Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 1.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem - Kopcenie, smród niespalonej ropy
#1
Witam wszystkich forumowiczów. Z racji ze jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość.

Borykam się z irytującym problemem, nawet nie jednym

Jestem szczęśliwym (Big Grin) posiadaczem Sharana 1.9 TDI (110 km) 1997 r. ale mam kilka z nim problemów. A wiec od początku:

1.Kopci mi na niebiesko( bynajmniej ja tak to widzę) choć może sie okazać ze na biało. Kopci przy odpaleniu i najczęściej dym się pojawia jak zmieniam biegi gdzieś kolo 2500 obr/min

2. Z tłumika śmierdzi spalinami okrutnie

3. Przy większych prędkościach (powyżej 100 km/h ubywa płynu chłodniczego jak i również ubywa oleju, gdzieś w granicach 1 litr/1 tys km).Przy normalnej jeździe po mieście (50-80 km/h nie zauważyłem ubytków ani płynu ani oleju).

3.Kolejnym dziwnym zjawiskiem jest wskaźnik od temperatury wody, praktycznie zawsze jest minimalnie powyżej polowy a w czasie postoju trzyma 90 stopni. A np: jadąc 130 km/h i jest lekkie wzniesie odrazu się wskazówka od wody sie podnosi.

Wiem ze objawów może być masa ale może mnie jakoś naprowadzicie co by na pierwszy odszczal sprawdzić. Wiem ze najlepiej było by podłączyć pod komputer ale niestety akurat teraz nie mam takiej możliwości ponieważ jestem za granicą.

Z góry dzięki za jakiekolwiek porady

pozdrawiam
Odpowiedz




#2
Uszczelka pod glowica- wszystkie znaki na niebie na to wskazuja.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Tak wygląda na UPG i jakby gdzieś olej uciekał może uszczelniacze na zaworach.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Odpowiedz
#4
to co przedmówcy + sprawdź dolot, podciągaj węże, ile tam oleju jest, bo mozę okazać się, że przy okazji zrzucania głowicy sprężarkę zregenerujesz..
organoleptycznie, paluszkami luz wałka turbiny sprawdź.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#5
Dzisiaj bylem na dłuższej przejażdżce i zaobserwowałem taki stan rzeczy:

1. Odkręcając korek od płynu chłodzącego w pewnym momencie zrobił głośne cyyyyk tak jakby było duże ciśnienie w układzie. Czy to normalne?? Może korek zepsuty??
3. Odkręcając korek wąchałem płyn - nie czuć żadnych spalin, nie widać bąbelków.
3. Na korku wlewu oleju nie widać żadnego osadu.
4. Węzę nie są twarde.


Odpowiedz
#6
rwij czapke. nie ma na co czekać.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
No niestety na razie nie mam jak bo jestem za granica, ale prawdopodobnie po przyjeździe to zrobię tylko muszę znaleźć kogoś porządnego do tej roboty. Może znacie kogoś z Wrocławia?? Jakieś namiary??http://www.vw-sharan.pl/forum/newreply.php?tid=2517
Odpowiedz
#8
(16-11-2012, 22:10)mkolonko2012 napisał(a): prawdopodobnie po przyjeździe to zrobię tylko muszę znaleźć kogoś porządnego do tej roboty.

nie zwlekaj, bo Twoja oszczędność na tańszego mechanika w Polsce zaskutkuje zakupem nowej głowicy.

Zrobić uszczelkę każdy mechanik , który choć kilka razy rozbieram motor sobie poradzi.
Przy okazji sprawdzić głowicę na pęknięcia na 2 i 3 cylindrze zwłaszcza. Sprawdzić luzy prowadnic, wałek.
Przyłożyć liniał krawędziowy, może obejdzie się bez szlifowania powierzchni.


Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#9
a kto napisał ze szukam tańszego? Z doświadczenia wiem ze przy takiej sytuacji nie ma co liczyć na oszczędność. Szukam kogoś dobrego a nie naciągacza co wpiera rożne motywy ze to wymiennie i inne a co się później okazało ze pól silnika jest klejone silikonem bo i takie rzeczy widziałem w markowych serwisach.
Odpowiedz
#10
bez przesady wymiana upg w VPku to nie tragedia. Silnik juz tak stary i rozgryziony ze nie ma tajemnic zadnych. Masz mniej robot jak ja w swoim PDku. dzien roboty i zrobione. Koszt czesci okolo 200 zl plus ewentualne planowanie glowicy okolo 70 zl.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z odpalaniem sarkrz 10 340 21-04-2024, 15:03
Ostatni post: sarkrz
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 183 20-01-2024, 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  problem z pierwszym rozruchem bastti 5 924 06-06-2023, 09:46
Ostatni post: bastti
  sharan 1.9 ayu problem z biegami Piteros1 12 1,938 13-05-2023, 17:24
Ostatni post: buba
  Sharan 1.9 TDI 115KM - problem z redukcją Kokuselo 4 1,197 05-04-2022, 10:15
Ostatni post: Stefano
  Układ chłodzenia - problem Gawel9 6 5,522 16-05-2021, 00:46
Ostatni post: Piter1028
  Problem z mocą marcin_j23 7 2,103 16-08-2020, 13:43
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem silnika wladcaszerszeni 1 1,137 06-06-2020, 08:53
Ostatni post: wesol
  Problem z sharanem AFN motocykle_123 9 2,374 07-05-2020, 21:19
Ostatni post: wesz82
  Sharan 1.9 AUY 2002 problem ze skrzynią EHH samuraj489@gmail.com 12 4,851 30-12-2019, 11:39
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości