Ocena wątku:
  • 18 głosów - średnia: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Magistrala Can w SGA
#21
te trzy w prawym sa od kabloteki od wycieraczki tylnej i czesci oswietlania tylnego jak przeciwmgielne tylne ale takze i kierunek prawy. niestety nie ma tma kompletu wszytskich. Ja u siebie ciagnalem kable glowne do lewego schowka lampy a do prawej ciagnalem pod wykladzina dwa klable.

Sprawdzic zawsze mozna na szybkiego podpinajac próbówkę na kablekach(najlepiej 21 watowa) do np kierynkowskazu ktoregos. Potem odpalasz auto i wlaczasz kierunek. Jesli beda anomalje to znakiem tego nie mozxna tak bezpostrednio podpinac. Na moj rozum nie powinno nic być i smialo mozna tak podpiac i jezdzić. Nic sie nie ufajczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#22
Witam
Wczoraj poprzestawiałem kumplowi co nieco VAGiem w sharanie 2005 (okrągłe tylne lampy). On ma duże radio DELTA fabrycznie, więc CAN musi mieć.

U mnie w Alhambrze 2005 nie ma CAN w radiu, są dwie wtyczki ISO. W końcu Alhambra to zawsze ten biedniejszy kuzyn sharana.
Ale dziś mnie tknęło i kliknąłem w Vag-COM kanał 19 CAN GATEWAY i o dziwo się zalogował.
Mam Can gateway 6N0909901 GATEWAY K <-> CAN 0001 (Kodowanie 00006).


Co to znaczy???????? Czyżby mógł coś tym przestawiać?
jakie są możliwości kodowania oprócz tej 6.

Nie wiem czy zegary świadczą o obecności CAN, ale mój to 7M7920840L.



Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#23
Witam.

Wszystkie SGA poliftowe mają magistralę CAN z kontrolerem diagnostycznym w zegarach, jako "głównym ośrodkiem wymiany informacji" do komunikowania się pomiędzy poszczególnymi sterownikami i gniazdem OBD, natomiast sama diagnostyka z interface-m/programem diagnostycznym odbywa się po analogu, wszelkie sterowania typu włączanie świateł, sterowanie szybami itp. też odbywają się po analogu głównie, poza np. radiem delta i jego sterowaniem z kierownicy poprzez moduł/przekaźnik kierownicy multifunkcyjnej i być może sterowaniem telefonem. Nie jest to, na pewno taki CAN, jak w nowszych autach gdzie nawet wszelkiego typu włączniki, jak włącznik świateł steruje tylko sygnałami, a nie prądami.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#24
Niewiele tu można bo pomimo rocznika CAN nadal ogranicza się do komunikacji pomiędzy sterownikami ABS i Airbag i zegarami. Nawet nie będziesz w stanie przekodować na nic innego bo są tylko trzy opcje 00000 kodowanie podstawowe, 00002 bodajże ABS i 00004 Airbag. 00006 jest sumą ABS u i Airbaga. Komunikacja z radiem fabrycznym odbywa się po linii K poprzez pin 3 czarnej wtyczki zasilania ISO.
Odpowiedz
#25
A więc niewiele zdziałam.
Co do złączek do radia to jak pisałem mam zwykłe ISO, nawet nie miałem złączki i kabelków do wyświetlacza w licznikach. Pociągnąłem sobie te dwa kabelki i przekodowałem zegary (włączenie nawigacji), by wyświetlało RDS na FISie.
Teraz zastanawiam się czy można by ten CAN pociągnąć z zegarów i założyć kostkę FAKRA z CANem i do tego DELTĘ lub RCD200 - myślicie że to wykonalne?
Teoretycznie zegary z can bo mają 920 (7M7920840L)

Odpowiedz
#26
Raczej nie. To nie jest typowy cannjak nowszych autach. Sga poliftowe czyli od 2000 do 2009 roku miały liczniki 920 czyli komunikujące się cyfrowo. Podobnie było w golfie 4 który miał liczniki i 919 analogowe i 920 już can. Z tym że w żadnym z tych aut nie można mówić że są na canie. Na can to masz golfa 5 tourana czy Sharana 7N czyli od 2010 roku. Nie ma tak że te same modele aut mają tak drastyczne zmiany w budowie. To by nie miało sensu bo lepiej stworzyć nowy model i robić wszystko po nowemu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#27
A jak wyjaśnisz to że w sharanie 2005 jest fabrycznie radio na Fakra a nie na ISO. Skąd to radio bierze CAN?
Odpowiedz
#28
Witam.

Gdzie w SGA "jest CAN", to już pisałem więc wiesz Wink. Alhambry też miały wtyczkę Fakra/Dlock jeśli miały fabrycznie radio Delta6 bądź inny system po CAN i RCD200 podłączysz, będzie ono włączało/wyłączało się po włączeniu/wyłączeniu zapłonu, będzie miało podświetlenie po zapaleniu świateł ale prawdopodobnie standardowo będzie grało i wyłączało się po godzinie, brak będzie niektórych funkcji np. "sterowania" głośnikami i prawdopodobnie brak sterowania z kierownicy. Aby to dostroić to będzie potrzebne przekodowanie radia, zmiana wsadu/sterowania, w grupie VAG różne marki i różne modele w ramach danej marki miały/mają różne wersje CAN i stąd te problemy. Nie wiem czy nie prościej będzie odpowiedni emulator CAN zastosować, tym bardziej, że i tak nie masz instalacji. Na forum jest kilku kolegów w tym obeznanych i eksperymentujących np. kalamb, koleś, ja się w to nie bawiłem, bo nie ma z tego pieniędzy (kupa roboty mały zarobek), są lepiej płatne roboty Wink

Pozdrawiam
Odpowiedz
#29
Próbuje dociec skąd wychodzą fabrycznie kabelki CAN do wtyczki Fakra w Sharanie (z licznika?). Bo przecież VW dając Fakra i Deltę 6 fabrycznie nie zrobił tego rzemieślniczo i tam Delta nie wyłącza się co godzinę (chyba).

Temat emulatorów CAN znam, ale próbuje zgłębić skąd idzie ten CAN.
Odpowiedz
#30
Tak samo w touranach masz radio niszowe i wymienisz na jakieś wyższe klasowo z navi które też występowało w tej budzie i też musisz wymienić gateway bo będą problemy. Czemu w passacie b6 w 2009 roku weszły TDI na CR a w touranie czy Sharanie już nie? Ano eksperymentować też trzeba a najlepiej na żywym organizmie. A jak ma wyjść porażka to lepiej w jednym modelu. W touranie 2003 rok mamy can pełny. A nowsze modele z segmentu niższego mają też analog np foxy czy Lupo itp. czemu np opel miał w astrze h z 2004 roku ma 4 rodzaje silników Isuzu 80, 100, 110 i 125 koni a w Merivie też 2004 rok już tylko wersja 100 konna.

Tak nawiasem mówiąc to delta6 to kibel wiejący epoka conajmniej 15 lat w stecz. Jakość pod psem a wygląd kiczowaty. I jeszcze ludzie do takich starych kiblowate by chcieli MP3 i może dysk 500GB.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości