Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drgania podczas przyspieszania 1500-2000obr/min
#1
Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum i szukałem ostatnio na forum wszystkiego o moim problemie i nic dobrego nie znalazłem. Otóż jestem posiadaczem od niedawna VW Sharana 2002r z silnikiem 1.9 TDi AUY. Silnik jest zestrojony ze skrzynią automatyczną 5-biegową TipTronic firmy Jacto. Dodam że przy zakupie auta dowiedziałem się że stało ono prawie rok czasu nieużytkowane. Na początku wszystko chodziło bez najmniejszych problemów, przejechałem nim po zakupie do domu około 80km, wyłączyłem samochód i poszedłem do domu. Wieczorem tego samego dnia jak jechałem po paliwo to przy zmianie biegów zaczęło szarpać tak jakby te biegi wbijał na sztywno. Na drugi dzień byłem u mechanika skrzyń automatycznych i niby zdiagnozował ze są uszkodzone dwa elektrozawory sterujące. Wymienił je i przy okazji wymienił olej w skrzyni, bo przy takim postoju warto było go wymienić. Po odbiorze auta wszystko chodziło znów bez problemu do czasu przejechania 50km. Po tym przebiegu znów zaczęło delikatnie szarpać ale tylko przy zmianie z 3 na 4 bieg. Jeżdżę tak już prawie dwa miesiące. Od prawie miesiąca mam problem już niekiedy z przełączaniem z 2 na 3, z 3 na 4 i z 3 na 2, otóż dzieje się tak że niekiedy ma długi czas oczekiwania na przełączenie biegu z jakieś 2 sekundy lub dłużej. Od tego momentu wystąpienia tego problemu dzieje się tak że przy mocniejszym przyspieszaniu od 1400 do 2100 obr/min szarpie samochodem jakby chodziło auto na 3 cylindry i nie ma mocy. Poniżej i powyżej tych obrotów wszystko jest ok, tak samo jest dobrze jak przyspieszam delikatnie od 1400 do 2100 obr/min. Nie wiem czy dalej trzymać się problemu ze skrzynią biegów i szukać nowej czy szukać też już przy silniku problemów. Silnik trochę pobiera oleju, a przy uszczelnianiu pokrywy zaworów sprawdziłem styki na wtryskiwaczach i są dobre. Mam kabel do samochodu i program PolskiVAG i w skrzyni ani silniku nie ma żadnych błędów, paliwo tankuje na shellu, tylko nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa z powodu finansowych.
VW Sharan 2002r. 1.9TDI AUY 116KM/140KM, wyposażenie Highline
Odpowiedz




#2

zrób logi dynamiczne i statyczne silnika, chłopaki na forum wyciągną wnioski (ja nie znam na tyle dobrze AUY). Parametry pracy silnika maja wpływ na pracę skrzynię biegów.
co do skrzyni, jaki ma przebieg auto , bo może uklad sterujący ma już dośc i wymaga regeneracji.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#3
filtr to odwodnij chociaz tak na szybkiego, na dole masz taki kurek- odkrec go i ze trzy razy przekrec stacyjke. Sarpania moga byc od wody w filtrze ale mozliwe ze cos innego jest przyczyną- ze wskazaniem na skrzynie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
A jak zrobić te logi. W moim programie da się tak zrobić? Mam też program VAG-COM 409-1 ale po angielsku a u mnie z językiem jest ciężko. Co do przebiegu na pewno był kręcony bo nie realne aby miał 150 tyś km. Według wyglądu może mieć około 400 tyś.km. Silnik według oznaczeń ma mieć 115KM a w brefie i teraz w dowodzie mam wpisane 140KM, więc nie wiem jaką ma dokładnie moc. Po za tym kolega z pracy posłuchał silnika i powiedział że jakoś sztywno on pracuje według niego, podejrzewał ze może być coś już z wałkiem rozrządu bo może nieodpowiednio otwierać zawory, ale jak uszczelniałem pokrywkę zaworów to wygląda bardzo ładnie. Filter wymienię na nowy bo już go zamówiłem.
VW Sharan 2002r. 1.9TDI AUY 116KM/140KM, wyposażenie Highline
Odpowiedz
#5
Witam. Odświeżam wątek. Po wymianie filtra paliwa, autko zachowuje się bez zmian. A ostatnio co raz bardziej nasilają się te drgania i to już przy niższych i wyższych obrotach i są coraz bardziej odczuwalne. Dodatkowo powiem że samochód traci moc przy tym i bardzo wolno przyspiesza. Bylem u kilku mechaników i każdy mówi co innego i nie dają gwarancji ze po naprawie będzie działało. Jeden mówi że skrzynia biegów już jest wykończona lub ma mało oleju, drugi że pompowtryski są do regeneracji, następny że może być za małe ciśnienie paliwa podczas przyspieszania i stawia na Vacum Pompe, i jeszcze jeden że turbina jest wykończona. Czyli narazie nic nie zrobiłem bo nie mam konkretnych przyczyn. Jak tak widać co mechanicy mówią to trzeba by było wymienić najlepiej cały silnik wraz ze skrzynią. Dodatkowo nadal nie wiem jak te logi zrobić aby je pokazać. Samochód potrzebny mi jest na co dzień na trasy. Od grudnia przejechałem nim już ponad 5 tyś km. i zamiast się cieszyć płynną normalną jazdą to meczę się z szarpaniem i brakiem mocy.
VW Sharan 2002r. 1.9TDI AUY 116KM/140KM, wyposażenie Highline
Odpowiedz
#6
jak nie wiesz ktore logi jak jest w odpowiednim dziale manual.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Turbo wyczysc.
Odpowiedz
#8
Vag-Com nie chodzi na moim kablu jedynie tylko Polski VAG 4.9. Szukałem jak zrobić i czy wogóle sie da zrobić ale nic nie znalazłem. Jeśli się da i jest to na forum napisane to proszę o pomoc w odnalezieniu wątku bo możliwe że ja coś przeoczyłem.
VW Sharan 2002r. 1.9TDI AUY 116KM/140KM, wyposażenie Highline
Odpowiedz
#9
nie ma takiej opcji by nie smigal. polski vag to vag com ale spolszczony. Dzial na tych samych zasadach. Miales zapewne zle ustawione porty. Mozesz zapodac innego vag com'a np 208.1 i tez jest w PL i sobie go chwale ale nalepiej smiga mi 311.2. Wole po angielsku bo to tlumaczenia na polski sa do luftu i wole pokombinowac z angielskiego.

Troche szukania ( jakies 8 sekund mi to zajeło) i taki oto wynik KLIKEN
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#10
Witam ponownie, auto już nie szarpie i dostało dużo więcej mocy. Okazało się że po ponownej wymianie oleju i kompletu filtrów wszystko wróciło do normy. Na to wygląda że przyczyną był filtr paliwa który okazał się wadliwy. A pomyśleć że bosch robi dobre produkty. Wczoraj wymieniłem filtr na meyhle czy jakoś tak i wszystko chodzi dobrze. Jedyny problem jaki pozostał to minimalne szarpnięcie przy zmianie z 3 na 4 bieg, ale to może być powodem za mała ilość oleju w skrzyni i ponowna jej adaptacja. Bo przy wymianie oleju w silniku zauważyłem że jest lekko spocona miska ze skrzyni i okazało się że śrubki z miski były bardzo niedokręcone. W tygodniu uzupełnie olej w skrzyni i zrobię adaptacje i zobaczymy czy pomoże. Dzięki koledzy za pomoc, i przepraszam ale mieliście dobrą diagnoze że to filtr paliwa ale nikt by nie przypuszczal że po jego wymianie objawy nie znikły a powodem nadal był nowy filtr paliwa. Jak go rozcięłem to w środku był zapchany. Po uzupełnieniu oleju w skrzyni napisze co i jak dalej. Najwazniejsze że nie wymieniałem skrzyni, wtrysków, ani turbo, ani vacumpompy jak to specjaliści z dziedzinie diesla mi mówili, bo bym tylko nie potrzebnych kosztów sobie narobił.
VW Sharan 2002r. 1.9TDI AUY 116KM/140KM, wyposażenie Highline
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,673 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  Przerywa i falowanie podczas przyspieszania smithpl 1 628 18-07-2022, 16:32
Ostatni post: Niemago
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,629 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  TDI - Szarpanie/drgania silnika/karoserii/kierownicy podczas przyspieszania/jazdy karpeta 102 36,012 22-06-2018, 22:52
Ostatni post: junak1956
  Szarpanie silnikiem podczas odpalania i gaszenia mariusz3511 10 3,676 20-11-2016, 21:59
Ostatni post: mariusz3511
  Drgania napinacza vw sharan Barszczu 15 7,338 02-11-2016, 18:59
Ostatni post: wesol
  Sharan '03 1.9 TDi 130KM buczenie poniżej 2000obr reloaded 2 1,836 02-04-2016, 11:39
Ostatni post: MaDin
  Sharan - pisk podczas dodawania gazu Grozen 1 3,238 23-05-2015, 06:27
Ostatni post: wesol
  Auto zgasło podczas jazdy. dames12345 5 4,172 12-11-2014, 09:14
Ostatni post: dames12345
  Zgasł podczas jazdy AFN ogrodnik230 31 13,390 08-10-2014, 13:33
Ostatni post: ogrodnik230

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości