Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 2011 Tempomat
#1
Witam czy istnieje szansa dołożenia tempomatu do sharana 1.4 TSI 2010 ewentualnie jeśli tak to prosiłbym o sprecyzowanie drogich forumowiczów co i jak . Jesli jest to bardzo skomplikowane to może dobre namiary na elektryka jestem ze ślaska. Pozdrawiam.
PS Zaznaczam ze troche pojęcia mam co nieco.Big Grin
Odpowiedz




#2
szansa pewnie jest ale szczerze na allegro nie widziałem jeszcze , części
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#3
Trzeba zacząć od sprawdzenia sterowników czy obsługują tempomat, jak masz dobrze wyposażonego sharana to pewnie da radę uruchomić. Dochodzi do tego manetka i wiązka(czasem jest to jeden kabel do komputera od manetki), czasem wiązka jest w aucie i wystarczy zakodować. Czarny scenariusz to komputer/manetka/wiązka.Do tego w miarę ogarnięty człowiek co wie jak posługiwać się vcds/vag i działa.Więc najpierw vag i sprawdzić trzeba czy komputer obsługuje tempomat.
był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
Odpowiedz
#4
nie wiem czy oprócz ogarnięcia sterownika nie będzie potrzebna pompka tempomat, trzeba by zobaczyć gdzieś w ETKA jak to wygląda.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#5
Trzeba by sprawdzić w serwisie po numerze czy ten przełącznik by się nadawał:
1K0953513G
http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-...81473.html

I znalazłem jeszcze coś na temat aktywacji:
Układ utrzymywania prędkości
Opis ogólny:
Funkcjami układu utrzymywania prędkości steruje sterownik silnika.
– Można aktywować/dezaktywować układ utrzymywania prędkości

Aktywacja / dezaktywacja układu utrzymywania prędkości
– Podłączyć tester.
– Na testerze wybrać tryb pracy „Poszukiwanie usterek”.
– Wybrać przyciskiem „Przejście”„Wybór funkcji / elementu” i wybierać kolejno następujące punkty menu:
* Napęd
* Kod literowy silnika
* 01 - Systemy podlegające diagnozie własnej
* Sterowanie silnika lub układ bezpośredniego wtrysku i rozgrzewania świec żarowych silnika wysokoprężnego
* Funkcje
* Aktywacja / dezaktywacja układu utrzymywania prędkości
[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
Odpowiedz
#6
(14-11-2012, 21:21)stasio59 napisał(a): ,,,,,rafi,,,,, a w serwisie nie mozna tego uruchomic, wiem ze to za dodatkową opłatą, ale wiesz na lewo tez pracownicy takie zeczy robią, no i wiesz jak ktos inny by ci grzebał w instalacji i by cos nie poszło tak, to masz przeciez gwarancje na auto, i mozesz wtedy stracic ją ,jesli autko było kupowane u dilera ,

W 2006 roku pojechałem rocznym golfem na gwarancji do ASO z własną manetką tempomatu za 150zł ASO mi zamontowało i zakodowało nie utraciłem gwarancji.
był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
Odpowiedz




#7
Jeżeli moduł pod kierownicą obsługuje tempomat, to zmieniasz manetkę, później tylko kodowanie CAN i cieszysz się tempomatem. Napisz skąd konkretnie jesteś to dam namiar na ogarniętego człowieka ze Śląska
Sklep VAGTECH części do grupy VAG i Porsche
Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob 10.00-13.00)
02-232 Warszawa
tel. 22 8462646 kom.692312345, 694679252
PROMOCJA FILTRÓW MANN NAJNIŻSZE CENY
Odpowiedz
#8
Okolice katowic sosnowiec czeladz bedzin .Bylbym wdzieczny Pozdrawiam.
Odpowiedz
#9
Więc tempomat dołożony , dodatkowo dołożyłem kierownice multifunkcyjną .
Po części opiszę co i jak , szczególną uwagę trzeba zwrócić na pałąk manetek , tu niestety do wymiany jest cały pałąk nie ma możliwości dołożenia samej manetki jak co niektórzy elektrycy sugerowali. Jest to cały zestaw manetek cena aso 1040 zł ja zakupiłem za 300 zł. Dodatkowo trzeba z wrócić uwagę na to co posiada nasz samochód jakie sterowania z manetek posiadamy , bo tu może zaskoczyć nas miła niespodzianka ,ze np nie będzie nam działało sterowanie szyb z czujnikiem deszczu albo sterowanie komputera pokładowego jeśli nie mamy kierownicy multifunkcyjnej . Ja u siebie dołożyłem kierownice multifunkcyjną bo nie miałem a pałąk który kupiłem nie posiadał sterowania komputera pokładowego. Dodatkowo do wymiany obudowa kierownicy pod tempomat i przy wymianie kierownicy na multifunkcje obowiązkowo kabelek pod airbag .
Więc koszty pałąk ASO 1040 zł ja 300 zł
Obudowa Aso 140 zł sam dół ja cały 100 zł
Kabelek airbag ASO 199 zł ja 120 zł
Kierownica ASO 2350 zł ja 230 zł skóra nówka .
Więc koszt całosci z kierownica 750 zł
ASO mi powiedziało sam tempomat 1500 zł najtaniej w okolicy a gdzie kiera....
Oczywiście cierpliwośc i trochę wolnego czasu
Kodowanie dobry VAG i idzie jak burza ....Może komuś się przyda
A podjechałem do elektryka polecanego przez forum volkswagen golf PODOBNO NAJLEPSZY I W SZECHWIEDZĄCYodnośnie aktywacji tempomatu niby taki spec a wystraszył sie i powiedział ze to nie możliwe i On się tego nie podejmie . Mnie laikowi zajęło to 15 min oczywiście fora niemieckie pomogły. Więc nie ma rzeczy niemożliwych . Pozdrawiam.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tempomat - założenie/aktywacja/problemy - wszsytko z tym związane Focal 248 88,454 03-03-2023, 08:04
Ostatni post: Sabat191
  Tempomat i predkosciomierz qnik33 0 415 24-02-2022, 15:14
Ostatni post: qnik33
  Nie działa tempomat i zmiana funkcji komputera Gutecky 3 1,234 09-03-2020, 15:43
Ostatni post: kalamb
  2.8 vr6 - Tempomat - schemat podłączenia marcin1621 2 1,308 07-03-2020, 15:58
Ostatni post: koleś
  Kierownica multi / tempomat Focal 23 13,158 26-07-2018, 08:32
Ostatni post: rodzynek
  Tempomat [Mk.1] nostra 34 18,584 20-05-2018, 09:28
Ostatni post: DuczekiOsia
  Schemat kierownicy nie działa tempomat weber2000@wp.pl 3 2,169 27-03-2016, 20:53
Ostatni post: mamwi
  Tempomat - nie działa him2k 5 3,913 15-12-2015, 22:47
Ostatni post: him2k
  Galaxy 2.0 benzyna silnik forda, Tempomat nie działa opalony181 0 1,279 11-11-2015, 20:45
Ostatni post: opalony181
  tempomat sharan ATM 2.0 benz mk2 klem10 0 1,352 11-10-2015, 19:09
Ostatni post: klem10

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości