaźnika i pompuje w dwie strony. Włączasz przednią szybę pompuje w jedną stronę, włączasz tył pompuje w drugą.
Możliwości usterki:
-przełącznik zespolony / bardzo rzadko
-przerwane przewody elekt. / często
-przerwany przewód płynu / bardzo często
Przekaźnik tylnej wycieraczki nr. 72 dla roczników 97.
Jeśli nie działa sprysk i wycieraczka jednocześnie a kable sprawdziłeś to został przełącznik.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
02-07-2011, 18:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2011, 20:26 przez Krzemien.)
Jak już pisałem w poprzednim poście od niedawna posiadam Sharana z 2006 roku. Kilka problemów sie znalazło a zależy mi na tym żeby wszystko chodziło jak należy . Mam między innymi problem z wycieraczkami tylnymi. chodzą cały czas po przekręceniu na zapłon a spryskiwać tylny nie działa wogóle (nie słychać ) . Wedle autodaty niby nie ma przekaźnika odpowiedzialnego za sterowanie tylko wszystko się znajduje w silniku wycieraczek. Do silnika dochodzą cztery kabelki . I nie wiem teraz czy to manetka sie sypneła czy silnik nawalił no i niebardzo rozumię dlaczego spryskiwacz nie daje znaku życia jak naciskam manetke . rozebrałem temat i silniczek spryskiwacza jest jeden tylko ma taki jakby zawór rozdzielający czy coś takiego . Czyli na mój rozumek to jeżeli na przód wszystko chodzi jak sie należy to dlaczego na tył nie żyje . Sprawdzałem też najczęściej występujący problem i kable w gumie miedzy buda a klapą są ok . Może ktoś już miał podobny problem ?
P.S
Dziś rozebrałem przełącznik przy kierownicy i jak odpiołem kostke postanowiłem zobaczyć czy mimo to wycieraczka bedzie chodziła . Po przekręceniu stacyjki wycieraczka dalej chodzi mimo że kostka od przełącznika wyciągnięta .
Czy dobrze mniemam że w takim razie wina lezy po stronie silnika ?
Liczba postów: 367
Liczba wątków: 42
Dołączył: May 2010
Reputacja:
5
z problemem wycieraczki "żyłem" do chwili obecnej...
moze przypomnę... po chwilowym (włączenie i powrót) włączeniu manetki tylnej
wycieraczki... wycieraczka pracowała skokowo, rozbrałem mechanizm wycieraczki
i raczej zmian mechanicznych nie znalazłem...
teraz przez przypadek zauważyłem że kidy załącze wycieraczkę na dłuższą chwilę to praca wycieraczki jest normalna i po ponownym zalączaniu na chwile tez jest juz normalna praca... czy to problem z kondensatorem gdzies na płytce ze musi się naladować??? czy to jakaś zasada załączania tylnej wycieraczki???
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ja u siebie mialem zatarta ośkę oraz zimny lut na połączeniu z płytką. Poprawilem, przesmarowalem i teraz smiga elegancko. Wczesniej chodzila duzo wolniej a i czasami tez było żabkowanie. Sam mechanizm i tryby zazwyczja są okej ale oska sie zaciera z powodu dostajacej sie wody.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.