ziguś
Użytkownik niezarejestrowany...
Witam
Mój Volkswagen Sharan 1,9 TDI silnik AFN 110 KM pokazał ostatnio 2 błędy
17656 i nie da się go skasować bo po skasowaniu wyskakuje od razu a drugi błąd 17795 da się skasować ale za parędziesiąt kilometrów pokazuje się znowu.
Objawy są takie że czasami na ciepłym silniku nie idzie go odpalić, trzeba poczekać ok. 10 minut i wtedy zapali, a ostatnio zauważyłem też że jak dałem gaz do podłogi to on w tym momencie jakby poszarpywał. Paliwa miał pełen bak.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
zapewne problem z nastawnikiem lub wtryskiem sterujacym. Wszytsko do wygooglowania na necie bo szkod apisac. Drugi blad to problem z czujnikiem cisnienia atmosferycznego. W AFNmasz go w komputerze sterujacym na podszybiu za szafą.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
ziguś
Użytkownik niezarejestrowany...
Jeżeli możesz to bardzo proszę napisz coś bliżej - o jaki nastawnik chodzi.
czy chodzi np. o to
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Czy ten czujnik ciśnienia atmosferycznego jest do kupienia ? czy allegro i cały komputer.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
na pompie masz taki przestawiacz bo nie masz przecież linki od gazu tylko elektorniczne dodawanie gazu). Ten przestawiacz to wlasnie nastawnik. W starszych tdi jak afn i pokrewnych dosc czesto po wielu latach pracy lubi sie zasyfic lub nawet wykrzaczyć.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2013
Reputacja:
0
Sorki za odgrzebanie starego kotleta ale mi od jakiegoś czasu wyskakuje błąd 17795 "P1387 Uszkodzona jednostka sterująca. Zwarcie do masy". Czy to na pewno chodzi o ten czujnik ciśnienia atmosferycznego?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
No ja bym rozebral puche i przelutowal ten czujnik. Z Arturem kiedys tam zesmy w jego AFNie tak robili. Po wymianie wezyka oczewiscie bo byl pekniety i przelutowaniu zniknęły bledy i tego czujnika cisnienia i problemy ze wskazaniami. TO w sumie 30 minut roboty wiec zawsze warto.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2013
Reputacja:
0
Kolego wesol miałeś rację. Jeździłem z tym błędem 17795 dwa lata, prawie nic się nie działo, poza syczeniem spod deski rozdzielczej w trakcie pracy turbosprężarki. Oddałem samochód do warsztatu. Wymienili wężyk ten co idzie od rury dolotowej do komputera i wężyk wewnątrz sterownika. Mechanik oczyścił komputer z oleju z tego wężyka, przelutował połączenie gniazda z płytką bo wyglądało podejrzanie i stwierdził że ma być dobrze. Po tygodniu jazdy stwierdzam, że jest dobrze, błąd się nie wyświetla i mam nadzieje że tak pozostanie. Poza tym mam wrażenie że Sharanowi przybyło niutonometrów albo po tej naprawie odzyskał te które powinien mieć.