Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
W każdym sharanienie drutowanym jest osobny przycisk na włączenie/wyłączenie ESP, a także dwa przyciski do przedniej szyby i drugi do tylnej oczywiście jeśli miał na wyposażeniu.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
05-02-2013, 14:47
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2013, 14:49 przez Bogos.)
fredric
-wszystko gra sory jeśli Cię uraziłem, ale czy w tych rocznikach 2001 takie wyposażenie było?? "czujnik światła/zmierzchowy/deszczu?
wesol
-System ESP jest to rozbudowany elektroniczny system w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu.
Także ASR i ABS działa pod tym systemem ESP.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
(05-02-2013, 14:47)Bogos napisał(a): wesol
-System ESP jest to rozbudowany elektroniczny system w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu.
Także ASR i ABS działa pod tym systemem ESP.
potwierdzam tak dokładnie wygląda skład zupy ESP
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak tak. No nie da sie miec uklad stabilizacji toru jazdy by nie mial kontroli trakcji. TO jest logiczne. To sie nazywa zgodniscia z wstecznym systemem. Aczkolwiek wylaczenie ESP powoduje ze zostaje nam tylko ABS. Akurat mi sie wydaje ze ten ASR to raczje bym nie chcial miec. Czasami denerwuje mnie ze jak kola lekko traca przyczepnosc jak depne konkretnie na 2 czy 3 biegu i zmula auto. Jak wylacze ESP okej ciagnie ale mimo to wolałbym miec ten system ESP uruchomiony w razie jakby auto mialo mi wyladowac w rowie to by napewno pomoglo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 617
Liczba wątków: 36
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
3
To ja mam pytanie. Wg danych wyciągniętych z VINu mam jakąś kontrolę trakcji (Z Przeciwobrotowym Systemem Trakcji). Ale nie mam do tego żadnego wyłącznika. Mam zatem pytanie - co to za bajer i jak działa? Bo u mnie z pewnością nie da się tego włączyć/ wyłączyć. Obstawiam, że to jakaś prymitywna wersja ESP.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
Dziękuję za odpowiedzi, dlatego pytałem o esp ponieważ mam dość sporą górkę pod dom i jestem ciekaw jak to działa w sga. Brat ma w 407 esp i działa to na takiej zasadzie że jak jedno koło straci przyczepność to napęd jest przekazywany na drugie i jeżeli sytuacja się powtarza to napęd jest przekazywany z jednej strony na drugą stronę. Jak na razie wyjeżdżam pod dom mondeo, nie chcę nic z sga ani synchro ani 4moniton bo auto waży więcej i spala więcej i mam nadzieje że asr to będzie jakaś namiastka 4x4. Co do grzania przedniej szyby czy któryś z kolegów mógłby potwierdzić po podanym w pierwszym proście vinie czy ono jest. Jak byłem oglądać auto nie działało ogrzewanie szyby, trochę z nią jest dziwna sytuacja, wiem z serwisu vw że była 2x wymieniana i po co ktoś by wymieniał na taką z drucikami i nie dołożyłby oddzielnego sterowania.
Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
adk11, a przycisk od grzania czołowej masz? druciki twierdzisz że są, więc nie sądzę , żeby ktoś wstawiał sobię 2 razy kilkukrotnie droższą szybę tylko dla bajeru. napisz mi na PW jeszcze raz vin, to Ci sprawdzę w serwisie.
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
06-02-2013, 18:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2013, 18:51 przez piotto0.)
Z tym ESP - to sam nie wiedziałem jak to działa i metodą prób + kilka krotnego "sprawdzania" doszedłem do ładu. ( Mówię o Sharanie który ma guzik ESP - ON / OFF ). Gdy ESP jest włączone i np, depniemy mu tak żeby jakieś koło straciło przyczepność np. na zakręcie - to system odcina gaz na to koło i można dokładnie odczuć "odcięcie". W pierwszym roku jak miałem Sharana Mk2 to miałem z przodu łyse zimowe i była zaśnieżona góra - to mimo tego że "gaz w podłogę" to auto stało prawie w miejscu bo co się ruszyło trochę to system odcinał gaz. Jednak jak nacisnąłem guzik ESP(świeciła się kontrolka cały czas = był wyłączony) - to auto wyrwało do góry aż miło i "zrywało" przyczepność dwoma kołami.
A więc tutaj jest przewaga nad starymi Sharanami MK1 (którego miałem wcześniej) z jak to mówią "napędem na jedno koło". Ponieważ tutaj w czasie kiedy wyłączymy ESP - ciągnąć będą oba przednie koła, a nie jedno jak to by wyglądało by w ogóle bez systemu. Więc myślę że gdy wyłączymy ESP działa jakoś "ABS/tzn hamulec" i to koło które zaczyna szybciej się obracać jest wyhamowywane aby zmusić przeciwne koło do obracania się - i w ten sposób ciągną dwa koła. Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam.
Co do Sharanów z ESP ale bez przycisku fizycznego, nie wiem czy to nie jest tak jak opisałem wyżej ale bez końcówki "że ciągną oba koła". Tylko po prostu podczas poślizgu jednego koła jest ujmowany gaz aby koło nie "buksowało".
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ABS nie dzial asamoczynnie. ABS dziala tylko jak wcisniesz pedla hamulca. Nie ma opcji zeby jakie skolo bylo dohamowywane jak wylaczysz systemy a zostanie tylko abs. Kontrola trakcji raczje opiera sie na roznicy predkosci kol przód tyl ale pewnie miedzy kolami przedniej osi takz ecos tam wychwyci i zareaguje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
Prosiłbym o jeszcze więcej opinii czy relacji jak działa asr w sga tym bardziej że teraz są dobre warunki aby zobaczyć jak on działa.