Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alhambra 1,9 TDI -puchną węźe układu chłodzenia
#1
Alhambra 2002 rok 1,9 tdi 116KM 4mation
witam serdecznie
zauważyłem ze kiedy silnik sie nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego obniża sie poziom wody. Węże układu są wtedy twardsze niz być powinny (puchną). Kiedy odkrece korek na zbiorniku wyrównawczym dmuchnie powietrze i poziom płynu wraca znowu do normy.
Aktualnie jestem po wymianie termostatu i czujnika temperatury (nic to nie pomogło).
Czy mam spodziewać sie najgorszego (uszczelka pod głowicą Sad ) czy ewentulanie jeszcze cos mniej kosztownego moze być ??
jakieś rady Smile
z góry dzieki za odpowiedz
PS: ogolnie dodam ze tragedi nie ma autko jeździ ,
ładnie sie dogrzewa i zero problemów .... pierwszy raz kiedy zauważyłem ze taka sytuacja ma miejsce to jakies 2 miesiace temu ..
Odpowiedz




#2
Ma nie byc zadnych cisnien w ukladzie. To co opisujesz to wlasnie padniet auszczleka pod glowicą. Nie masz sie co łudzić ze to nie ona. Ja tak jezdzilem juz kilka miesiecy zanim sie sytuacja nie nasiliła ze az wywalało plyn jak ostro jezdzilem. Bylem nawet na zrobieniu chipsa i wrocilem zanim juz nie bylem calkiem pewny co mnie czeka. Wymienilem uszczleke sam pod domem i teraz nie ma zadnego puchniecia wezow czy spykniecia jak odkrecam ten zbiorniczek wyrownawczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
miałeś jeszcze jakieś dodatkowe objawy zanim doszło do wywalenia płynu ??

Sad
Odpowiedz
#4
zobacz czy masz olej w płynie, ale nie zawsze się tak dzieje ....

Albo czy masz biały korek oleju od środka ...
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz
#5
Ja mialem tylko narastanie cisnienia w ukladzi echlodzenia. Jak smiglaem spokojnie to nawet mozna bylo tak jezdzic a jak dawalem po garach to niestety az wywalalo plyn wlasnie korkiem bo poziom sie unosł. poziom si eunosi poniewaz spaliny zalegaja ponizej i wypychaja ciecz do gory. Probowalem nawet zrobic tak by korek byl nieszczleny( pod zawor w korku podkladalem kawalek drucika) i nic to nie dawalo bo odrazu po jezdzie ostrej wywalało plyn. Nie masz sie naprawde co ludzic. Rwij glowice i zrob to bo i tak tego nie przeskoczysz problemu. Im szybciej tym lepiej bo mniejsze szanse na uszkodzenia glowicy.
Tak mi sie przypomnialo ze nawet dociagalem sruby glowicy ale to nic nie daje. Ja pojechalem po kosztach i nie ruszalem glowicy wbrew opiniom by jednak ja liznąć. Wymienilem tylko uszczelke pod glowica oraz sruby a robota we wlasnym zakresie. Koszty mozna powiedziec ze zadne bo niecale 200 zl ( okolo 110 uszczelka i chyba 70 sruby) póki co jest okej a juz troszke km przejechalem i raczej agresywnie wiec luz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
czy mam olej w płynie sprawdzałem -nic takiego
czy mam korek od oleju z jakimikolwiek śladowymi ilościami płynu też sprawdzałem - nic takiego nie ma
Ogólnie to jak by koszta były takie jak pisze wesol czyli około 200 pln to bym sie nie zastanawiał i nie łudził ze to moze co innego tylko odrazu bym brał sie za wymane uszczelki ...
z tym ze po pierwsze jak mam sie za to samemu brac bo sie obawiam ze cos popitole, a po drugie nie bardzo mam na to czas Sad
koszt u znajomego mechanika około 700- 800 pln (w tym planowanie bez ktorego u niego sie raczej nie obejdzie ) wiec tu sie robi juz pokaźna suma no i dlatego tak sie łudze Sad
Odpowiedz




#7
Przypuszczam, że jakby chodziło o 200 zł to każdy by nawet zapobiegawczo wymienił uszczelkę pod głowicą Smile
Odpowiedz
#8
to sa koszty wiadomo bez wymiany innych podzespolow jak uszczleki na walku rozrzadu, czy calego rozrzadu oraz uszczelke na pompowtryskach, palnowanie, zmiana gumek na zaworach itd. Wtedy to juz koszty rosną. Wiadoma sprawa. Ja ciąlem koszty a ze glowica byla prosta to postanowilem jej nie ruszać. Sciagnąłem glowice z pompkami w gniazdach i walkiem zamontowanym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Tak jak pisze Raventes wszystko to koszty i nie ma bata kazdy sie z nimi liczy no bo jak inaczejUndecided
Odpowiedz
#10
Ja tylko nie rozumiem jednego. Z jednej strony pisze się, że " padła uszczelka pod głowicą i, że trzeba ją wymienić ". Z drugiej zaś wymienia się wraz z nią zaraz pół samochodu. Po co? Czy naprawdę nie wystarczy zmiana samej uszczelki skoro to właśnie ona jest winna?
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wałek rozrządu Alhambra 1.9 tdi domel_pl 1 401 24-08-2023, 19:14
Ostatni post: wesol
  Układ chłodzenia - problem Gawel9 6 5,546 16-05-2021, 00:46
Ostatni post: Piter1028
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM komputer- awaryjne Leinad777 0 649 02-09-2020, 22:30
Ostatni post: Leinad777
  Licznik Alhambra 99 1,9TDI Leinad777 0 692 16-06-2020, 21:39
Ostatni post: Leinad777
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie Leinad777 8 2,464 28-05-2020, 15:12
Ostatni post: rafal4610
  Alhambra 1.9 115km 2007r. Wafer 4201 6 2,051 05-02-2020, 15:17
Ostatni post: Wafer 4201
  Niska temperatura silnika/słabe ogrzewanie/niskie ciśnienie w układzie chłodzenia. marcin01081985 80 19,765 11-01-2019, 00:40
Ostatni post: pikolo
  Wyrzuca płyn z układu chłodzenia papaver 16 10,413 03-06-2018, 10:50
Ostatni post: wesol
  Filterek układu podciśnienia toma126 15 5,989 04-10-2017, 22:02
Ostatni post: pablooo4
  Brak mocy, check engine, ciężko pali 1.9TDI Alhambra 07 Dawidos01111 5 5,257 13-06-2016, 12:07
Ostatni post: ULTRA

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości