Koledzy. Zabawne jest to, ze chyba mało kto czyta co jest napisane w poprzednich postach. Ja na przykład mam nowy aku Bosch S5 85Ah kupiony 3 miesiące temu. Aku stare się rozładowywało i nowe też sie rozładowuje. Mierzyłem prądy poboru i wychodzi mi ok. 0,04 0,05 A jak się alarm uzbroił(fabryczny). Potrafiłem stać przy aucie nawet po godzinę z wpiętym w obwód Amperomierzem.
Akumulator - Jaki kupić ?
|
10-01-2012, 16:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2012, 16:57 przez daneczek76.)
(10-01-2012, 11:04)mareceq napisał(a): zgaszonym i zamkniętym aucie - 100mA - mam alarm z jakimś mądrym odcięciem i stąd aż 100mA. Jak dla mnie stanowczo za dożo. kiedyś mierzyłem podobny miał 30.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
10-01-2012, 16:59
Co nie zmienia faktu, że 100mA rozładuje 70Ah w 700 godzin, a nie w 60.
Nie tu bym szukał przyczyny. Co do poziomu elektrolitu, to szpenio od akumulatorów za moją zgodą zerwał naklejki i dostał się do cel. Sprawdził poziom, kolor oraz stężenie elektrolitu i wyszło, że wszystko jest jak należy.
VW Sharan Family
2003 r. 1.9TDI AUY
10-01-2012, 19:11
(10-01-2012, 16:59)mareceq napisał(a): Co nie zmienia faktu, że 100mA rozładuje 70Ah w 700 godzin, a nie w 60. Widze kolego ze sie malo znasz na elektryce. Podales ile czasu trzeba by wyładowac aku do cna a nie do momentu ze nie odpali. To zasadnicza roznica gdyż juz przy rozladowaniu 50% bedzie ciezko odpalic o ile da sie odpalic auto. 100mA czyli 0,1 A to stanowczo za dużo. Jesli auto nie smiga codziennie po 50 km lub wiecej to ja sie wcale nie dziwie ze sa problemy z doladowaniem. Trzeba wiedziec ze uplywność prądu ma bardzo duzy wplyw zarowno na żywotnośc aku jak i ewentualne problemy z odpalaniem. Uplywność dopuyszczalna to 35 mA czyli 0,035A jako ciekawostke dodam ze japonskie auta maja uplywność na poziomie 17-19 mA i dlatego unich aku wytrzymują nawet 8-10 lat. Na początek co trzeba zrobic to wyeliminowac tak duzy pobór i jak juz bedzie dopuszczalny to bedziemy sie zastanawiać co dolega. Mozna ewentualnie oczyscic klemy i polaczenia kabli od altka do aku, mase itp.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Witam, jaki polecacie aku do sharika 01r, 1.9 TDI ?. Bo coś mi ostatnio słabo kręci a ostatnio miałem taki numer po blokiem,ze mi wył i szyby z przodu sie same opuściły co skutkowało zginięciem kamery ze środka auta.
Wcześniej mojemu tacie polecił według książki aku o pojemności 72Ah firma krzak, i jeszcze jest sporo miejsca tak wiec wszedłby o wiekszej pojemnosci aku typu 90Ah, z busa wkładałem 100Ah i bez problemu. Co polecacie i jaka firma ?.
10-01-2012, 21:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2012, 21:13 przez daneczek76.)
Centra Futura jak i ZAP ( Seria: AGM EXPEDITION PLUS lub Silver ) są OK obydwa miałem i lekko 5 latek wytrzymały.
ZAP: http://katalog.zap.pl/findbycar2/index
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
11-01-2012, 08:10
bezpieczniejsza jest centra plus bo na future sa wieksze ilosci reklamacji. ZAP bdobry. Polece jeszcze do siebie varte bo robi naprawde dobre aku i pod inne marki jak opel GM. 74Ah wystarczy w zupelności ale im wiekszy tym lepiej ale niestety drożej. Jesli wejdzie 99Ah to wkladaj taki- spokój na wiele lat.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
11-01-2012, 13:10
Jakiej wielkości aku to należy wyczytać z wklejki w schowku lewarka, ewentualnie z ori książki przeglądów. Rozbierzność jest dość duża, a wynika ona z ilości zainstalowanych urządzeń elektrycznych i wielkości alternatora. Wartość jest tak dobrana by była odpowiednia ilość prądu dla odbiorników, ale też by altek miał wydolność go naładować.
11-01-2012, 19:09
Oczywiście jeszcze Taka jak by wyższa półka Centry to Exide też zacne.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
11-01-2012, 19:15
(11-01-2012, 13:10)wurba napisał(a): ale też by altek miał wydolność go naładować. Tu niestety nie jest to prawdą. Aku naladuje zarowno altek 70 A jak i 140A i nie jest to istotne czy to bedzie akumulator 50Ah czy 120 Ah. Zreszta to jest moc maksymalna alternatora czyli przy obrotach silnika od 4000.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Jaki pilot i pastyka | smithpl | 0 | 447 |
22-09-2021, 10:27 Ostatni post: smithpl |
|
Sharan 1,8T automat 2005 - deska rozdzielcza rozładowuje akumulator | sailingteam | 28 | 5,520 |
28-01-2021, 21:00 Ostatni post: kalamb |
|
Akumulator pod-fotelowy | Jarema | 4 | 1,719 |
31-07-2019, 23:25 Ostatni post: kalamb |
|
JAKI KOMPUTER DO SHARANA?? | davido_2006 | 9 | 5,955 |
14-01-2019, 21:23 Ostatni post: konczak209 |
|
Czy to akumulator? | MaDin | 10 | 3,008 |
06-07-2016, 21:59 Ostatni post: t.ziomo |
|
Akumulator rozładowuje się. | dper20 | 55 | 14,763 |
22-06-2016, 16:38 Ostatni post: PAMONIUSZ |
|
Jaki typ żarówek do sharana lift 2005 | deredas | 4 | 10,219 |
15-11-2015, 23:09 Ostatni post: Blåbil |
|
Jaki ksenon do lamp ZKW | AndreV20 | 16 | 7,969 |
05-03-2015, 21:04 Ostatni post: AndreV20 |
|
Który akumulator od czego? | Peluś | 45 | 24,326 |
07-12-2014, 23:56 Ostatni post: mamwi |
|
gdzie kupić oszukiwacz temperatury? POMOCY | sss9716 | 14 | 11,399 |
01-04-2013, 20:17 Ostatni post: wesol |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości