te trzy w prawym sa od kabloteki od wycieraczki tylnej i czesci oswietlania tylnego jak przeciwmgielne tylne ale takze i kierunek prawy. niestety nie ma tma kompletu wszytskich. Ja u siebie ciagnalem kable glowne do lewego schowka lampy a do prawej ciagnalem pod wykladzina dwa klable.
Sprawdzic zawsze mozna na szybkiego podpinajac próbówkę na kablekach(najlepiej 21 watowa) do np kierynkowskazu ktoregos. Potem odpalasz auto i wlaczasz kierunek. Jesli beda anomalje to znakiem tego nie mozxna tak bezpostrednio podpinac. Na moj rozum nie powinno nic być i smialo mozna tak podpiac i jezdzić. Nic sie nie ufajczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
16-09-2018, 18:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 18:14 przez tata1.)
Witam
Wczoraj poprzestawiałem kumplowi co nieco VAGiem w sharanie 2005 (okrągłe tylne lampy). On ma duże radio DELTA fabrycznie, więc CAN musi mieć.
U mnie w Alhambrze 2005 nie ma CAN w radiu, są dwie wtyczki ISO. W końcu Alhambra to zawsze ten biedniejszy kuzyn sharana.
Ale dziś mnie tknęło i kliknąłem w Vag-COM kanał 19 CAN GATEWAY i o dziwo się zalogował.
Mam Can gateway 6N0909901 GATEWAY K <-> CAN 0001 (Kodowanie 00006).
Co to znaczy???????? Czyżby mógł coś tym przestawiać?
jakie są możliwości kodowania oprócz tej 6.
Nie wiem czy zegary świadczą o obecności CAN, ale mój to 7M7920840L.
16-09-2018, 19:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 19:31 przez tolus24.)
Witam.
Wszystkie SGA poliftowe mają magistralę CAN z kontrolerem diagnostycznym w zegarach, jako "głównym ośrodkiem wymiany informacji" do komunikowania się pomiędzy poszczególnymi sterownikami i gniazdem OBD, natomiast sama diagnostyka z interface-m/programem diagnostycznym odbywa się po analogu, wszelkie sterowania typu włączanie świateł, sterowanie szybami itp. też odbywają się po analogu głównie, poza np. radiem delta i jego sterowaniem z kierownicy poprzez moduł/przekaźnik kierownicy multifunkcyjnej i być może sterowaniem telefonem. Nie jest to, na pewno taki CAN, jak w nowszych autach gdzie nawet wszelkiego typu włączniki, jak włącznik świateł steruje tylko sygnałami, a nie prądami.
16-09-2018, 19:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 20:23 przez kalamb.)
Niewiele tu można bo pomimo rocznika CAN nadal ogranicza się do komunikacji pomiędzy sterownikami ABS i Airbag i zegarami. Nawet nie będziesz w stanie przekodować na nic innego bo są tylko trzy opcje 00000 kodowanie podstawowe, 00002 bodajże ABS i 00004 Airbag. 00006 jest sumą ABS u i Airbaga. Komunikacja z radiem fabrycznym odbywa się po linii K poprzez pin 3 czarnej wtyczki zasilania ISO.
A więc niewiele zdziałam.
Co do złączek do radia to jak pisałem mam zwykłe ISO, nawet nie miałem złączki i kabelków do wyświetlacza w licznikach. Pociągnąłem sobie te dwa kabelki i przekodowałem zegary (włączenie nawigacji), by wyświetlało RDS na FISie.
Teraz zastanawiam się czy można by ten CAN pociągnąć z zegarów i założyć kostkę FAKRA z CANem i do tego DELTĘ lub RCD200 - myślicie że to wykonalne?
Teoretycznie zegary z can bo mają 920 (7M7920840L)
Raczej nie. To nie jest typowy cannjak nowszych autach. Sga poliftowe czyli od 2000 do 2009 roku miały liczniki 920 czyli komunikujące się cyfrowo. Podobnie było w golfie 4 który miał liczniki i 919 analogowe i 920 już can. Z tym że w żadnym z tych aut nie można mówić że są na canie. Na can to masz golfa 5 tourana czy Sharana 7N czyli od 2010 roku. Nie ma tak że te same modele aut mają tak drastyczne zmiany w budowie. To by nie miało sensu bo lepiej stworzyć nowy model i robić wszystko po nowemu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
16-09-2018, 21:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 21:08 przez tolus24.)
Witam.
Gdzie w SGA "jest CAN", to już pisałem więc wiesz . Alhambry też miały wtyczkę Fakra/Dlock jeśli miały fabrycznie radio Delta6 bądź inny system po CAN i RCD200 podłączysz, będzie ono włączało/wyłączało się po włączeniu/wyłączeniu zapłonu, będzie miało podświetlenie po zapaleniu świateł ale prawdopodobnie standardowo będzie grało i wyłączało się po godzinie, brak będzie niektórych funkcji np. "sterowania" głośnikami i prawdopodobnie brak sterowania z kierownicy. Aby to dostroić to będzie potrzebne przekodowanie radia, zmiana wsadu/sterowania, w grupie VAG różne marki i różne modele w ramach danej marki miały/mają różne wersje CAN i stąd te problemy. Nie wiem czy nie prościej będzie odpowiedni emulator CAN zastosować, tym bardziej, że i tak nie masz instalacji. Na forum jest kilku kolegów w tym obeznanych i eksperymentujących np. kalamb, koleś, ja się w to nie bawiłem, bo nie ma z tego pieniędzy (kupa roboty mały zarobek), są lepiej płatne roboty
Próbuje dociec skąd wychodzą fabrycznie kabelki CAN do wtyczki Fakra w Sharanie (z licznika?). Bo przecież VW dając Fakra i Deltę 6 fabrycznie nie zrobił tego rzemieślniczo i tam Delta nie wyłącza się co godzinę (chyba).
Temat emulatorów CAN znam, ale próbuje zgłębić skąd idzie ten CAN.
16-09-2018, 21:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 21:59 przez wesol.)
Tak samo w touranach masz radio niszowe i wymienisz na jakieś wyższe klasowo z navi które też występowało w tej budzie i też musisz wymienić gateway bo będą problemy. Czemu w passacie b6 w 2009 roku weszły TDI na CR a w touranie czy Sharanie już nie? Ano eksperymentować też trzeba a najlepiej na żywym organizmie. A jak ma wyjść porażka to lepiej w jednym modelu. W touranie 2003 rok mamy can pełny. A nowsze modele z segmentu niższego mają też analog np foxy czy Lupo itp. czemu np opel miał w astrze h z 2004 roku ma 4 rodzaje silników Isuzu 80, 100, 110 i 125 koni a w Merivie też 2004 rok już tylko wersja 100 konna.
Tak nawiasem mówiąc to delta6 to kibel wiejący epoka conajmniej 15 lat w stecz. Jakość pod psem a wygląd kiczowaty. I jeszcze ludzie do takich starych kiblowate by chcieli MP3 i może dysk 500GB.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.