Liczba postów: 54
Liczba wątków: 14
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Witam - mam dziwnt przypadek w Seacie alhambrze polifcie 1,9 TDI AUY. Otóż przy maksymalnym wychyle coś zaczyna rzęzić. Nie dzieje się tak przy normalnej eksploatacji, tylko przy kręceniu kółkiem do końca. co to może byc ? Maglownica? Pompa wspomagania ? Kończy sie pasek klinowy ? Ogólnie jaki jest układ paska klinowego bo nie mogłem na googlach znaleźć a jakiś bardzo długi on jest. Z Góy dziękuję za pomoc.
Liczba postów: 617
Liczba wątków: 36
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
3
Przy maksymalnym skręcie pompa wspomagania daje maksymalne ciśnienie (i ma największy opór), stąd ten hałas. W pewnych granicach jest normą, ale zużyta hałasuje dużo głośniej.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
przy max skrecie jest duzy opor na przpelywie plynu hydraulicznego. Dlego pompa na maksymalnym skreceniu i tryzmaniu kiery moze nawet wyć i napewno ma maksymalne obciazenie. Ogolnie to nie powinno sie tak robic ze sie skreca kola na maxa i tak trzyma. szkoda pompy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 14
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
No dobrze ale oznacza to zuzyta pompe, pompe do regeneracji czy pasek? Ktorym paskiem jest napedzana ta pompa ?
Liczba postów: 617
Liczba wątków: 36
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
3
Chłopie, wyżej masz wszystko napisane. Jak powodem może być pasek? Może kierownica?
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 14
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
O pardon - nie zauważyłem Twojej wypowiedzi, widziałem początkowo tylko odpowiedź kolegi Wesol. Rozumiem że mam się tym nie przejmować i jeździć ? Kiedy będę wiedział że jednak trzeba zareagować ? jakaś kontrolka mnie poinformuje czy po prostu któregoś pięknego dnia auto stanie i tyle ? Z tym paskiem to pomysł kolegi że może za bardzo wyciągnięty i jak pompa ma większe obciążenie to się ślizga i stąd te dźwięki.
Liczba postów: 617
Liczba wątków: 36
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
3
Nikt oprócz Ciebie nie wie co to za dźwięki. Jeżeli pasek jest za długi i pompa się ślizga, to słychać pisk, a nie rzężenie. Jeżeli hałas jest tylko przy maksymalnym skręcie - olałbym temat. Jeżeli słychać takie dźwięki w trakcie kręcenia (poza skrajnymi pozycjami), to znak zużycia pompy.