Ocena wątku:
  • 92 głosów - średnia: 2.73
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wskazania/dziwne wskazania czujnika temperatuty płynu chłodzącego sil.benz.
#71
panowie jaka temperatura silnika żeby zalączyć wentylatory,bo miałem powyżej połowy i nić ,jakieś rozwiązanie....
VW Sharan 2.8 VR6 GL 96r...
Odpowiedz




#72
Witam.
Podłączę się do tematu. Mam wątpliwości co do temperatury załączania wentylatora chłodnicy. Mam wrażenie, że za wcześnie bo zaraz za pierwszą kreską wskaźnika (jak na zdjęciu). Według VAG jest to ok. 82-83 stopnie. Oczywiście wiatrak pracuje regularnie, czyli schładza i wyłącza się, ale dlaczego przy tak niskiej temperaturze? Czy może ktoś opisać dokładnie rozkład temperatury na wskaźniku? Co może być nie tak z tą temperaturą. Czy jest jakaś adaptacja wskaźnika temperatury?[/size]


Załączone pliki Miniatury
   
Sharan 97 2,0CL + Lpg
Odpowiedz
#73
Mi w tdi włacza sie miedzy 3 a 4 kreską.
Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić.
Odpowiedz
#74
Mam tez ADY wydaje mi się ze ok 3-ciej kreski, sorry zimny jest teraz jutro postaram się sprawdzić i Ci napisać.
Ale bardziej bazowałbym na wskazaniach Vaga - taki wskaźnik analogowy jak na desce to bardzo orientacyjne wartości.

Też byłbym wdzięczny jeśli ktoś podałby wymagane wartości temp. załączenia wiatraka i orientacyjny czas dojścia silnika do tej temp np. na postoju lub jakieś średniej jeździe.
Chciałbym porównać te wartości bo wydaje się że grzanie mam lekko słabe i dość długo trwa aby poleciało ciepłe pow. Zastanawiam się czy np. nie siada mi termostat a zima idzie Smile No albo czy stosować patent ze starego Żuka Smile
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
[Obrazek: stopka.png] - Pozdrawiam - moja www
- kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
Odpowiedz
#75
(21-11-2014, 18:21)aslar napisał(a): Witam.
Podłączę się do tematu. Mam wątpliwości co do temperatury załączania wentylatora chłodnicy. Mam wrażenie, że za wcześnie bo zaraz za pierwszą kreską wskaźnika (jak na zdjęciu). Według VAG jest to ok. 82-83 stopnie. Oczywiście wiatrak pracuje regularnie, czyli schładza i wyłącza się, ale dlaczego przy tak niskiej temperaturze? Czy może ktoś opisać dokładnie rozkład temperatury na wskaźniku? Co może być nie tak z tą temperaturą. Czy jest jakaś adaptacja wskaźnika temperatury?

Jeżeli chodzi o temperatury załączenia wiatraka-ów, zerknijcie tutaj:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...3#pid65683
Podejrzewam że masz termowłącznik na chłodnicy (z lewej strony) walnięty lub ktoś zamontował nieodpowiedni.
To powinien być ten:
[Obrazek: przelacznik-termiczny-wentylatora-chlodnicy-wahler.jpg]
kliknij obrazek, wyskoczy link.
[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
Odpowiedz
#76
Ja kupilem oryginalny czujnik i ma parametry 95-102
Odpowiedz




#77
(21-11-2014, 23:20)inside4 napisał(a): Ja kupilem oryginalny czujnik i ma parametry 95-102

Ten w linku ma dokładnie takie same parametry, pierwszy bieg 95°C, drugi 102°C. A Wahler moim zdaniem ma dobre części.
[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
Odpowiedz
#78
(21-11-2014, 19:19)smok_wawelski napisał(a): Mam tez ADY wydaje mi się ze ok 3-ciej kreski, sorry zimny jest teraz jutro postaram się sprawdzić i Ci napisać.
Ale bardziej bazowałbym na wskazaniach Vaga - taki wskaźnik analogowy jak na desce to bardzo orientacyjne wartości.

Też byłbym wdzięczny jeśli ktoś podałby wymagane wartości temp. załączenia wiatraka i orientacyjny czas dojścia silnika do tej temp np. na postoju lub jakieś średniej jeździe.
Chciałbym porównać te wartości bo wydaje się że grzanie mam lekko słabe i dość długo trwa aby poleciało ciepłe pow. Zastanawiam się czy np. nie siada mi termostat a zima idzie Smile No albo czy stosować patent ze starego Żuka Smile
No właśnie VAG pokazuje te 83 stopnie przy załączeniu wentylatora. Ale mam dodatkowo wrażenie, że jest jeszcze problem z termostatem, bo górna rurka na chłodnicy zbyt szybko robi sie ciepła. Czy to może mieć jakiś związek?
Sharan 97 2,0CL + Lpg
Odpowiedz
#79
Wymień termostat to tylko 40 zł. Ja zaraz idę wymienić w golfie bo ostatnio w sharanie wymieniłem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#80
Przymiarkę już robiłem, ale jak się nie ma kanału to dostęp jest tragiczny. Będę próbował po niedzieli.
Sharan 97 2,0CL + Lpg
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dziwne pukanie.. Dima76pl 13 3,437 22-03-2018, 18:27
Ostatni post: Dima76pl
  AWC Alhambra- brak czujnika położenia pedału sprzęgła Albert2014 8 5,281 16-12-2017, 15:57
Ostatni post: Zmooora
  Wymiana płynu chłodniczego w 1.8T marqs85 1 2,457 08-12-2016, 19:50
Ostatni post: dyzioNR1
  CHECK ENGINE 2,8 benz gogo 5 2,572 04-10-2016, 12:37
Ostatni post: Patrol
  dziwne odgłosy przy przyspieszaniu misiek19812 8 3,702 01-09-2016, 18:49
Ostatni post: misiek19812
  Ubytek płynu chłodzącego lopez931 10 2,711 23-04-2016, 21:16
Ostatni post: TomekZ14
  2.8 vr6 Dziwne pukanie za filtrem powietrza Kamil 2 2,165 12-11-2015, 19:36
Ostatni post: Kamil
  błąd czujnika biegu jałowego i dziwne zachowanie wskaźnika paliwa zwierzak2000 3 2,451 25-09-2013, 02:11
Ostatni post: sp6qkx
  Sharan 2.0 benz 1995r mariusz27 2 2,139 22-09-2013, 21:35
Ostatni post: mariusz27
  prosze o pomoc z audi 1.8 benz Bogos 1 2,651 02-09-2013, 18:03
Ostatni post: Bogos

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości