Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak podaje procedura serwisowa. Chodzi oto ze robi sie przy okazji komplet. nikt nie da ci gwarancji ze wyciagasz walek rozrzadu to musi na tym samym uszczelniaczu byc okej bo przez wytarganiem nie ciekło. Wymieniasz komplet to mozna dac gwarancje i w razie wu robic na gwarancji.
Wyciagasz pompki to warto juz wymienic uszczleki gumowe oraz miedziane. Ja przedstawilem swoja wersje malo porfesjonalna i tu sie przyznaje bez bicia. Wymienilem to minimum czyli uszczelka orz sruby glowicy choc sa i tacy co tych srub nie wymieniają. I ja tak robilem pracujac w innych warsztatach. Tak sobie klient życzy to tak ma.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
15-12-2012, 14:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2012, 14:52 przez raventes.)
Ok, więc do rzeczy. Co należy wymienić podczas wymiany uszczelki pod głowicą i jakie czynności inne należy wykonać aby usługa była kompletna ( np planowanie głowicy ) ???
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
hmm. No wiec tak: Przy zwaleniu glowicy i planowaniu trzeba wytargac walek i pompki wiec wiadoma sprawa bedzie to ze wszelkie uszczleniania na pompki i walek do wymiany. Nowe sruby glowicy i uszczleka tej samej grubosci co była. Przy tych czynnosciach mozna si epokusic o wymiane popychaczy bo to zmora silnika PD chyba ze sprawdzimy i okażą sie byc sprawne bo moze ktos wymienił je nieco wczesniej. Jesli jest taka potrzeba to sprawdzenie luzu na zaworach oczewiscie na prowadnicach zaworów no i ewentualnie gumki na zaworach. Problemy z uszczelnieniami zaworow to mysle ze w dieslu raczej nie czesto wystepuja wiec mozna sobie odpuscic- chyba z emamay jakie sprzypuszczenia ale ich wymiana wymaga odpowiedniego sprzetu bo bedzie ciezko wdusic dwie sprezyny zaworowe i bawic sie z zamkami zaworów ktore lubia gdzies odskoczyc i poginąć.
Jesli masz ochote to jeszcze uszczlei na kolektorach i elementach ktore wykrecamy z silnika pryz demontazu glowicy jak np nakretki miedziane kolektorów itp.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 399
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
1
Nie chce być kontrowersyjny ale ją bym sam za to się nie brał , jak będzie kłopot coś pójdzie nie tak !!!
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Oczewiscie jak ktos chce to mozna jeszcz ekopmlet rozrzadu wymienic ewnetualnie sam pasek. Sama wymiana nie jest jakas trudna i ja robilem to na powietrzu u siebie przed domem bo mam kanał na podjezdzie. Oczewiscie przydatne sa blokady rozrzadu. W obecnych temperaturach to raczej bym sie tego nie podjął ale ze robilem to przy normalnych temp to tylko ta masa rzeczy do odkrecenia i skladowanie tego wszytskiego tak by pozniej czegos nie pogubic/zapomniec bylo najwieksza trudnoscią.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Po zimie będę zmieniać kompletny rozrząd + chyba wszystko co przy nim możliwe więc ten wydatek już odpadnie na przyszłość.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak jak pisalem ja tam latalem pare michow z taka uszczelka i jest okej.
Niech sobie wszyscy sprawdza czy po odkreceniu korka od zbiorniczka plynu jest psykniecie. Jesli jest nawet nie jaies mega duze to odrazu mowie ze juz powoli sie zaczyna. Umnie wczoraj sprawdzalem i przy odkrecaniu bylo tylko takie pyk- totalnie zero psykniecia. Zreszta juz o tym pisałem kilka razy ze na prawa nic psykac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.