Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1,8T wolne rozgrzewanie silnika
#1
W październiku zmieniłem płyn chłodniczy bo nie wiedziałem co dokładnie było zalane do układu.
Układ ładnie się odpowietrzył.
Ale po tej zmianie płynu silnik wolniej zaczął się nagrzewać.
Zmieniłem ostatnio termostat, kupiłem nowy dobry termostat i co?
I nic. Silnik rozgrzewa się powoli, muszę po mieście przejechać co najmniej 5-7 km żeby rozgrzał się do 90st. przy temp otoczenia 0st.
Jak jest cieplej jest niewiele lepiej.
Jak się nagrzeje na trasie cały czas trzyma elegancko temperaturę.
Gdzie szukać, co robić??
Apetyt żarłoka [Obrazek: icon3.png]
[Obrazek: 5uo8iu.gif]
Odpowiedz




#2
5-7 km to chyba nie tragedia. Wazen ze trzyma ta temperature. Poza tym aktualnie to ciezko auto zbutowac bo snieg na drodze no i kola miela wiec nie ma oporu no i raczje tez sie nie jedzi szybko i agresywnie. Ja bym to olał.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
ale ja mam porównanie jak było wcześniej, poza tym żeby zagrzał mi się do temp 25st na której przełącza mi się na gaz muszę przejechać 3-3,5km

Apetyt żarłoka [Obrazek: icon3.png]
[Obrazek: 5uo8iu.gif]
Odpowiedz
#4
mysle ze to normalke - taki dystans. Moze wczesniej jak sprawdzales to bylo cieplej na dworze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
w moim tez tak jest i tak było.
Odpowiedz
#6
to może miałem jakąś anomalię wcześniej, ale wcześniej szybciej rozgrzewał się także w temp 0 st.
Apetyt żarłoka [Obrazek: icon3.png]
[Obrazek: 5uo8iu.gif]
Odpowiedz




#7
mój też rozgrzewa się po około 5-7km,wojci ten stary płyn był już zużyty,moim zdaniem ,a teraz masz OK
Odpowiedz
#8
Jadac do pracy czy z pracy mam tak prawie 90 stopni po okolo 7km ale my w tdi mamy dogrzewacze a w 1.8T jest takie ustrojstwo czy nie?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
w 1,8t nie ma dogrzewaczy i całe szczęście !!!,bo nie potrzeba kłopotliwego ustrojstwa.
Odpowiedz
#10
no ja nie mam dogrzewacza
miałem ten sam silnik w audi a4
wiadomo, że więcej czynnika chodzącego bo dwie nagrzewnice
ale przed otwarciem termostatu układ nie dużo większy
tam temp 25 st. C łapał po ok 1,5 - 2km
wiem bo identyczna instalacja lpg i identyczne ustawienia, temp 90st. C łapał po max 4km
oczywiście porównuję to do takich samych warunków
w poprzedni weekend z resztą jeździłem dla porównania i moim sharanem i moją ex a4 żeby porównać

Apetyt żarłoka [Obrazek: icon3.png]
[Obrazek: 5uo8iu.gif]
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana silnika 1.8T AWC na inny kod silnika. axwell07 0 397 21-03-2023, 18:06
Ostatni post: axwell07
  ATM sterownik silnika- potrzebna pomoc Miroo 7 1,952 07-09-2021, 18:17
Ostatni post: Miroo
  Nierówna praca silnika na autostradzie i mleko na bagnecie macino1987 3 1,588 05-09-2021, 19:45
Ostatni post: macino1987
  Czym sie różni kod silnika ALY od AUE i gdzie go znalesc 2.8 204km Mati1991 4 2,017 05-06-2019, 07:05
Ostatni post: Mati1991
  SGA 1.8T AWC wymiana silnika/głowicy, od czego pasuje jarek_mizerski 31 17,199 25-02-2019, 09:43
Ostatni post: adrek88
  Jaki olej do silnika benzynowego ? ile ? cierny 60 64,247 18-02-2019, 22:01
Ostatni post: kalamb
  Sharan 2002 2,0 ATM wymiana silnika Pasiak 18 13,484 04-01-2019, 09:45
Ostatni post: kalamb
  VR6 wymiana rozrządu - wyjęcie silnika skimir 14 10,378 08-05-2018, 22:56
Ostatni post: marcin1621
  Silnik 2.8 nierówna praca/wolne obroty/trzęsienie/gaśnięcie amstaffan 62 24,252 29-01-2018, 23:07
Ostatni post: Dima76pl
  Sharan 2.0 Konwerter ciśnienia problem z pracą silnika Kowalik_TM 4 2,460 24-06-2017, 18:34
Ostatni post: Kowalik_TM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości