Liczba postów: 12
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
18-12-2012, 11:31
Witam
Mam problem z ecu brak zasilania na wtyczce obd2, zawsze palila sie lampka na wylaczonej stacyjce teraz nie dziala brak komunikacji z vag, po odpieciu klemy nie robi sie samotest zegarow. Sprawdzilem bezpiecznik nr 15 5A jest caly, samochod odpala jezdzi nie dzipala tylko klimatronik brak nawiewu zrobilem mostek ns wtyczce od przekaznika wentylatorow zeby moc jezdzic sterowanie wentylatorami dziala ale brak innych mozliwosci regulacji. Moje pytanie jest nastepujace czy jest dodatkowy bezpiecznik od ecu poza tym nr 15 na tablicy bezpiecznikow ? Sharan 2.0 benzyna lpg 1997 ADY
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Spróbuj poruszać przekaźnikiem 30 on jest odpowiedzialny za zasilanie ecu. Czytałem że tam zimne luty pękają ja u siebie je poprawiłem.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
19-12-2012, 10:57
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2012, 11:04 przez mordillo.)
Przekaźnik sprawdzę zaraz miernikiem, ale był bardzo gorący nie wiem czy to normalne. Wydaje mi się że oroblem tkwi gdzieś w stałym plusie ktory podtrzymuje napięcie w ecu przy zgaszonej stacyjce po podlaczeniu kabla nie pali sie na nim dioda a po przekreceniu stacyjki dopiero sie zapala.
Napisze krok po kroku jak do tego doszlo moze ktos pomoze.
1. Blad na vag dmuchawy od nawiewu, juz teraz wiem ze winny byl przekaznik 114
2. zrobilem mostek od stalego plusa na kostce dmuchawy nawiew zaczal dzialac ale brak bylo jakiej kolwiek regulacji typu temperatura czy rodzaj nawiewu tylko cieple powietrze lecialo.
3. zdobylem sprawny przekaznik i po wlozeniu dmuchawa nie dziala dalej ale klimatronik nie sygnalizuje miganiem bledu tak jak to bylo wczesniej wlacza sie na maksymalnych wartosciach czyli temp na hi dmuchawa na max.
4. pomyslalem ze moze bledow komp nalapal i wyksaduje i bedzie ok ale po podpieciu vaga brak komunikacji, zdjolem klemy z aku ale brak jakiej kolwiek reakcji na ten zabieg typu np. test zegarow tak jakby ecu nie dzialal.
5. sprawdzilem bezpiecznik nr 15 jest ok
Moze teraz ktos mi cos podpowie, ide wykrecic ecu i zobacze czy jest zabezpieczony jeszcze jakims bezpiecznikiem.
Samochod normalnie odpala i jezdzi troche wiecej pali i czadem brakuje mu mocy ale to tylko czasem.
Sorki za bledy ale z telefonu pisze.
Niewiem czy ma to jakis zwiazek ale wczesniej przestaly mi dzialac dlugie swiatla i przetarty jest tez gdzies przewod od oswietlenia bagaznika dokladniej od czujnika w zamku klapy.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
sprawdz przejscie miedzy ECM a linia diagnostyczną we wtyczce OBD2. Sprawdzic mase i plus w OBD2 to chyba zaden problem zreszta jak wpinasz interfejs to zazwyczja one maja jakas diode i jak sie swieci to znakiem tego zasilanie jest.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
na wlaczonej stacyjce jest ale bylo tez na wylaczonej teraz go niema
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
rozumiem ze piszesz o zasilaniu we wtyku obd2. Zasialnie ma byc caly czas.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
tak jak pisalem wyzej, komputer powinien zrobic samotest zegarow itd. po odpieciu klemy z aku u mnie nic sie nie dzieje tak jakby wogole sie nie odpalal ale wszystko dziala tylko vag teraz nie widzi zadnego sterownika i klimatronik odpala sie zawsze na max ustawieniach temperatury i nawiewu. Leci tylko gorace powietrze i nie mozna zmienic sposobu nawiewu leci ze wszystkich otwartych kratek, jedynie sila nawiewu reaguje na ustawienia na panelu.