Liczba postów: 70
Liczba wątków: 11
Dołączył: May 2012
Reputacja:
0
Ostatnio przy wymianie kół na zimowe zauważyłem niepokojące zjawisko: pzry szarpnięciu ręką mcPersona do góry widoczne są luzy na górnym mocowaniu amortyzatora: 5-8 mm i słychać wyrażnie stukanieDomniewam, że poduszka + łożysko do wyniany.
Więc podpytam: da się samemu zrobić w garażu bez sciągania całej kolumny? Ścisnąć sprężynę i wymienić od góry? Gdzie będą utrudnienia?
VW Sharan TDI AUY
AUDI A6 C5 Quattro APS
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
luz jest bo ma byc. Amorki nie moga byc na sztywno do karoserii wmontowane. Jak podnosisz auto do gory to zobacz jak obniza sie ta gora calego Mcpersona az na kielich karoserii. To jest okej, tak ma byc. To wyglada tak strasznie ale tak jest w nowym aucie. MA nie byc luzów jak kolo opiera sie o podloze a ty w tym czasie szarpiesz wlasnie czy z akolo czy za amorek na boki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Słuchajcie może ktoś się orientuje czy pasują od jakiegoś innego auta dekielki do osłonienia mocowania górnego amortyzatora? Miałem w 406 takowe i nie było problemu z wilgocią.
Teraz musiałem wszystko zabezpieczyć smarem na grubo, ale bym wolał to czymś przykryć.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 11
Dołączył: May 2012
Reputacja:
0
(01-11-2012, 09:09)wesol napisał(a): luz jest bo ma byc
Może minimalny, ale u mnie z lewej strony na podniesionym to luz ledwo wyczuwalny ale prawa to już nie teges. Jak pisałem 5-8 mm góra-dół isłychać pierdyknięcie Przy dobiciu na nierówności spoko, a jak koło odbija w dół, to słychać amorek. Więc poduchy jednak do wymiany.
VW Sharan TDI AUY
AUDI A6 C5 Quattro APS
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
13-11-2012, 07:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2012, 07:25 przez wesol.)
i na tamtym jest luz tyle ze wisi caly mc person na tym. na tym z wiekszym luzem poprostu jest jeszcze luz na czym innym wiec jest wyczuwalny odrazu.
Prosty test. Opuszczasz tak auto by kola zaledwie dotykaly nawierzchni. Dekielki dotykają kielichow( cisną w dół) i jak dalej bedzie ktos opuszczla na lewarku auto to zauwazysz ze dekielki sie unosza dość znacznie do góry i nie opieraja sie o kielichy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Z tego jak ostatnio wymieniałem amorki, wnioskuję że nie. Raczej nie dasz rady tak cisnąć trzpienia amortyzatora, by wyjąć poduszkę i łożysko.
Wg mnie musisz odkręcić mocowanie amortyzatora na dole w zwrotnicy, Śruba jest m12 a skok gwintu 1,5 więc niestandardowy drobnozwojny.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Stasio to prawdziwy szacun. Ja bym nigdy tego nie zdziałał. No chyba że że we 2 osoby by dało radę.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 441
Liczba wątków: 21
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
Pytam, bo nie mam ściągacza do sprężyn. Ale już kiedyś chciałem go kupić, może już czas...