Liczba postów: 220
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
Witam , sprawdz jeszcze Radio , czyli mam na mysli jesli nie jest fabryczne odłącz je ,
częstym problemem jest to iż ktos zamontował inne radio (nie fabryczne) które na linki K
ma jakies inne wyjscie i tam jest np GND ( Masa ) lub Plus , standartowo na lini K (7pin)
po przekręceniu stacyjki ( bez interfejsu ) powinno być napiecie około 9-10V
czyli stan wysoki ...
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
29-12-2012, 20:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2012, 20:31 przez marcyb3.)
ja mam radio VW ale duże(dwudinowe)wczesniej miałem standard może i to od tego ,tylko ze na 7 pinie nie mam przejscia do kompa w aucie a niby musi być tak jak pisał kolega @wesoł
rozłaczyłem radio ale jest to samo czyli 0,920V na zapłonie a instalacja radia wygląda na orginał
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie mierz napiecia na pinie 7 bo to o niczym nie swiadczy. Tam nie musi byc jakiekolwiek napiecie. Teraz tak sobie mysle czy czasem od tego piny 7 w obd kabelek nie idzie czasem przez jakis bezpiecznik chyba 30 amperowy. Sprawdz bezpieczniki wszystkie w tablicy bezpiecznikowej bo juz sam nie wiem. Chyba ze jest problem z przekaznikiem 109 i moze on ma tu cos do gadania ale to by auto nie odpalalo wtedy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
30-12-2012, 12:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2012, 12:33 przez marcyb3.)
czyli na pinie 16 powiniennem mieć przejście z pinu 7 z obd??dobrze rozumie??tak jak wcześniej pisałem sprawdziłem wszystkie kable przy kompie i nie miał zaden przejscia.teraz moje pytanie czy moge pociągnąć z odb do kompa pod pin 16 bezpośrednio kabel,???czy coś sie stanie??pytam bo nie chciał bym spalić kompa w samochodzie
Liczba postów: 220
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
Tak powinno byc przejscie między PIN16 ECU a 7 OBD też sprawdz czy jest przejscie z ECU do złącza radia , lepiej odszukac co jest przyczyna tego problemu niż ciągnąc nowy przewod , chocby dla tego że nie tylko ECU podłączone jest do K lini i nie bedziesz miał diagnostyki pozsotalych sterowników jak np Airbag , ABS itp itp ...dodam jeszcze że kieds spotkłem się iż ktos zamienił
PINy w złączu diagnostycznym prawdopodobnie w celu zabezpieczenia Pozdrawiam
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
spalic nie spalisz ale sprawdzalem na schemacie i wychodzi nato ze nie idzie tak do konca bezposrednio z piny 7 obd do wtyczki ECM. Po drodze zahacza o IMMO i dopiero idzie na pin 16 w ECMie. Wiadomo tez ze z tego pinu 7 obd idzie na inne rzeczy jak licznik i potem z licznika idzie tez do pinu 6 i 7 w ECM. Wg mnie powinno po tym immo isc do pinu w ECM. ALe sprawdzalem i u siebie i ogolnie nie ma przejscia takiego jak poprzez zwykly kabel od wtyku obd do ECM i miernik nie wykazuje tam przejscia w 100%.
Mimo to spróbuj sie wpiac w ten pin 16 ECM'a i poprowadz do tego 7 w obd i wtedy sprawdz czy idzie cos diagnozowac.
Czy inne rzeczy jak ABS czy poduchy mizesz diagnozowac czy tylko z silnikiem sie nie łączy??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 220
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
30-12-2012, 15:18
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2012, 15:19 przez sp6qkx.)
Z tego co wiem tak było z IMMO przed liftem , po lifcie w TDI o którym jest mowa immo jest w liczniku i troche inaczej działa synchro z ECU ....
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
30-12-2012, 15:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2012, 15:39 przez wesol.)
nie ma immo w liczniku w sharanach i tych przed i tych po lifcie. Nawet ze schematu to wynika. W golfie masz z pinu 7 obr kabelek ktory idzie do licznika w nim jest immo i dalej leci do pinu 16 w ecm. w sharanach masz z piny 7 obr dwa kabelki jedne na licznik a drugi do osobnego modulu Immo i dopiero od niego do pinu 16 w ECM. Z szafy ida tylko dwa kabelki na ECM do pinow 6 i 7. Mozna powiedziec ze to co w sharanie spelniaja dwie rzeczy to w golfie mk4 spelnia jedna czyli licznik.
W golfie wyciagniesz licznik i nigdie juz nie pojedziesz a w sharanie bez licznika sobie elegancko odpalasz autko i jedziesz.
Do tematu to ja bym zrobil tak- kabelek diagnstyczny mam taki z kabelkami zakonczony wiec moger sobie wpinac gdzi emi sie podoba i ja bym te trzy kabelki od fejsa podlaczyl pod maska czyli jeden do masy( klema minusowa) drugi do plusa ( klema plusowa) i trzeci kabelek to podlaczyl do lekko nacietego kabelka idacego przy samycm ECM w ten pin nr 16.
Nawet nie ma szans zeby sie cokolwiek uwalilo bo z fejsa na linie K nie idzie jakis prad który mialby cokolwiek upalic wiec nie ma szans. Juz predzej fejs upalisz jak sie pomylisz i nie w ten pin sie wepniesz we wtyczce od ECM'a. To naprawde nie jest takie straszne i mocno skomplikowane- to jest tak proste ze na poziomie 3 klasy podstawowki i to co bylo na ZPT wtedy na lekcji.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
30-12-2012, 16:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2012, 16:43 przez marcyb3.)
czyli tak rozkręciłem wtyke obd w której są cztery kable ,a nie trzy ,podłączone do płytki (czerwony,czarny,zielony i biały)wiadomo ze czerwony +,czarny - ,a reszte jak podłączyć zeby nie korzystać z wtyki obd?ale skoro nie ma przejscia z pinu 7 do ECM to gdzieś musi być problem,chyba ze rzeczywiscie ktos pozamieniał kable w obd,sprawdze czy inny kabel ma przejscie do ECM i dam znać za jakies 2-3 godzinki
Aha apropo radia to mam tylko dwie wtyczki które się podłącza do radia na których według schematu w/w przez kolege @sp6qkx nie ma lini k.wiec radio chyba odpada