Liczba postów: 257
Liczba wątków: 46
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
04-12-2012, 08:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2012, 23:40 przez sirius98.)
Dzisiaj rano na zewnątrz było -2C. Ruszyłem z parkingu i przy próbie zmiany biegu z I na II samochód zaczął zdecydowanie hamować tak że ciężko było dalej ruszać z IIgiego biegu. Stanąłem zaciągnąłem kilka razy ręczny sprawdziłem felgi ale były zimne. Po 100-200 metrach problem zginął. Po przyjechaniu do roboty - 4km sprawdziłem jeszcze raz felgi i jedna tylna (strona pasażera) była zdecydowanie gorąca (inne zimne) i czuć było spalenizne. Słyszałem kiedyś że linka w pancerzu może się zapiec/przymarznąć ale czy w tym przypadku może tak być? Jak trzeba by kupować linkę to lepiej oryginał czy zamiennik oraz lepiej wymienić obie linki czy jedną? Pierwszy raz mam taki problem ... a zima dopiero się zaczyna :-(
PS.
Ciekawe bo kiedy wyjechałem z parkingu na wyświetlaczu radia pojawiły się dwa paski z napisem Software/Downloading
. Dodam że CD od nawigacji jeździ już pół roku a ja nic poza włączeniem radia nie uruchamiałem. Trochę byłem zdezorientowany/uśmiałem bo przy hamującym samochodzie i ładowaniu softu gdzieś do radia wyglądało jakby jakaś siła zdalnie chciała zatrzymać samochód :-). Pojawiła się w głowie nawet idea że przy ładowaniu softu samochód sam zwalnia :-)
Sharan 1.9 TDI AUY 115@~140KM Trendline 2006r. 245kkm.
Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
sirius, ostatnio regenerowałem też zacisk z tej strony właśnie i jak dla mnie opcje mogą być dwie - albo linki faktycznie zawilgotnione linki i przymarzają w pancerzu, musiałbyś gdzieś w ciepłym go odmrozić i poruszać i napsikać jakimś a'la WD. Druga opcja - standardowy problem, że nie odbija/ nie wraca cięgienko od ręcznego na zacisku. Mogła się tam woda dostać pod uszczelniacze i przymarza a tym samym klocki nie wracają na swoje miejsce i się grzeje i śmierdzi. mógł też przyrdzewieć już ten trzpień od ręcznego... jak dla mnie to konieczne będzie zdjęcie zacisku, jakaś regeneracja lub po prostu wymiana...
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
moze byc zacisk ale dosc czesto przy mrozach juz linka zamarza i tryzma na hamulcu mimo ze lewarek pusciles. W SGA te linki dosc czesto siadaja i nawet na SKP kolega mi mowil ze zaraz bede musial linke wymienic bo juz na wykresie widac ze cos tam trzyma lekko. Rozebralem i przesmarowalem ale bede wymienial napewno za jakis czas.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 257
Liczba wątków: 46
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
04-12-2012, 18:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2012, 23:41 przez sirius98.)
Byłem na warsztacie ale po południu. Ruszyłem i samochód już nic nie hamowało (wyższa temp. w dzień). W całym mechanizmie hamulca wszystko w porządku bo nawet na podnośniku koło bez oporów się kręciło. Podejrzewali jedną linkę własnie od strony tego problemowego koła. Po wyjęciu jeszcze oryginalnej linki w jakiejś teflonowej osłonie prawie się nie ruszała w peszlu. Sprawdzałem nowe marki Linex latały bez oporu. Koszt obu linek to coś koło 70zł. Tylko te Linexu nie mają teflonowej osłony. No nic pożyjemy zobaczymy. Jak będzie za rok znowu źle to kupi się oryginały.
PS.
Mała sonda. Zostawiacie samochód na parkingu na noc na ręcznym? Mechanicy wspomnieli żeby zostawiać na biegu szczególnie zminą bo później są takie problemy z linkami.
Sharan 1.9 TDI AUY 115@~140KM Trendline 2006r. 245kkm.
Liczba postów: 48
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Witam.
W okresie zimowym nie zaciagac recznego na noc, bo linki zamarzna i klapa.Ja w moim musze zregenerowac zaciski,kupilem zestawy naprawcze.Tloczek jest zblokowany i pali klocki.
Pozdrawiam i powodzenia.
VW SHARAN 1,9 TDI AFN 110, 1998r
Liczba postów: 257
Liczba wątków: 46
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
05-12-2012, 23:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2012, 23:42 przez sirius98.)
(04-12-2012, 22:57)ENDRJU222 napisał(a): ... na zakończenie postu zmienić temat na coś związanego z linką do ręcznego żeby ktoś kiedyś z tej podpowiedzi skorzystał. pozdra
zmienione
Dzięki za lekcję. Od wczoraj w nocy zostawiam samochód na biegu.
Sharan 1.9 TDI AUY 115@~140KM Trendline 2006r. 245kkm.
Liczba postów: 426
Liczba wątków: 48
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
7
08-06-2016, 22:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2016, 22:32 przez koleś.)
Mam problem z ręcznym. Przy wymianie amortyzatorów zauważyłem, że pomimo zaciągniętego ręcznego prawe koło swobodnie się kręci. Lewe zablokowane. Dźwignia ręcznego łapie fajnie na około trzecim ząbku.
Proszę o wskazanie od czego zacząć? Czytając temat i oglądając aukcje domyśliłem się, że linka składa się z dwóch części.
Mam najpierw coś popuścić przy dźwigni żeby wyjąć linkę?
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam.Na początek sprawdź czy prawa linka pracuje w pancerzu i uruchamia dźwigienkę hamulca ręcznego-najprawdopodobniej masz unieruchomioną prawą linkę i dlatego hamuje Ci tylko lewe koło-prawa linka do wymiany.