Liczba postów: 116
Liczba wątków: 5
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
A może brudny filtr powietrza ? ;D
Liczba postów: 128
Liczba wątków: 0
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
witam ani filtry ani oleje nie sa wine wiekszego spalania mnialem podobnie jak sie mi rosypala oginalna skrzynia w 3 po wlozeniu niby orginalnej i zapewnieniu fachowcow podnioslo sie spalanie o 1 .5 litra na 100 jak dostalem orginal wrucilo do normy i niema co szukac w podlodze dziur .pozdrawiam
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
la eile ta skrzynia bedzie krótsza?? czy to ma takie znaczenie na spalanie?? Czy jakby dorobil cos w swojej albo jakis modyfikacje dokonal na duzo wieksze przelozenie niż seria to co spalanie by wzroslo. Czemu porducent nie zrobi skrzyni np 7 czy 8 biegowej z mega duzymi przelozeniami to przeciez wg tej teorii to by nasze aut a plily ze 4 litry bo male to pewnie ze 2.5 litra na sto. Ach ci producenci nigdy nie mysla i nie robia tak jak to pragnie potencjalny użytkownik- co za złośliwość.
Nie rozumiem tylko tego ze jak ktos jedzie powiedzmy na tym 3 biegu to skoro ma za krótka ta skrzynie to czemu sobie nie zapoda na 4 bieg i juz ma zapewne weksze przelozenie jak na tej skrzyni dlugiej na 3 biegu?? Chyba nie rozmawiamy tu o jezdzie na ostatnich biegach na autostradzie co nie?? Moze podajcie koledzy jakie macie predkosci przy okreslonych obrotach i sobie porównamy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
30-01-2013, 11:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2013, 11:05 przez Dudi77.)
Dzięki Wam za odpowiedzi.
bartixr - w rzeczywistosci wyszlo mi na ostatnim tankowaniu 1,6 l wiecej w porownaniu do wspomnianego wyjazdu do Budapesztu na te 1040 km. Moja ostatnia jazda wyszla na 945 km, z czego ok. 800 km to autostrada z predkością ~120 km/h. Po zatankowaniu do pelna wyszlo mi 7,8 l. Jest to masakra, aby Sharan przy tej predkosci palil 7,8 l w trasie. Przy tej predkosci zawsze mialem spalanie rzędu 6-6,2 l. To jest kolosalna roznica. Juz wole nie liczyc ile wyjdzie jak wyjezdze wszystko po miescie.
wesol - najciekawsze jest to, ze ilosc obrotow i predkosc jest porownywalna jak z oryginalna skrzynia, tzn. na 5 biegu przy 3000 obr. mialem ok. 125 km/h i tyle mam tez teraz. Wiem tez, ze predkosc ekonomiczna, to uogolniajac wiekszosc aut, jest taka, ze nie przekracza 3000 obr. i tego staram sie trzymac, a nawet ciut mniej, bo przy predkosci 120 km/h mam obroty ok. 2900 z hakiem.
Idac tym tropem, ze obroty na poszczegolnych biegach sa optycznie takie same jak na oryginalnej skrzyni, dlatego doszukuje sie problemu gdzies indziej, a nie w samej skrzyni, np. jakies przeoczenie przy jej montazu, jakies spasowanie elementow, ze wszystko chodzi, ale nie optymalnie - nie potrafie sie fachowo wyslowic, bo nie znam sie na silnikach/skrzyniach i ich budowie.
Chyba raczej wymiana sprzegla nie ma tu znaczenia, prawda? Tym bardziej, ze zalozone jest oryginalne jakie VW montuje seryjnie - tej samej firmy - LUK.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
hmm ale nie mozna doszukiwac sie problemu w montrazu bo tam zawiele nie ma co sknociś. Poza tym jesli nawet cos by odbieralo jakas czesc energii czyli nie wiem jakies opory dodatkowe doszly ze wzroslo spalanie- domyslam sie tez ze niektorzy doszukuja sie jakiegos defektu w skrzyni i zwikszonych oporów w niej- to odrazu mowie ze to raczej niemozliwe jest. Skrzynia ma ds nieduze straty i jesli by powiedzmy byly jakies zwiekszone opory a niej( nie wiem łozyska czy cos) to skryznia zapaliła by sie po dystansie kilkuset kilometrów albo i predzej.
Zwiekszone spalanie na duzych predkosciach i dystansach- hmm nie wiem ale podejrzewa bledne odczucia i przeliczenia- nie sa duze róznice bo mowimy tu jak czytalem o około 1 litrze wiecej. Ewnetualnie jeszcze moze cos z hamulcami ( zwiekoszone opory toczenia) czy chocby zle wywazenie kół.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.