Cześć!
To mój pierwszy post na forum w związku z tym pozdrawiam szanowne grono i od razu proszę o pomoc. Otóż parę dni temu ruszając na skrzyżowaniu po włączeniu jedynki nagle okazało się, że już nie mogę włączyć dalej żadnego innego biegu ani nawet ponownie wrócić do neutrum. Na szczęście było blisko domu, więc jakoś na tej jedynce dojechałem. Linki są OK, ale lewarek zmiany biegów przy poruszaniu przód-tył nie stawia żadnego oporu ! Wygląda na to że to coś się stało wewnątrz skrzyni biegów, ale zanim odstawię auto do jakiegoś warsztatu chciałbym sprawdzić (ewentualnie naprawić) ile się da sam. Pogrzebałem trochę w internecie i wygląda na to, że chyba można bez wyciągania skrzyni zdemontować wybierak, ale tu pojawiają się moje wątpliwości. Pomijam cholernie małą ilość miejsca i brak pomysłu jak odkręcić śruby za wybierakiem, ale żeby to zrobić muszę wcześniej odkręcić płytę, na której spoczywa akumulator. Ta płyta przykręcona jest śrubami, które jednocześnie trzymają od spodu poduszkę na której wisi skrzynia biegów ! a przynajmniej tak mi to wygląda. Czy jak odkręcę te śruby to skrzynia nie poleci w dół ?? Czy ktoś to robił ... może coś podpowiedzieć ? Samochód to Sharan 2.0 115KM benzyna, silnik ADY,
1996 rok.
-----
Jacek
To mój pierwszy post na forum w związku z tym pozdrawiam szanowne grono i od razu proszę o pomoc. Otóż parę dni temu ruszając na skrzyżowaniu po włączeniu jedynki nagle okazało się, że już nie mogę włączyć dalej żadnego innego biegu ani nawet ponownie wrócić do neutrum. Na szczęście było blisko domu, więc jakoś na tej jedynce dojechałem. Linki są OK, ale lewarek zmiany biegów przy poruszaniu przód-tył nie stawia żadnego oporu ! Wygląda na to że to coś się stało wewnątrz skrzyni biegów, ale zanim odstawię auto do jakiegoś warsztatu chciałbym sprawdzić (ewentualnie naprawić) ile się da sam. Pogrzebałem trochę w internecie i wygląda na to, że chyba można bez wyciągania skrzyni zdemontować wybierak, ale tu pojawiają się moje wątpliwości. Pomijam cholernie małą ilość miejsca i brak pomysłu jak odkręcić śruby za wybierakiem, ale żeby to zrobić muszę wcześniej odkręcić płytę, na której spoczywa akumulator. Ta płyta przykręcona jest śrubami, które jednocześnie trzymają od spodu poduszkę na której wisi skrzynia biegów ! a przynajmniej tak mi to wygląda. Czy jak odkręcę te śruby to skrzynia nie poleci w dół ?? Czy ktoś to robił ... może coś podpowiedzieć ? Samochód to Sharan 2.0 115KM benzyna, silnik ADY,
1996 rok.
-----
Jacek