Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
mój sharan ma minimalny index 94. To ze wywalilo opone to moze byc raczej wina tutaj jakiejs dziury w drodze itp. Chyba ze opona byla podrzednej firmy. Nie ma wplywu taki maly przeskok z indexem w jedna czy w druga strone. To tak jak z indexem predkosci majac index 190 nie znaczy ze przy 200 km/h opona sie rozleci. SGA moz ema tak duzy index z racji iz poza duzą ładownościa jeszcze mozna sporo na hak zapiąć co daje naprawde juz duze obciazenie na opony. Jesli ktos nie bedzie smigał z laweta i do auta walił wielkich ładunków to spokojnie 91 wystarczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
03-12-2011, 18:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2011, 18:15 przez kotlet.)
hak tu nie ma raczej nic do indexu nośności opon max obciążenie główki haka to 85 kg Audi quattro czy bmw 5 też maja po 2 t " na haku " ja zakładam opony wzmocnione ( lepiej się jeździ robią więcej km ) koledzy jeżdżą z lawetami na 91 nic złego się nie dzieje
Kolego lysy-karll może tak może nie policjant niemiecki nie widzi w polskim dowodzie rej . jakie powinny być opony .może sobie tylko policzyć"na piechotę " tu 91 wystarczają 4 x 615 kg . Inna sprawa gdy jedziemy na niemieckim dowodzie rej tam jest dokładnie napisane co i jak
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
wystarczy klape wlewu paliwa odczytać i minimum to 95
ja mam letnie 99 i w cale nie są głośne.
nie wracajmy do tego samego tematu co sezon
SHARAN TREND 85kw TDI 6SG
obecnie Foka
Wrocław
xtremesystems
Użytkownik niezarejestrowany...
dokladnie .
a jeszcze wiecej jest domoroslych fachowcow ktorzy wiedza lepiej niz producent
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
a myslisz ze producent wie lepiej? To czemu popelnia co róż jakies bledy przy produkcji aut, są potem kampanie serwisowe. Czemu tak wspanialy vag w SGA popelnił błąd i ta nieszczesna półoś w podporze wchodzaca do skrzyni sie wyrabia? Moze ja majac tytuł inżyniera Technik Samochodowych mam lepsze pomysły i rozwiazania niż oni Co?? Jak bedziesz sie trzymał sztywno wszystkich zasad to w koncu przestaniesz mysleć. JA nie namawiam do robienia rzeczy niebezpiecznych ale jak w tlumiku zrobi ci sie diurka to tez odrazy wymieniasz go na nowy?? Nie zaspawasz go i jezdzisz dalej. Druga sprawa skoro tlumik tłumikowi nie rowny i ori wytrzyma 8 lat a zamiennik gora 2 lata to moze tez tak jest z oponami co?? Widzisz ja mialem 1,5 roku teorie ruchu koła z dr Lisowskim z polibudy szczecińskiej. Moze coniecos wiem wiecej na temat przeciążeń koła ogumionego co?? Czy opony tez masz tak jak na zachodzie nie starsze jak 2 czy tam 3 letnie??Moze to tez ma jakieś znaczenie nie uważasz.
Tak czy siak powtarzam zawsze ze kazde kolo ma zapas swojej wytrzymałosci a zwlaszcza jak kupisz opony nowe i pożadnej marki. Nie ma co sie bić o paredziesiąt kg przy noisnosci prawie 700 kilo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
06-12-2011, 09:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2012, 12:52 przez daneczek76.)
(06-12-2011, 07:54)wesol napisał(a): a myslisz ze producent wie lepiej? To czemu popelnia co róż jakies bledy przy produkcji aut, są potem kampanie serwisowe. Czemu tak wspanialy vag w SGA popelnił błąd i ta nieszczesna półoś w podporze wchodzaca do skrzyni sie wyrabia? Moze ja majac tytuł inżyniera Technik Samochodowych mam lepsze pomysły i rozwiazania niż oni Co??
Po porostu dlatego że coraz częściej zagląda Księgowy do produkcji i używa się materiałów mniej wytrzymałych i lżejszych aby obniżyć wagę auta i koszty produkcji.
Co do szkół jakie kto skończył ja wyznaje zasadę głównie trzeba mieć duże doświadczenie i praktykę, mam ludzi po studiach panów Inżynierów których miażdżą goście po szkole zawodowej w pracy bo ich teoria ma się nijak do rzeczywistości lub w ogóle nie wiedzą jak się zabrać do tematu. A ja osobiście nie mam siły nabijać im do głowy podstaw.
I nie zawsze ilość szkół skończonych idzie z wiedzą szczególnie w dzisiejszych czasach, tym bardziej że większe prawo głosu w zatwierdzaniu nowych technologii ma księgowy.
Jeszcze dzięki bogu w kwestiach bezpieczeństwa się nie oszczędza choć i tu koncernom samochodowym zdarzają się wpadki.
Mam nadziej że będzie tak jak już jest w USA że nie pytaja jakie szkoły skończyłeś tylko Co umiesz i musisz to udowodnić, a potem ewentualnie o papier.
Sory bo zrobiłem małe OT.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
0
Witam
Muszę kupić opony letnie do mojego Sharana 1.9TDI 99r. Co prawda na klapce wlewu paliwa mam napisany index nośności 95 ale strasznie ciężko takie opony znaleźć w rozmiarze 205/55r16 za rozsądną cenę. Autem jeżdżę bardzo mało ok 5000 km/rok
W necie znalazłem takie Nankang NS 20 205/55R16 94 V XL Co o nich myślicie?
Może ktoś zna jakieś lepsze wyższym indexem.
Ogólnie jestem w kropce bo auto przyjechał z Niemiec na indexie 91, zimówki też takie dostałem, nawet obejrzałem kilkanaście SGA w Gliwicach i wszędzie index 91
Proszę o opinie.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
możesz spokojnie zakładać R16 94 XL osobiście Chińskie opony bym sobie podarował.
I poszukał coś z innych producentów chyba tanio widziałem ostatnio Nokiany i Toyo.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.