Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
110KM zimny słabo pali
#1
Witam!Szukałem w archiwum-ale nie znalazłem .Mam Alhambrę 98' 110 km.Od jesieni nie odpala mi za 1-szym razem.Standardowo wymieniłem świece,akumulator - i dalej nic.Wyczułem że jak 3-krotnie podgrzeję świece - to odpala za pierwszym razem.Po odpięciu czujnika temperatury też odpala za pierwszym razem ( ale grzanie świec jest wtedy ok 30 sek ).Znajomy mechanik mówi coś o zerwanym klinie na wale.No ale jak pochodzi ze 2 minuty - wtedy pali mi już zawsze na dotyk - więc myślę że teoria klinu odpada.Ma ktoś koncepcję?Z tego co mi się nasuwa - to że świece grzeją za krótko , dlatego dopiero po 3-cim grzaniu odpala lub jeśli odłonczę czujnik-to pali od razu.
Odpowiedz




#2
Miałem podobny problem (Alhambra '99 110KM). U mnie winny był czujnik temperatury, który podaje informacje do sterownika o temp silnika (płynu chłodzącego), sterownik na tej podstawie określa jak długo mają grzać świece żarowe i podaje na nie napięcie. Z tego co pamiętam, ważny był kolor (oznaczenie) tego czujnika - dwa lata temu, kosztował mnie w ASO VW coś koło 100 zł. On ma chyba dwie sekcje, jedna dla licznika i osobna dla sterownika silnika. Dodam, że wskazówka temperatury pokazywała u mnie niby OK. Od wymiany czujnika do tej pory nie ma tego problemu i faktycznie widzę, że czas grzania świec jest różny dla różnych temperatur na zewnątrz i czy samochód jest "po nocy" czy ciepły - wcześniej świece grzały mi mniej więcej tak samo krótko, a po kilku grzaniach i odpaleniu (zimnego silnika) był widoczny dymek z tłumika. W załączeniu plik, z którego korzystałem przy diagnozie niesprawności u mnie - może Ci też pomoże.


Załączone pliki
.docx   czujnik_temp.docx (Rozmiar: 823.71 KB / Pobrań: 36)
Seat Alhambra '99, 1.9 TDI 110 KM, AFN
Odpowiedz
#3
Problem rozwiązany.Odpiąłem chipowego boxa i pali ok.Nie wiem dlaczego - ale po odpięciu jak ręką odjął i pali dobrze.
Odpowiedz
#4
bo falszuje dane miedzy pompą a ECM. A kto wie co to za box i co w nim siedzi i co on robi. BOX to zło jak by nie patrzał.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Witam, twój mechanik dobrze myslał, u mnie w sharanie 110km którego miałem wyrobił sie klin na wale i ciężko palił na zimnym.pochodził dwie minuty i palił na strzała.ale skoro wina BOXA to nie ma tematu
Odpowiedz
#6
te pseudo boxy to najczęściej kilka rezystorów - nie katujcie swoich silników Sad
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz








Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana sprzęgła - MkI 110KM kedzior04 22 18,347 05-04-2022, 10:07
Ostatni post: wesol
  1.9TDI 110KM Sharan 99 KLEKOCZE Tragedia ninja-saj 108 23,826 23-02-2021, 14:47
Ostatni post: kalamb
Question Ile pali TDI ? spalanie sharan_97 597 516,722 21-12-2020, 18:48
Ostatni post: Mazur1908
  Sharan jedzie tylko 110km/h, pomocy ! Komapo 5 1,590 01-05-2020, 16:23
Ostatni post: Komapo
  Ciężko pali na ciepłym 1.9 AFN Apbo 2 1,657 16-09-2019, 20:19
Ostatni post: Andstal
  jak zimny ciężko pali monikapawel.c@wp.pl 4 2,103 18-08-2019, 19:13
Ostatni post: wesol
  Słabo pali po dłuższym trzymaniu na zaplonie Niemago 0 731 12-08-2019, 18:02
Ostatni post: Niemago
  Szarpie/przerywa 90/110KM TDI herbatkagosc 32 12,247 26-10-2018, 20:59
Ostatni post: Mazur1908
  TDI - ciężko pali, błąd wałka rzorządu (g40) Funny Boy 41 21,668 14-10-2018, 21:39
Ostatni post: Bogos
  Problemy z rozruchem gdy całkiem zimny. Drops 9 4,648 31-07-2018, 11:32
Ostatni post: ULTRA

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości