06-03-2011, 10:56
Dodam od siebie, że nosnośc opony to nie jest tylko i wyłącznie tzw odbiór DMC samochodu ale głównie wytrzymałość tejże opony w momencie hamowania.
Otóż inaczej hamuje samochód o wadze 1200kg a inaczej 2000. Chodzi o to, że opona o zaniżonym indexie nośności nie wytrzyma ścinania kordonu w momencie hamowania awaryjnego a wtedy już tylko modlitwa zostaje. Oczywiście można się podeprzeć tym, że każda opona jest liczona na wyższe obciążenia dynamiczne ale ja bym tego nie brał pod uwagę.
Otóż inaczej hamuje samochód o wadze 1200kg a inaczej 2000. Chodzi o to, że opona o zaniżonym indexie nośności nie wytrzyma ścinania kordonu w momencie hamowania awaryjnego a wtedy już tylko modlitwa zostaje. Oczywiście można się podeprzeć tym, że każda opona jest liczona na wyższe obciążenia dynamiczne ale ja bym tego nie brał pod uwagę.