Liczba postów: 79
Liczba wątków: 12
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
1
19-12-2012, 21:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2012, 21:13 przez adam.)
Nie jestem ekspertem ale nie mogę zrozumieć jednego. W jakim celu wymieniać wszystko jeśli padła uszczelka pod głowicą. Moim zdaniem jest to niepotrzebne nabijanie kasy mechanikom.Jeśli padła uszczelka, a silnik się nie przegrzał to wystarczy odkręcić głowicę, usunąć stara spaloną uszczelkę, dobrze wyczyścić blok silnika i głowicę, następnie założyć nową uszczelkę.Jedyne o czym należy pamiętać to o kolejności wykręcania i wkręcania szpilek mocujących głowicę do bloku, oraz moment dociągnięcia -należy zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny i podczas dokręcania postępować zgodnie z zaleceniami producenta.Na swoim przykładzie powiem że to wystarczy. NIE JESTEM MECHANIKIEM ale w moim poprzednim dieslu sam podjąłem się wymiany uszczelki- co prawda silnik wolnossący 1.7 w mazdzie...Wtrysków nie wykręcałem bo po co- są w głowicy którą wyjmuję w całości(może w 1.9 tdi jest inaczej i trzeba je wykręcić) - odchodzi koszt uszczelek/podkładek pod wtryski. Wałka rozrządu też nie trzeba wykręcać bo w niczym nie przeszkadza- dostęp do szpilek jest znakomity.Cała operacja zakończyła się po niecałych 8 godzinach sukcesem. Trwało to może długo ale wymiany podjąłem się bez żadnego przygotowania, z podstawowym zestawem kluczy. Klucz dynamometryczny pożyczyłem od sąsiada.Momentu dokręcania głowicy w tym silniku nie znałem- posiłkowałem się książką obslugi opel vectra - one też miały silnik 1.7d. Po tej partyzantce założyłem pasek rozrządu ten sam który był ,żaden nowy- bez blokad- na znaki na kołach pasowych.
Próba odpalenia-chodzi jak traktor.Po trzeciej próbie udało mi się że palił jak wcześniej.Układ chłodzenia zalałem wodą-aby w razie nieszczelności lub żle wykonanej naprawy nie marnowac płynu. Okazało sie że wszystko działa, żadnych wycieków, żadnych powyższonych temperatur. Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt że zapomniałem o tym że zalany jest wodą. przyszła zima, minus 20 i rozerwalo blok. Ale wniosek jest jeden. Dla chcącego nic trudnego i nie dac się wykręcić na kasie.
Jedno jest pewne- gdy padnie mi uszcelka wymienię ją sobie sam.
A zanim podejmiesz naprawę uszczelki sprawdz korek na zbiorniczku wyrównawczym- on może być przyczyną puchnięcia węży
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
19-12-2012, 21:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2012, 21:34 przez wesol.)
no jak skladasz rozrzad na mazaka i pozniej odrazu odpalasz to obys sie nie pomyliw tdi be bedziesz mial wiecej do wymiany. W AUY troszke wiecje bedzies zmial do wymontowania jak w tym 1.7. Wtryski demontujemy jak bedzie potrzeba planowania glowicy bo wystają bo to silnik z bezposrednim wtryskiem. W tdi jeszcze musisz wytargac turbo i kolektor dolotowy i chyba bez wywalania od dolu poloski i podpory sie nie obejdzie. z boku glowicy pompa tandemowa tez do odsuniecia.
Korek wykluczysz chocby przez to ze na rozgrzanym silniku odkrecisz korek i ponownie zakrecisz. Jak po smigniciu kilku km znowu napuchna weze to jak nic UPG. Nawet smiem twierdzic ze nie ma nic tu do gadania ten korek bo umnie nic sie nie robi zadne nadcisnienie czy podcisnienie czy na zimnym czy na goracym a jestem po wymianie UPG.
W 8 godzin to mysle z enie dasz rady tego zrobic jak bedziesz to robil pierwszy raz. Zawsze dochodza takie rzeczy jak problem z odkreceniem jakiejs sruby od kolektora itp.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wymiana paska rozrzadu w tdi kosztuje kolego od 100 zl do 150 wiec to tez nie majatek. W aso okolo 300-350 zl i potrafia jeszcz enie ustawic ani kata wtrysku ani kata synchronizacji.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Skoro już mowa o kątach wtrysku i synchronizacji to jakie parametry winne mieć prawidłowe ustawienia?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
To wez sobie w tym korku- masz w nim taki zaworek w postaci grzybka i sprezyny. Jelsi da sie go wdusic srubsztykiem. Mozesz sobie wdusic go i np spinacz podlozyc to bedzie caly czas otwarty. Mozesz tez ten korek nie zakrecac do konca. Masz jakies 5% szans ze to korek.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.