Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
05-02-2011, 09:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2011, 22:50 przez sharanista.)
Witam wszystkich. Mam problem z sharanem 1.9 tdi 115km z 2000r (2 gen.). Chodzi o to że silnik na wyższych obrotach słabnie ale jest tak tylko na wyższym biegu np. na 4 chociaż teraz tak sie zdarza już nawet na 3 i wygląda to tak: gdy chce wyprzedzić auto i zmieniam z 5 na 4 to nic sie nie dzieje więc wyprzedzam ale gdy obroty dojdą do ok. 2500-2800 to gwałtownie słabnie i nie chce wejść na dalsze obroty i trzeba dać następny bieg żeby przyspieszyć z tym zakresem obrotów i później już jest słaby cały czas do momentu kiedy go nie zgasze.Jak odpale to cykl jest od nowa. Sprawdzałem wężyki od ciśnienia i są całe. Możecie mi coś poradzić??? Czy może to być turbina???
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
1
Jeśli wężyki od podciśnienia są ok, to może to by padnięta przepływka lub zapieczone kierowniczki w turbinie.
Co do przepływki to spróbuj jej na zgaszonym silniku odpiąć przewód i potem się przejechać. A jak autko będzie jechać na odpiętej przepływce w całym zakresie obrotów dobrze (tak samo ciągnąć od dołu do góry - gorzej ale równo) to sprawajasna. Jeśli nie to trzeba będzie rozebrać turbinę i przeczyścić. Tutaj masz filmik jak to zrobić
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
Staram się pisać poprawnie po polsku.
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
masz problem z dmuchawka dla potwierdzenia podlacz vaga i jesli to dmuchawka beda bledy takie jak np.za duze cisnienie doladowania badz tez nieosiagnieta gorna granica doladowania.
Jesli to przeplywka to raczej broi juz od dolnych zakresow obrotow do konca pali wiecej kopcic moze itp.jesli bedzie uszkodzona przeplywke to daj znac podam ci sposob na sprawdzenie owej przeplywki.
Diagnoza moja to czeka ciebie czyszczenie dmuchawki.Sprawdz jeszcze turbine tak mianowicie podczas jazdy gdy tobie wlaczy sie tryb awaryjny to gdy samochod bedzie toczyl jeszcze zgas i odpal go ponownie.Jesli bedzie szedl to znaczy ze broi turbinka.Ale nie ma to jak podlaczyc Vaga.
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
jak przeplywke odlaczysz i wlaczysz zaplon bedzie zapamietany blad a auto ciagnac nie bedzie wcale jak wtyczke zwalisz.bedzie sie nawet esp swiecic a przy automatycznej skrzyni bedzie szrpac przy zmianie biegow...przeplywke mozesz w domowych warunkach sprawdzic dioda jednokierunkowa zaporowa wpinajac ja w piny wtyczki wzaleznosci od modelu przeplywki.
pozdrawiam.
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
Umyj jeszcze czujnik cisnienia doladowania.
To takie naprawianie smochodow na necie moze to albo to podlacz kolego Vaga mozesz miec rownie dobrze moze byc zapchany katalizator i tez bedzie wylaczal turbine...
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
1
Marrioz ma rację przez neta to żadna naprawa. To może być jakakolwiek banalna przyczyna, chociażby - zabrudzenie filtru paliwa.
Staram się pisać poprawnie po polsku.